Onderhoud XRV 750

Guggenheim

MF'er
21 mei 2001
76
0
motoren/internet/muziek
Kan het kwaad om ipv om de 6000 km om de 6 maanden een onderhoudsbeurt te laten uitvoeren?, aangezien ik het hele jaar doorrijdt zowel woon-werk als recreatief gaan de kilometers best wel snel. Uiteraard hou ik de kleine dingen: ketting, bandenprofiel, olie, remblokjes e.d. zelf in de gaten.

Zwaai zwaai,

Ed
 
Ik weet niet hoeveel kilometers je in een half jaar aflegd. Zolang je maar om de maximaal 10.000 km je olie ververst en om de 20.000 een luchtfilter kan je motor veel hebben....
 
Het is verstandig om gewoon altijd de kilometers aan te houden. Leeftijd zegt in principe niks over de motor-conditie, kilometers wel!

Bij mijn motor is het om de 6.000 een kleine beurt, en om de 12.000km een grote beurt.
 
Het is verstandig om gewoon altijd de kilometers aan te houden. Leeftijd zegt in principe niks over de motor-conditie, kilometers wel!

Bij mijn motor is het om de 6.000 een kleine beurt, en om de 12.000km een grote beurt.

Ben ik het niet helemaal mee eens. Je hebt namelijk ook met veroudering van materialen te maken. Olie en remvloeistof verliezen hun kwaliteiten naarmate zij ouder worden. Als je deze dingen vervangt (niet gelet op km-standen, dus als de motor stil staat :( ) om het half jaar is er niets aan de hand.

Bij dingen als klepspeling en carburateur afstellingen is de kilometerstand de belangrijke reden om onderhoud te gaan plegen.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Frits Bolkestein op 2001-06-03 22:40 ]
 
Terug
Bovenaan Onderaan