onderhoudsvrije accu platleggen

mieluh

MF veteraan
15 jun 2006
9.612
1.819
Maasbree
ik ben (met hulp) mijn streetfighter aan het verbouwen, en nu kan mijn accu eigenlijk alleen dwars en plat erin. Iemand een idee of dat een probleem oplevert, hoor nogal verschillende verhalen..

zo ligt hij erin
full
 
is geen probleem.
bij een triumph tiger ligt de accu ook op zijn kant.
als je accu zou openmaken, zul je merken dat er niets uitkomt als je hem ondersteboven houd.
er zit een soort spons in die alle accuzuur opneemt.
 
Is met een gel en AGM accu geen probleem, idd zoals bananeman zegt. Ik heb ze ook wel eens liggend gezien in een of andere honda motorscooter, een Z750, een ER-6 en een TDM volgensmij. Dit moet je alleen niet doen met een gewone lood-zuuraccu. :)
 
hoe kan ik nu zien of ik een loon-zuuraccu heb of moet ik de gok maar gewoon nemen. IS me verteld dat dit een onderhoudsvrije is, maar goed, weet er verder ook niet heel veel van, bahalve dat hij ongeveer 12volt levert :+
 
Nee, er bestaan ook onderhouds-vrije lood/zuur-accu's maar die mogen niet op hun kant.

Tik hier eens alles neer wat er aan tekst op die accu te vinden is.

Mee eens. Onderhoudsvrij wil lang niet altijd zeggen dat de accu niet kan lekken.

Bij een aantal accu's zit er een glasvlies in, dat als een spons werkt. Of dat bij deze accu zo is kun je alleen zeggen als je alles van het type weet.
 
YTX , dus in de Yuasa fabriek gevulde polyester platen met zuurgel.
En al voorgeladen 12,79V voor op transport naar de importeur.

Of deze op de zijkant gemonteerd mag worden .?!
Weet ik niet.

Hadden ze dit formaat , maar bij Optima = Yellow/Red of Blue Top.
Dan was de keuze niet zo moeilijk.

Die mag zelfs op de kop gemonteerd worden.

Groeten van Flakkee(s)
 
Ik zie Yuasa nergens erbij zetten dat een accu in alle standen mag, dus ik denk dat ze zulke niet maken.

http://www.yuasabatteries.com/index.html

Dit hier is dan echt wel ander spul:

http://www.battery2000.com/spec.html
.... GEL SERIES
Our rechargable BATTERY/2000 gel is built with the electrolyte enclosed in a gel substance and makes it ideal for applications where high shocks occur or where battery is fully enclosed. By enclosing the electrolyte in gel the gasses that are produced during the charging process are converted to liquid within the gel therefore virtually no gassing occurs. For marine or transportation applications if the battery housing is damaged no wet acid can leak. Our gel electrolyte also allows our battery has to be mounted at acute angles. Features of this battery include high cycling and quick charging capabilities, minimal self- discharge, extreme low gassing, high vibration resistance, and safety in closed compartments. Applications include UPS, Telecom, medical, electric scooters and wheelchairs, marine, aircraft, electric vehicles, also any cycle or backup application using portable power.. The high cycling and quick charging capabilities of this battery makes it ideal for solar applications. This battery can be transported on airplanes. .....
 
Laatst bewerkt:
het kan niet bij alle types. in de Ducati 999 staat hij op zijn kant, die kan door Yuasa geleverd worden, maar er zijn andere leveranciers, die hebben er duidelijk op staan dat hij niet anders dan loodrecht geplaatst mag worden.

bel even met dit nummer +31 (0)342 49 79 11

dat is van conti bandengroep, maar ze hebben ook Yuasa in hun pakket. Zij kunnen je aan de hand van het typenummer waarschijnlijk wel verder helpen
 
hij ligt ook al een paar weken plat in de garage (om te testen) en tot nu toe is er nog niks gelekt, ik ga het gewoon even proberen voordat het spul naar de coater gaat dan moet dat goedkomen
 
Terug
Bovenaan Onderaan