Onderhoudsboekje belangrijk???

Zijn onderhoudsboekjes een must bij de aanschaf van een gebr

  • Ja

    Stemmen: 3 9,7%
  • Nee

    Stemmen: 28 90,3%

  • Totaal aantal stemmers
    31

sjaakos

Rookie
30 mei 2005
12
0
Soest
Ik heb een motor op het oog waarvan alles er goed uitziet etc. maar ik heb nog een vraag erover. Bij de motor zit wel het onderhoudsboekje maar die heeft niet alle stempels erin staan. Nou is mijn vraag of jullie zeggen "GAST NOOIT DOEN DAN" of "Ach maak je niet druk"..
 
Polletje! ;)

Ik zou me er niet druk om maken. Tis leuk als de vorige eingena(a)r(en) het hebben/heeft bijgehouden, maar als je de motor goed bekenen hebt dan zegt dat meer dan die stempeltjes.
 
Ik heb bij al mn 2e hands motoren nog nooit een onderhoudsboekje gezien. (laat staan er aan gedacht om er om te vragen)
Leuk voor de eerste eigenaar (ben ik ook wel eens geweest), maar ik nam het nog niet eens mee naar de dealer voor het af te laten stempelen.
Gewoon goed kijken naar de totale staat van onderhoud :Y
 
Ik heb vanmiddag bij Safe ALmelo de onderhouds-historie van mijn motorfiets opgehaald,

Terwijl die in onderhoud is geweest bij Safe Zoetermeer, misschien is dat een optie voor je ?

Boekje heb ik nooit gezien :P
 
Degene die mijn motor 2e hands koopt krijgt het oh boekje er keurig bij. Zegt wel iets over de km stand en het onderhoud wat aan de motor is gepleegd. Voor mij zou het wel van toegevoegde waarde zijn maar de uiterlijke staat van de motor is natuurlijk belangrijker
 
Toen ik men motor kocht zat er volgens de dealer ook geen onderhoudsboekje bij. maar toen ik een gewoon zadel erop liet zetten (er zat een verlaagde op) bleek het onderhoudsboekje gewoon aan de onderkant van het zadel te zitten in een speciaal vakje ervoor. Blijkbaar wist alleeen de eerste eigenaar dit want latere eigenaars hebben het nooit ingevuld. Misschien een plek om te kijken?
 
Ik heb denk ik wel ergens een onderhoudsboekje van mijn motor.
Maar daar staat geen stempel in.

Alle onderhoudsbeurten en eventueel tussendoorkomende acties
staan keurig in de computer van de dealer.
Als het moet is daar een uitdraai van te vragen, zodat de koper
weet wat er allemaal gebeurt is.
 
Was geen onderhoudsboekje bij bij aankoop, en bij mijn weten houd de dealer ook niets bij op de computer.
Bij mijn blik op 4 wielen ben ik daar pietje precies mee, elk onderhoud word genoteerd en ik hou alle facturen bij.
 
Ja ik vind het wel een pre als bewijzen in welke vorm dan ook erbijzitten dat hij goed onderhouden is, maar goed dat is moeilijk helemaal als je veel zelf doet.

Bedankt voor jullie stemmen in ieder geval.
 
Zo'n stempel is ook niet echt een bewijs he...


Idd, toen ik laatst m'n auto verkocht ben ik met het lege onderhoudsboekje naar de garage gereden en die hebben het netjes ingevuld en overal stempeltjes gezet waar stempeltjes moesten staan. In mijn geval was de auto ook wel op die intervallen onderhouden. Maar zelf als dat niet zo was dan hadden ze dat nog gedaan. Zo zie je maar dat een ingevuld onderhoudsboekje ook niet alles zegt.

Bij mij stond er uiteindelijk zelfs een onderhoud in op een km-stand waarop die nooit is binnen geweest. Hoe ze daar bij kwamen weet ik niet...
 
Idd, toen ik laatst m'n auto verkocht ben ik met het lege onderhoudsboekje naar de garage gereden en die hebben het netjes ingevuld en overal stempeltjes gezet waar stempeltjes moesten staan. In mijn geval was de auto ook wel op die intervallen onderhouden. Maar zelf als dat niet zo was dan hadden ze dat nog gedaan. Zo zie je maar dat een ingevuld onderhoudsboekje ook niet alles zegt.

Bij mij stond er uiteindelijk zelfs een onderhoud in op een km-stand waarop die nooit is binnen geweest. Hoe ze daar bij kwamen weet ik niet...

En dat kun je dus gemakkelijk nakijken met de NAP die er helaas niet voor motoren is..
Als ik een 2e hands auto koop vraag ik altijd naar de NAP en het onderhoudsboekje. Motoren koop ik altijd nieuw.
 
mijn bike is net 1 jaar oud en heb em 3 weken geleden gekocht particulier en heb ook nog steeds geen onderhoudsboekje, stond 11.000 op de klok toen ik em kocht en heb vorig weekend zelf een 12.000 km beurt gegeven en wel eerst ff honda gebeld i.v.m. garantie maar was geen probleem! Dus een boekje maakt niet uit, wel de staat v.d bike is heeeel belangrijk, stukje rijden alles goed nakijken en misschien ook kuipje eraf om te kijken of daar schade onderzit!
 
als in de advertentie staat: recentelijk onderhoudsbeurt gehad bij de dealer moet je wel vragen naar de rekening.
 
Terug
Bovenaan Onderaan