Onderhoudsbeurt Ducati M600

Mfufu

Rookie
10 jan 2008
11
0
Amsterdam
Goedenavond allemaal

Ik ben van plan binnenkort een Ducati M600 aan te schaffen. Heb er eentje gevonden op het internet uit 2000 met 12000 km erop zitten. Vraagprijs voor deze motor is 4850 euro met onderhoudsbeurt. Zonder onderhoudsbeurt doet hij hem weg voor 4650 euro.

Mijn vraag is dus wat ik het beste kan doen? Kost een onderhoudsbeurt inderdaad 200 euro? Of kan ik hem beter voor 4650 kopen en zelf de onderhoudsbeurt laten doen?

Met vriendelijke groet,

Mfufu!
 
Is het die oranje op marktplaats?
Erg mooi en best veel aan besteed
Maar een ducati heeft eigenlijk een grote beurt nodig bij 10000km
Heeft hij die gehad (onderhoudsboekje) en waar? of heeft hij die niet gehad
En doet de verkoper die grote beurt alsnog voor die 200€ of is dat gewoon een klein beurtje?
Ik denk dat de verkoper de monster best wel vertroeteld zal hebben als ik kijk wat hij er allemaal aan gedaan heeft
 
Jah het is die oranje van marktplaats. Vind hem ook erg mooi. Denk dat ik dat ff aan hem ga vragen of hij die grote beurt heeft gehad. Zo niet? Hoeveel kost zo een grote beurt ongeveer?
 
Ik heb hem bij den Biggelaar in onderhoud en daar kost een grote beurt 595
Maar dan hoef je hem ook maar eens in de 20000km tedoen
Ik weet niet wat een andere dealer er voor zal vragen waar schijnlijk wel wat minder omdat ze bij den Biggelaar dat nogal uitgebreid doen
 
Hmmzz.........maar dat is dus pas eens in de 20000...die van marktplaats heeft er 12000..
Dan denk ik dat de beurt die hij voor ogen heeft een kleintje is...moet je na 12000 al de kleppen laten bijstellen? Ff vragen aan hem of hij al een beurt heeft gehad.
 
Hmmzz.........maar dat is dus pas eens in de 20000...die van marktplaats heeft er 12000..
Dan denk ik dat de beurt die hij voor ogen heeft een kleintje is...moet je na 12000 al de kleppen laten bijstellen? Ff vragen aan hem of hij al een beurt heeft gehad.

Nee die 20000km is na de eerste grote beurt die hij bij 10000km moet hebben

Dus die 600 moet een grote beurt gehad hebben bij 10000km
 
Ik heb hem even gebeld en hij zegt dat de distributieriem vervangen moet worden. Verder heeft de motor al een beurt gehad. Die riem is 200 euro?
 
bel anders gewoon ff een ducatie dealer. En vraag wat zo'n riem kost. Trek dat van die 48..,- euro af.
Heeft ie het overige van de beurt zelf gedaan of laten doen. Zijn er rekekningen van of is het boekje ingevuld.

Succes ermee
 
Volgens mij heeft hij de beurt laten doen maar weet het niet zeker. Ik ga zaterdag bij hem langs samen met een vriend die wel verstand heeft van motoren. Dus na zaterdag weet ik een hoop meer. Denk dat ik inderdaad daarvoor nog wel ff een ducati dealer bel om te vragen wat zo'n riem kost.
 
Volgens mij heeft hij de beurt laten doen maar weet het niet zeker. Ik ga zaterdag bij hem langs samen met een vriend die wel verstand heeft van motoren. Dus na zaterdag weet ik een hoop meer. Denk dat ik inderdaad daarvoor nog wel ff een ducati dealer bel om te vragen wat zo'n riem kost.

Kijk als hij een grote beurt heeft gehad dan heeft hij ook nieuwe riemen gehad
Ik zag trouwens dat er niet meer de origineele tellers op zaten ,hoe zit dat dan met de km stand?
Riempjes kosten een 40 a 50€
Als hij niet kan bewijzen dat hij bij de 10000km een grote beurt heeft gehad dan zou ik gewoon 450€ van de vraag prijs afhalen en een dealer opzoeken (een goeie) en hem daar die grote beurt laten geven
 
Hmmmzz......hij zegt dat de km stand 12000 is. Hij heeft nu een dubbele klok. Dus hij zou er over kunnen liegen? Ik vraag hem nog wel voor de zekerheid of hij bij de 10000 een grote beurt heeft gehad. Maar hij had het over de distributieriem.........dan denk ik van niet. Ik ga in ieder geval zaterdag met iemand die verstand heeft van motoren naar hem toe. Dan vraag ik wel naar de onderhoudsboekjes etc.
 
Wat je ook kan doen. Is van internet een koopcontract halen. Die zijn rechtsgeldig. Spreek daarin af dat je de motorlaat keuren bijn een erkende ducati dealer. als er verborgen gebreken zijn, neemt ie de motor terug of betaald de kosten.

Maar een goed bijgehouden onderhoudsboekje kom je een heel eind betreffende de juiste kilometerstand en onderhoudsverleden.

Je kan ook aankoopkeuring doen voor de koop. Gaat verkopende partij nergens mee akkoord of is het antwoord nee joh niet nodig hij is goed. Weet je genoeg en laat je de motor voor wat het is.

succes
 
koopcontract? aankoopkeuring?? hmmzzz...echt allemaal nodig?? Hoe gaat dat allemaal in zijn werking? Poeh...nooit gedacht dat het allemaal zo lastig zou zijn om een 2e hands motor te kopen. Maar ik kom inderdaad een heel eind met een goed bijgehouden onderhoudsboekje. Het zal overmorgen wel allemaal blijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan