Onderhoud zonder bok

Op woensdag 21 mei 2003 13:35 schreef DragRider het volgende:
[.En dan ook nog aankomen met "luister schat ik ga dit weekend even naar Zuid Limburg toeren"? Zal ik dan moeten plannen als ze b.v. een weekendje richting ouders gaat.... begrijppu wel..???
Zo breng je het verkeerd, je moet ook zeggen: "luister schat, ik moet wat gaan halen in Zuid Limburg, pff, dat hele pokke end ryuh", en ondertussen dus :]
 
Heb op internet een leuke site gevonden met allerlei goedkoop gereedschap dus ook een motorlift voor zon €150,00 meen ik! Ik bedoel voor dat geld ga je toch niet allerlei gevaarlijke constructies verzinnen en onnodig risico lopen? ps. de site heette iets van Powertoolsplus of pluspowertools altijd zoiets kijk zelf maar ff die lift zag er erg degelijk uit vind ik zelf. MVG Braschil :]
 
Heb op internet een leuke site gevonden met allerlei goedkoop gereedschap dus ook een motorlift voor zon €150,00 meen ik! Ik bedoel voor dat geld ga je toch niet allerlei gevaarlijke constructies verzinnen en onnodig risico lopen? ps. de site heette iets van Powertoolsplus of pluspowertools altijd zoiets kijk zelf maar ff die lift zag er erg degelijk uit vind ik zelf. MVG Braschil :]

ook de groeten aan oma gedaan ;)
 
Ik heb al wat schetsjes voor mijn nog zelf te bouwen motorkrik liggen. maar nu doe ik het altijd als volgt!

motor op zijstandaard zetten, blok onder de standaard zodat ie nagenoeg recht staat!
en dan een oude(auto)schaarkrik onder de linkerkant van het frame ( heb ik u-tje voor op de krik gelast!
de motor langzaam op krikken!
zo haal ik onder andere mijn achterwiel er uit, en de achterveren!
is redelijk stevig, maar je moet wel erg blijven opletten!
afgl zomer heb ik het ook zo gedaan, en toen een kratje bier onder het frame, balkje er op, krik laten zakken!
de motor ahngt dan achter op t kratje, dan voor onder het frame de krik, hie rook krikken, en voor onder het frame ook een kratje!
motor stond zo vast als een huis, en ik heb mn beide wielen er uit gehaald!!
motor heeft zo een week gestaan!

tegenwoordig heb ik zelfs een brug die normaal gelijk is met de vloer (in de vloer gestort) deze is 2.40 bij 70 cm en hydraulisch
echt ideaal voor een motor voor poetsen en sleutelen
 
Terug
Bovenaan Onderaan