Onderhoudsprijzen BMW

GingerBeard

Rookie
11 sep 2018
18
1
Hoi Iedereen,

Vraagje over de onderhoudsprijzen van een BMW.
Ik zou in het kort een BMW F 900 XR willen kopen maar de geruchten over het dure onderhoud bij BMW spelen in mijn hoofd.

Kan iemand mij exacte/ongeveer prijzen geven van klein/groot onderhoud?

Alvast bedankt.
 
Hoi Iedereen,

Vraagje over de onderhoudsprijzen van een BMW.
Ik zou in het kort een BMW F 900 XR willen kopen maar de geruchten over het dure onderhoud bij BMW spelen in mijn hoofd.

Kan iemand mij exacte/ongeveer prijzen geven van klein/groot onderhoud?


Alvast bedankt.

Dat zal de dealer als beste kunnen, zodra de motor eenmaal beschikbaar is om verkocht te worden :?
 
Van een kennis van mij met een BMW weet ik dat je verschil moet maken tussen Premium-BMW-dealers en service-punten (die aan BMW sleutelen).
Als je bij zo'n Premium-dealer binnenstapt, dan hoef ik je niets meer uit te leggen over de tarieven. Alles is daar van goud!
Daarom zijn er meerdere BMW herstel-werkplaatsen, die ook heel bekend zijn met BMW, maar niet het dealerschap hebben.
Ik weet er 1 hier vlak in de buurt, die goed werk levert, maar in vrijwel NIETS lijkt op een officiële dealer.

Om off.dealer te zijn wordt door importeur soms de meest onzinnige dingen geëist, zoals bijv. bij Honda een eigen voordeur. :X
Hoe mooi zo'n voordeur ook mag zijn, daar gaat jouw motor echt niet beter van lopen. Het wordt alleen allemaal VEEEEEEEL duurder!
Gaat een grote motor-dealer straks 10 voordeuren hebben voor ieder merk 1?
En als je door de Kawa voordeur bent binnengestapt, mag je dan wel een Duc kopen?
Soms wordt je helemaal crazy van die verkoop-apparaten met hun ideeën en verkoop-targets. Dat ze dat zelf niet inzien :?

Je zal begrijpen dat het prijskaartje (lees uurtarief) een stuk lager is bij het servicepunt.
Al het goud en Bling-Bling zal toch door iemand moeten worden betaald.:(
Dus als je niet oppast, ben JIJ degene die helemaal wordt leeggeschud!!
 
Laatst bewerkt:
460 euro voor grote beurt 40k km f800gs.

Bmw is wat duurder maar ook langere onderhoudsintervallen
 
Laatst bewerkt:
Hoi Iedereen,

Vraagje over de onderhoudsprijzen van een BMW.
Ik zou in het kort een BMW F 900 XR willen kopen maar de geruchten over het dure onderhoud bij BMW spelen in mijn hoofd.

Kan iemand mij exacte/ongeveer prijzen geven van klein/groot onderhoud?

Alvast bedankt.

ik zou van de eerste 1000 afblijven
die kopers zijn de testhoeren van BMW
 
Danku voor de info.
Is niet weinig natuurlijk maar als dat om de 10.000km kan je er wel op voorbereiden.

Dat is om de 20k. 10k is kleine beurt die zou ong. de helft moeten kosten.

Maar andere onderdelen zoals banden, ketting et cetera slijten natuurlijk ook, dat zit over het algemeen niet bij standaars onderhoud inbegrepen
 
Van de BMW's waar ik de intervallen van ken is het gewoon om de 10k. 25 jaar geleden was dat misschien lang, maar tegenwoordig vrijwel standaard voor normale productiemotoren.

Toch zitten de meeste andere merken rond de 8k interval.

Voor wie veel rijdt is 10k dan wel prettig.
 
Dat is om de 20k. 10k is kleine beurt die zou ong. de helft moeten kosten.

Maar andere onderdelen zoals banden, ketting et cetera slijten natuurlijk ook, dat zit over het algemeen niet bij standaars onderhoud inbegrepen
Dus als ik het goed begrijp is het als volgt ongeveer:

Groot onderhoud (20.000km): +-460€
Klein onderhoud (10.000km): +-230€

uiteraard banden en ketting etc niet meegerekend.
 
Dus als ik het goed begrijp is het als volgt ongeveer:

Groot onderhoud (20.000km): +-460€
Klein onderhoud (10.000km): +-230€

uiteraard banden en ketting etc niet meegerekend.

Aan die bedragen moet je ongeveer denken. Dacht dat er voor grote beurt EUR 500 op de prijslijst stond (bougies vervangen, olie, oliefilter, remblokken en nog paar kleine dingen)
 
Hangt ook van het model af. Dikke brommert met alles erop en eraan zal duurder in onderhoud zijn dan een F650 oid. Denk ook aan slijtageonderdelen die bij dikke brommers vaak harder slijten en duurder zijn.

Onderdelen van BMW zijn dan wel weer vrij prijzig.
 
ik zou van de eerste 1000 afblijven
die kopers zijn de testhoeren van BMW
En ook weer deze keer ontbeert het ook deze bericht aan alle onderbouwingen en feiten welke de vraagsteller geen ene moer helpt en in zijn geheel niets met de vraag van de topicstarter te maken heeft. Valt in de categorie zeiken om wat te zeiken te hebben.

@GingerBeard
Wat al door andere hier bevestigd is, een officiële merkdealer kan behoorlijk in de papieren lopen wat (onderhoud/reparatie) prijzen betreft. Een goede en ervaren service-punt kan behoorlijk goedkoper zijn. Zelf had ik een adresje in Voorburg, deze persoon is ondertussen gestopt vanwege een verhuizing/emigratie naar buitenland, maar in plaats van een grote, dure werkplaats af te huren met mooie voordeur en grote raampartijen huurde hij een kleine box die precies groot genoeg was voor hem. Uurtarief viel behoorlijk mee en ook de kosten voor reparaties vielen behoorlijk mee bij hem. Hier en daar nagevraagd bleek dat hij een goede reputatie had en gezien de aantal motoren bij hem voor de deur voor reparatie/onderhoud zou dit best wel kloppen.

Wil je niet de hoofdprijs betalen voor monteurs met glimmende gouden gereedschap en een voordeur met gouden deurklinken, kijk dan eens bij jou in de buurt in het rond naar een servicepunt die goed bekend staat. Heb je een servicepunt gevonden, gooi hier op het forum eens de vraag om anderen deze servicepunt kent en hoe hun mening erover is, googlen op internet helpt ook.
 
Laatst bewerkt:
Mijn KTM 1190 is duurder in onderhoud dan mijn vader zijn 1200gsa of mijn broers 800gs.
Vind juist de BMW dealer totaal niet duur en super secuur werken
 
Mijn KTM 1190 is duurder in onderhoud dan mijn vader zijn 1200gsa of mijn broers 800gs.
Vind juist de BMW dealer totaal niet duur en super secuur werken
Ik dacht altijd at de BMW boxers duur waren in onderhoud omdat de kleppen elke 10.000 km moeten worden gesteld. Maar die cilinderkoppen steken uit aan de buitenkant dus je kan er zo bij _O-
 
Puur te lering en vermeack:
Heeft iemand een overzicht waar dat geld in gaat zitten? Ik vind 250 euro voor een kleine beurt nogal wat. En 500 voor een grote helemaal. Voor mijn blik is het de helft.
 
Puur te lering en vermeack:
Heeft iemand een overzicht waar dat geld in gaat zitten? Ik vind 250 euro voor een kleine beurt nogal wat. En 500 voor een grote helemaal. Voor mijn blik is het de helft.
Breng jouw auto eens naar de garage (merkdealer) voor een kleine beurt/grote beurt. Ben je ook ongeveer hetzelfde voor kwijt.
 
Onderdelen van BMW zijn dan wel weer vrij prijzig.
Klopt, maar soms heb je voor originele BMW onderdelen vervangen onderdelen die kwalitatief evengoed zijn of zelfs nog beter daar zo'n after-market fabrikant wat beter zijn huiswerk doet en fouten uit onderdelen haalt welke BMW er gewoon in laat zitten tegen beter weten in.

Ooit meegemaakt van iemand bij mij uit de buurt die al in het "begin der tijden" aan chip-tuning doet. Wat hij deed wat de chips uitlezen, hier en daar aanpassingen plegen om benzineverbruik te verbeteren of wat meer vermogen uit de motor te halen en dan na de aanpassingen de nieuwe software uploaden op de originele BMW motormanagement chip. Vond die gozer een fout in de software van BMW zelve. Na herhaaldelijk BMW hierover aangeschreven te hebben nadat ie nog steeds dezelfde fout in de software vond in de nieuwste modellen BMW die destijds op de markt kwamen, heeft ie maar es gebeld met BMW. Kreeg ie later een dikke brief terug dat BMW inderdaad de fout gezien heeft en of ie bij hun wou komen werken als ingenieur motormanagement software. Heeft ie vriendelijk voor bedankt, wilde zijn eigen bedrijfje niet opgeven. Vroeg me toen al af of de officiële BMW dealers van deze fout afwisten...
 
Laatst bewerkt:
Als je zo’n dure motor koopt dan kun je daar toch ook ter plekke vragen wat de onderhoudsbeurten kosten. Heb indicatief waar je rekening moet houden, motorrijden kost eenmaal geld en voor rest een bedrag reserveren voor onderhoud. Soms je heb geluk en anders pech....
 
Puur te lering en vermeack:
Heeft iemand een overzicht waar dat geld in gaat zitten? Ik vind 250 euro voor een kleine beurt nogal wat. En 500 voor een grote helemaal. Voor mijn blik is het de helft.

Grote beurt:
bougies vervangen, olie, oliefilter, remblokken en nog paar kleine dingen.

Kleine beurt:
Vooral olie / oliefilter en paar kleine dingen

Heb de factuur wel liggen hoor
 
Breng jouw auto eens naar de garage (merkdealer) voor een kleine beurt/grote beurt. Ben je ook ongeveer hetzelfde voor kwijt.
Merkdealer voor Ford, 155 euro Ford Economy Services

Grote beurt:
bougies vervangen, olie, oliefilter, remblokken en nog paar kleine dingen.

Kleine beurt:
Vooral olie / oliefilter en paar kleine dingen

Heb de factuur wel liggen hoor
Remblokken controleren neem ik aan? of zat dat er toevallig bij jou bij?
 
Terug
Bovenaan Onderaan