onderhoud niet merkgebonden bedrijf en fabrieksgarantie

Het gaat mij niet om die paar tientjes die de 1000 km beurt kost...... maar de dichtsbijzijnde dealer is Motoport Echt
dat is ruim 55 km.
Op 5 km zit een zaak die er al 40 jaar zit...maar helaas geen HONDA dealer, heeft Kawasaki.
Ik neem aan dat hij ook wel de aftapbout kan losdraaien en .90 liter olie erin kan _O-doen.
als het echt alleen om olie gaat, maak je toch even een afspraak waar je op kunt wachten
 
dat gequalificeerd zijn gaat hier over :

vergeet het maar dat je met je diploma van boekhouder , ook al heb je alles kwa techniek zelf geleerd en het tot in de puntjes kan .


jij mag dat anders zien maar dat is de realiteit. Wij hebben bv een keurders-opleiding gehad en keuren dus ook heftrucks. tijdens die opleiding leer je niets "technisch", enkel wat en hoe je moet keuren. En toch mogen wij enkel trucks van ons eigen merk keuren, omdat wij niet weten aan welke technische specificaties een truck van een ander merk moet voldoen. Lesgever hamerde daar zwaar op. Gaf het voorbeeld van iemand die enkele trucks bij een klant had afgekeurd wegens versleten kettingen in de mast, volgens de "algemene slijtage-normen". Technieker van het merk zelf komt langs en zegt "kettingen in orde" want het zijn specifieke kettingen met andere slijtage-normen. Bedrijf terug kontakt opgenomen met keurders-bedrijf met de boodschap "kom maar terug en keur die truck goed". Keurders weigeren. Waardoor alles in proces gaat en uiteindelijk keurders-bedrijf in het ongelijk wordt gesteld en mag opdraaien voor de alle kosten, dus ook de stilstand in dat bedrijf. Keudersbedrijf kon dat niet aan en was failliet ...

als ik sleutel aan een atex-truck, daar gebeurt iets mee en het bedrijf brandt af, zal de verzekering er alles aan doen om een fout en een mogelijke schuldige te vinden om niet te moeten betalen. Als die erachter komen dat ik zonder atex-opleiding daaraan gewerkt heb, hang ik, want ik kan niet bewijzen dat ik weet hoe ik 100% zeker kan zijn dat hij ook weer 100% explosie-vrij is na herstelling.
en dan kan ik alles gaan betalen .... nou mooi niet ! ik weiger dus en geef door dat het atex-bedrijf maar moet langs komen. en nog niemand op het werk heeft mij daar ooit op aangesproken.
Wat doen onderhoudsmonteurs dan nog???
Als er bij ons b.v. een stoomleiding breekt, dan las ik er een nieuw stuk tussen, afzetten , en asap een gekwalificeerd bedrijf laten komen
Draai elke machine open , repareer, documenteer en spreek dit door met de fabrikant leverancier indien nodig, als er iets anders gedaan moet worden , komen ze maar langs en pas DAN gaat de productie stil
 
Terug
Bovenaan Onderaan