Onderhoudskosten ER-6n

Mja, 800 euro en daarin zitten dus ook een aantal reparaties he :P Garage hier in de buurt vertelde mij dat een grote beurt zo'n 400 euro is voor mijn type motor, maar dan moet er dus geen band, ketting, remblokjes of wat voor ander iets dan ook vervangen worden :P

Sowieso loop je het risico op reparaties met een auto ook, zelfs nog meer omdat er meer op en aan zit dat stuk kan :+

Kettingset/tandwielen zat er inderdaad ook bij, in mijn geval... :)
 
Mwoah, dan valt dat bedrag wel mee eigenlijk :P Als dat er allemaal niet bij had gezeten had het ook op zo'n 400 euro uitgekomen denk ik? :P
 
Mwoah, dan valt dat bedrag wel mee eigenlijk :P Als dat er allemaal niet bij had gezeten had het ook op zo'n 400 euro uitgekomen denk ik? :P

Denk het ook wel ja... ;)
Daarom kan TS beter zijn vragen stellen aan een paar dealers, omdat je hier op MF geen duidelijk beeld krijgt. Wat zijn de basistarieven voor het onderhoud? Lijkt me niet zo moeilijk om te vragen... ;)
 
Precies, sowieso is het ook wel een goed idee om een beetje een 'band' op te bouwen met een garage bij je in de buurt, zeker als je zelf geen kaas hebt gegeten van techniek :P Altijd fijn als zij je met raad en daad bij willen staan als er iets stuk is of dergelijk, zonder meteen een vette rekening onder je neus te krijgen.
 
Natuurlijk zal ik dit wel even bij de dealer informeren als het zover is, maar ik zit nu niet bij de dealeer maar op internet ;)

Ik ben altijd open voor andere motoren, als die onderhoudsvriendelijker zijn. Iemand riep hier al XJ6. das een mooi ding, maar volgens mij wel 4 cyl. Is dat niet juist duurder kwa onderhoud?
 
Natuurlijk zal ik dit wel even bij de dealer informeren als het zover is, maar ik zit nu niet bij de dealeer maar op internet ;)

Ik ben altijd open voor andere motoren, als die onderhoudsvriendelijker zijn. Iemand riep hier al XJ6. das een mooi ding, maar volgens mij wel 4 cyl. Is dat niet juist duurder kwa onderhoud?

Veel motoren zijn hobby-dingen. Een onderhoudsinterval van 6000 km is normaal, de gebruikte technieken zijn arbeidsintensief. Wil je echt woonwerken, dan moet je het zoeken in de voertuigen die voor woonwerk gebouwd zijn.
Ik zou dan BMW willen roepen, maar dat is een motorfietsfabrikant die zichzelf tot de topklasse rekent en het (aanschaf en onderhouds-)prijskaartje is met die mening in overeenstemming. Een andere groep motoren zijn de motorscooters. Bijvoorbeeld onze Dylan is werkelijk spotgoedkoop in onderhoud, maar ook die zal in arbeidsuren wel het nodige kosten. (In de derde wereld wordt dit als woonwerk fiets gebruikt, maar daar kost een uurtje arbeid ook erg weinig).


Ik zou zeker ook eens informeren bij een motor-rijschool. Dat zijn mensen die ervaring hebben met de kosten als je een motor dagelijks gebruikt in combinatie met dealer-onderhoud.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan