onderhoud

ruyfie

MF'er
27 jan 2003
202
0
ergens in zuidholland
he heren ik heb een vraagie
telkens als ik klaar met crossen bent
en me motor hebt afgespoten blijven overal resten zitten
van bagger ed. hoe krijgen jullie m t makkelijkst schoon
en waar smeren jullie je ketting mee
alvast bedankt
 
tnx maar gebruik nu kenntingvet van s100
maar echt alles blijft er aan zitten
een vriend van mij gebruikt wd 40 maar ook nie de oplossing volgens mij
 
tja...anders moet je siliconenspray gebruiken ofzo...daar plakt het wat minder aan...
 
Als je in het zand gaat rijden moet je crossvet gebruiken. Dit is veel dunner als het kettingvet dat voor op de weg wordt gebruikt.
siliconespray is veel te dun. Gebruik dan teflonspray.
 
kijk super ga ik een proberen en dan gelijk maar een nieuwe setje tandwielen erop
zetten en een o ring ketting ken ik voorlopig weer zand happen
mischien nog een dom vraagie gelijk hoe vaak wassen jullie t filter dan uit ???
alvast weer bedankt ga t steeds leuker vinden t crossen
 
Als je in het zand gaat rijden moet je crossvet gebruiken. Dit is veel dunner als het kettingvet dat voor op de weg wordt gebruikt.
siliconespray is veel te dun. Gebruik dan teflonspray.
Kijk dat vroeg ik mij nou ook al af. :}

Gewone kettingsmeer is inderdaad echt vies plakspul.
(mag er niet afvliegen bij hoge snelheden / krachten van de motor)
Dat rijmt inderdaad niet met zandhappen.

Ik heb de gewone motorkettingspray ook ooit eens de ketting van mijn fiets gespoten. :X
.. dacht kan wel wat smering gebruiken .. maar ik trapte daarna 3 keer zo zwaar. :+
 
he heren ik heb een vraagie
telkens als ik klaar met crossen bent
en me motor hebt afgespoten blijven overal resten zitten
van bagger ed. hoe krijgen jullie m t makkelijkst schoon
en waar smeren jullie je ketting mee
alvast bedankt

Ik maak 'm altijd schoon met van die bio-moto-wash zooi. Dat krijg je wel bij elke motorzaak. Dat spuit je erop, laat je even intrekken en dan met een hogedruk spuit of met gewoon water spuit je 't eraf. Dat moto-wash maakt 't zand wat los en dan kan je het beter dr afspuiten.

En ik was m'n luchtfilter elke keer als ie vies is, en dat ligt volledig aan de omstandigheden tijdens 't rijden. Is het droog en stoffig, of juist nat en modderig? Als 't nat is dan wordt m'n luchtfilter natuurlijk nooit vies en dan hoef ik 'm ook bijna niet schoon te maken. Is t stoffig, dan wel. Maar ik doe het niet altijd na x aantal keren crossen. Gewoon als ie vies is.
 
he bedankt ga lekker aan de hobby bandje wisselen
tanwieltjes vervangen en aan me uitlaat project beginnen
tnx voor de info ben weer wat wijzer geworden
 
Terug
Bovenaan Onderaan