onderhoud ktm exc-f 500 2018

dennisvaassen

Die hard MF'er
1 jul 2009
259
10
Ik ben van plan om een ktm exc-f 500 uit 2018 over te nemen maar wil graag wat meer info.
De motor heeft inmiddels 110 uur gedraaid. Welk onderhoud heeft de motor binnekort nodig en welk onderhoud moet hij al hebben gehad?

wel weet ik dat de olie elke 15 uur gewisseld is.
ook moet ik erbij zeggen dat hij alleen als SM op de weg gereden heeft en dus niet zwaar belast is als een crosser.

ik vraag me bijvoorbeeld af hoelang een zuiger mee gaat in deze omstandigheden.

Graag tips/bevindingen van jullie! bvd
 
Ik zou denken dat een sm motorisch meer op de limiet draait dan een enduro, en dus net zo hard afziet als een cross..
Qua rijwielgedeelte slijt het natuurlijk veel minder hard.
 
Versnellingsbak krijgt met SM gebruik minimaal even veel, zoniet veel meer te verduren. Tijdens cross is er vaak (veel) wielspin en zijn de krachten op de gehele lijn stukken minder dan iedere keer vol accelereren met maximale grip op het asfalt.
Maar, met 110 uur zou ik de zuiger wel laten wisselen. Verder gewoon lekker rijden :Y
 
Thanks voor de info!! en de nieuwprijs van een normale 500 exc-f uit 2018?? ik kan alleen de prijs vinden van de sixdays a 12.530 euro
 
Een 500 met 110 uur een zuigerwissel aanraden? Ik zou denken dat daar nog wel 400 uur bij kan voordat het blok open hoeft. Er van uitgaande dat de motor recreatief gebruikt wordt.
 
Een 500 met 110 uur een zuigerwissel aanraden? Ik zou denken dat daar nog wel 400 uur bij kan voordat het blok open hoeft. Er van uitgaande dat de motor recreatief gebruikt wordt.
Helemaal mee eens. Ik heb mijn zuiger vervangen bij 280 u /11000km. Kwam er nog nieuw uit . Maar ik had de zuiger toch al , dus er maar in gezet. Mijn olieverbruik is wel gereduceerd tot niets bijvullen tussen de oliewissels .
 
Terug
Bovenaan Onderaan