Onderhoud van spaakwielen

Ray B

MF veteraan
30 aug 2007
3.311
3
Amsterdam
Hoe zit dit nu eigenlijk?

Mijn motor staat buiten onder een motorhoes, dus er komt genoeg vocht bij.

De spaken worden al lichtelijk aangetast..

Zijn er middeltjes in de handel waarmee ik de spaken kan onderhouden?

Ik was vandaag bij de Doelen (motorcrosszaak) en die gaven me maar een busje siliconenspray mee omdat ze het ook niet wisten :N

Dus tips om roest te voorkomen?
 
Ja RVS spaken aan gedacht maar dat is de eindoplossing..

Dus gewoon autowax moet werken?
Ik dacht dat er misschien speciale middeltjes voor op de markt waren maar zo te zien niet?

En hoe krijg ik de aangetaste spaken weer schoon?
Is daar wel iets voor? ;)
 
ooit iets gehoord over "never dull" iemand ervaring mee??

Ja ik, daar kun je mee poetsen maar beschermd niet.

De spaken vind ik niet zo interessant, het gaat mij meer om de nippels. Die spuit ik na elke schoonmaakbeurt in met een beetje kruipolie.
 
Ja RVS spaken aan gedacht maar dat is de eindoplossing..

Dus gewoon autowax moet werken?
Ik dacht dat er misschien speciale middeltjes voor op de markt waren maar zo te zien niet?

En hoe krijg ik de aangetaste spaken weer schoon?
Is daar wel iets voor? ;)

Gewoon je spaken poetsen met belgom dan krijg je ze volgens mij wel weer redelijk mooi
 
Ik poets de spaken wel eens met staalwol. Geen fijn werkje, maar ze zien er nadien weer redelijk uit. Achterwiel van mijn DT is voorzien van nieuwe spaken, maar zo netjes krijg ik ze helaas niet meer.
 
Omdat ik te lui ben een nieuw topic aan te maken.

Remmenreiniger/wd40 werkt perfect om de spaken van het achterwiel te ontdoen van kettingvet.
Maar is het handig ze daarna te voorzien van een filmpje vaseline ofzo? Of kan het geen kwaad?
 
Omdat ik te lui ben een nieuw topic aan te maken.

Remmenreiniger/wd40 werkt perfect om de spaken van het achterwiel te ontdoen van kettingvet.
Maar is het handig ze daarna te voorzien van een filmpje vaseline ofzo? Of kan het geen kwaad?
vaseline plakt alleen maar een hoop zand aan vast. WD40 beschermt ook al best goed tegen roest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan