onderhoud KTM Duke ll

KTM_freak

Rookie
23 jul 2006
13
0
Borft
Ik ben best benieuwd naar de onderhoud en de trillingen van de KTM Duke II. Ik hoor best veel van mensen dat de LC4 blokken trillen. |( maar drm vraag ik het aan iedereen hier.

:W
 
wat heeft trillen met onderhoud te maken, het trilt gewoon omdat het een zware mono is (625 cc)

qua onderhoud, hangt ervan af hoe je rijdt, rij je enkel sportief, moet je natuurlijk meer onderhoud doen dan als je op je gemak rondtoert en hem gebruikt voor woon-werk verkeer. als je dus rustig rijdt, moet je gewoon het onderhoudsschema dat ktm volgen (om de 5000km klein onderhoud, en om de 10000 groot onderhoud)

ik gebruik mijn LC4 625 smc (zelfde blok) bijna alleen voor sportief gebruik ik die me klein onderhoud om de 3000km (olie,filters) en groot onderhoud hangt ervan af, kleppen hoeven niet zo vaak gesteld te worden bij een LC4 (in 16000km 3 keer gedaan, waarvan 1 keer zelfs niet nodig was geweest (was nog binnen de marges))

regelmatig luchtfilter controleren, en desnoods verversen, of nieuwe kopen (wel invetten hé :P )
wat nog:
ketting nakijken
verversen, maar dit zijn dingen die bij elke ketting aangedreven motor moet doen.

nja, dat is het een beetje
 
qua onderhoud, hangt ervan af hoe je rijdt, rij je enkel sportief, moet je natuurlijk meer onderhoud doen dan als je op je gemak rondtoert en hem gebruikt voor woon-werk verkeer.
mmm... een duke voor woon werk....
maar goed, daar zijn ze eigenlijk niet voor gemaakt en ik durf te beweren dat suf woon werk verkeer slechter kan zijn voor dit blok dan lekker aan het gas hangen, daar waar het blok voor gemaakt is. Als je op de snelweg gaat "cruisen" dan moet je oppassen voor warmlopers....
 
Terug
Bovenaan Onderaan