onderhoud

wienuh

MF'er
10 mrt 2010
32
0
Roosteren
Kan iemand mij een richtprijs geven wat het ongeveer kost om een ketting en achtertandwiel van een s-rad te laten vervangen. Het is een 600cc en in 2000 op kenteken gezet, dus wss bouwjaar 1999.

Dan ben ik erover aan het denken om een ander tandwiel te nemen dan het originele.
Ik zou wel wat van de topsnelheid willen inleveren voor wat meer acceleratie. Weet iemand wat voor een tandwiel dan geschikt is?
 
Kan iemand mij een richtprijs geven wat het ongeveer kost om een ketting en achtertandwiel van een s-rad te laten vervangen. Het is een 600cc en in 2000 op kenteken gezet, dus wss bouwjaar 1999.

Dan ben ik erover aan het denken om een ander tandwiel te nemen dan het originele.
Ik zou wel wat van de topsnelheid willen inleveren voor wat meer acceleratie. Weet iemand wat voor een tandwiel dan geschikt is?

ik schat dat je rond de 230 euro kwijt bent....
 
Kan iemand mij een richtprijs geven wat het ongeveer kost om een ketting en achtertandwiel van een s-rad te laten vervangen. Het is een 600cc en in 2000 op kenteken gezet, dus wss bouwjaar 1999.

Dan ben ik erover aan het denken om een ander tandwiel te nemen dan het originele.
Ik zou wel wat van de topsnelheid willen inleveren voor wat meer acceleratie. Weet iemand wat voor een tandwiel dan geschikt is?


Je zou het misschien eens aan een motorbedrijf kunnen vragen????????
Dan kan je meteen informeren welk soort en type ketting je krijgt en een andere vertanding zal ik hoogstens achter het kettingwiel met 2 tanden vergroten.


p.s.
Maandag wil ik vlees halen, wat gaat mij ongeveer 2 kilo kipfile, een ons schouderham en 2 kilo biefstuk kosten?????
 
Je zou het misschien eens aan een motorbedrijf kunnen vragen????????
Dan kan je meteen informeren welk soort en type ketting je krijgt en een andere vertanding zal ik hoogstens achter het kettingwiel met 2 tanden vergroten.


p.s.
Maandag wil ik vlees halen, wat gaat mij ongeveer 2 kilo kipfile, een ons schouderham en 2 kilo biefstuk kosten?????


:^

100 euro en dan mag je het komen ophalen :+
 
Ge zoekt wat een kettingzet voor uw fiets kost. Ge rekent daar 1/2 uur aan arbeid bij en ge heeft een geschatte prijs.

En als ik dat zo zie dan vraag ik mij af waarom sommige mensen 200 acceptabel vinden, dat is ruim 1 uur werk. Zoveel werk is een ketting zet wisselen niet, zijn mensen die het in 10 minuten kunnen.
 
Ge zoekt wat een kettingzet voor uw fiets kost. Ge rekent daar 1/2 uur aan arbeid bij en ge heeft een geschatte prijs.

En als ik dat zo zie dan vraag ik mij af waarom sommige mensen 200 acceptabel vinden, dat is ruim 1 uur werk. Zoveel werk is een ketting zet wisselen niet, zijn mensen die het in 10 minuten kunnen.

Dat zal dan toch erg van de motor afhangen. Als mijn motorzaak zou zeggen dat ze het in 10 minuten doen dan ging ik snel ergens anders naar toe :X Guinnessbook of records doen ze maar in hun eigen tijd. Ik heb liever dat ze het goed doen, en anders doe ik het zelf wel. Maar in een uurtje moet het normaal gesproken wel te doen zijn, tel daar de prijs van de kettingset bij op en je weet ongeveer wat het kost. Het zou mij niet verbazen als bij een gemiddelde motorzaak de prijs zo richting de 300 gaat. Kan je duur vinden in vergelijking met zelf bestellen via internet en er zelf op monteren, maar zo zijn de prijzen nu eenmaal.
 
Half uurtje is ook nog krap.

Voortandkettingwiel los zien te krijgen
Ketting breken
Achterkettingwiel monteren, zorgen dat je pasvlakken e.d. schoon zijn.
Een dikke laag oud kettingvet die vol met zand zit weg halen.
Nieuwe ketting eromheen leggen
Ketting klinken en dan wel goed en niet met 2 hamers lopen rammen.
Wiel er weer in en uitlijnen.

En dan nog de tijd die bezig bent om motor op brug/ in werkplaats te zetten en eventuele proefrit.

Knappe vent die dat in een half uur red op een nette manier.
 
Half uurtje is ook nog krap.

Voortandkettingwiel los zien te krijgen
Ketting breken
Achterkettingwiel monteren, zorgen dat je pasvlakken e.d. schoon zijn.
Een dikke laag oud kettingvet die vol met zand zit weg halen.
Nieuwe ketting eromheen leggen
Ketting klinken en dan wel goed en niet met 2 hamers lopen rammen.
Wiel er weer in en uitlijnen.

En dan nog de tijd die bezig bent om motor op brug/ in werkplaats te zetten en eventuele proefrit.

Knappe vent die dat in een half uur red op een nette manier.



Half uurtje is wel mogelijk, maar moet alles wel mee zitten.
Dat bereken ik altijd voor montage want het kost allemaal wel genoeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan