onderhoud

mark mense

Die hard MF'er
2 mrt 2002
498
0
Ik weet niet of dit al vaker besproken is maar ik vroeg me het volgende af:

aangezien er hier genoeg mensen zitten met een uitstekende kennis van motoren
en die het misschien leuk vinden om aan een motor te 'prutsen'.....

is er iemand bij wie ik evt mijn motor in onderhoud zou kunnen hebben
hij gaat nu naar de dealert maar ja zoals bekend kost dit een hoop pleurotjes...

wie o wie ziet het zitten om tegen vergoeding natuurlijk zo nu en dan wat aan mijn motor te doen?

Of stel ik nu een hele stomme vraag?

o ja ik heb trouwends een cbr 600 f2
 
is natuurlijk wel leuk als je het iemand anders laat doen.....maar het is en blijft dan natuurlijk wel eigen verantwoording als er iets fout gaat! Daar kun je dan de "vrijwillige" reparateur niet aansprakelijk voor stellen....en dat is toch wel een minpuntje denk ik :)

Dealer kost dan iets meer, maar je hebt meer zekerheid (of je zou meer zekerheid moeten hebben :+ ) indien er iets fout gaat.
 
gaat ook niet echt om het repareren maar meer om het onderhoud..

olie verversen lukt me nog net :)

maar ik bedoel meer dingen zoals remblokken vervangen bougies etc
evt kleppen stellen...

moet toch wel iemand van hier zijn die dat zou kunnen....

dealert is altijd een optie gaat ie nu ook heen maar ja als het wat goedkoper kan graag..
 
Ik heb zelf een CBR600f(2 ?) uit '91 en ik heb daar een werkplaatsboek voor gekregen (verjaardag kado) zodat ik de echt simpele dingetjes zelf kan uitvoeren zoals o.a. remblokken vervangen. Gaat prima hoor. Voor het grote onderhoud gaat ie gewoon naar de dealer.
 
Da's wel fijn zo'n handboek. Ik ben er ook naar op zoek voor mijn Aprilia RS250, weet iemand hoe ik daar aan kan komen (eventueel 2-de hands) en quanta costa??
 
Ik heb zelf een CBR600f(2 ?) uit '91 en ik heb daar een werkplaatsboek voor gekregen (verjaardag kado) zodat ik de echt simpele dingetjes zelf kan uitvoeren zoals o.a. remblokken vervangen. Gaat prima hoor. Voor het grote onderhoud gaat ie gewoon naar de dealer.

ik heb ook zo'n boek.. maar ja ik ben niet echt technisch en omdan aan de hand van een plaatje bv mijn remblokjes te vervangen lijkt me toch wat link...
 
ga lekker naar zo'n doe 't zelf garage, kost minder, prof. begeleiding, prof. gereedschap en je leert er ook van.

zat ik ook al aan te denken zoiets als motorextra ofzo...

denk dat ik zoiets maar ga doen

zijn er eigenlijk geen (avond)cursussen die je kan volgen om zelf een beetje handig te worden in dat soort dingen? lijkt me wel leuk namelijk
 
zat ik ook al aan te denken zoiets als motorXtra ofzo...

denk dat ik zoiets maar ga doen

zijn er eigenlijk geen (avond)cursussen die je kan volgen om zelf een beetje handig te worden in dat soort dingen? lijkt me wel leuk namelijk
lijkt me een goed plan.

voor die cursussen: doe ff een search hier op het forum, "workshop"
 
Ik vindt het wel leuk om te doen, doen we het samen, remblokjes en bougies steld echt niks voor, als je het 1× gezien hebt kan je het zelf.

Mail maar als het een keer moet gebeuren :)
 
kleppen stellen en dergelijke zijn speciefieke dingen, a: of je moet een iemand kennen die dat voor je wilt doen, B: naar de motorzaak ermee.
Hier moet je dus niet op de centen kijken, iemand die er niet vertrouwd met is kan je hele bike naar de mallemoeren helpen, enne wat denk je als dit nu eens per 20K moet gebeuren bij een dealer, en je hebt zelf niet de plaatjes, dan maar duur(helemaal mee eens de dealer prijzen zijn echt afschuwelijk hoog), een blokrevisie is duurder, je mag altijd bij mij langskomen voor kleppenstellen, maar ik heb een brik, enne toen deden "ze"het nog met stelboutjes :P :P :P , oftewl, enne hier niemand mee aangevallen hoor, als je het zelf niet kunt dan liever naar iemand met de expertise :) , ik denk bijmezelf als ik het niet kan dan moet de ander er in ieder geval voor geleerd hebben :P , niemand maaaaakt mij over mijn brik wat wijs, maar das alleen voor mijn brik, die moderne dingen weet ik weinig van. :+

[edit] en er zijn maar weinig hobbyísten die voor zoals onsteking afstellen de juiste apperatuur voor handen hebben(afstellingswaardes, zoals emmisie e.d voor elk type weer anders :) [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan