onderkleding advies,jullie mening?

22 feb 2005
84
0
Hallo,

Heb laatst bij een bekende motor zaak wat spulletjes gekocht.
Niets aan de hand hoor, leuke zaak, goed assortiment enz. ( vind ik).
Maar...toen mijn dochter een motorbroek had gepast over haar spijkerbroek heen en goed had bevonden,
kwam er een jonge dame op ons af met de vraag of die spijkerbroek er tijdens het rijden ook onder zou zitten.
Ja dus!? Dat doe ikzelf al jaren!! :?
Niet het goede antwoord dus!!
Er mocht absoluut geen onderkleding in de vorm van spijkerbroek of iets dergelijks onder gedragen worden! :(
In geval van een slyding of val zou door de warmte die de motorbroek opwekt door het glijden ,de spijkerbroek je vel ernstig doen verbranden.
Ik ken het verhaal niet, een goede motorbroek moet dit toch juist opvangen (toch?).
Maar goed, wat is jullie kennis/standpunt hierin?? :}

Groet,
Erik
 
Dus het leren pak op je blote vel zou dan toch helemaal voor ernstige brandwonden zorgen?


Nee, onzin dus. Natuurlijk kan een broek ONDER je motorbroek.
Je draagt toch ook een shirt onder je motorjas?
Is van hetzelfde spul gemaakt. :P
 
als je spijkerbroek warm zou worden lijkt me dat je vel ook warm zal worden, ik denk onzin, misschien dat hier iemand ene keer is gevallen met motorbroek en een spijkerbroek eronder...
 
Hallo,

Heb laatst bij een bekende motor zaak wat spulletjes gekocht.
Niets aan de hand hoor, leuke zaak, goed assortiment enz. ( vind ik).
Maar...toen mijn dochter een motorbroek had gepast over haar spijkerbroek heen en goed had bevonden,
kwam er een jonge dame op ons af met de vraag of die spijkerbroek er tijdens het rijden ook onder zou zitten.
Ja dus!? Dat doe ikzelf al jaren!! :?
Niet het goede antwoord dus!!
Er mocht absoluut geen onderkleding in de vorm van spijkerbroek of iets dergelijks onder gedragen worden! :(
In geval van een slyding of val zou door de warmte die de motorbroek opwekt door het glijden ,de spijkerbroek je vel ernstig doen verbranden.
Ik ken het verhaal niet, een goede motorbroek moet dit toch juist opvangen (toch?).
Maar goed, wat is jullie kennis/standpunt hierin?? :}

Groet,
Erik


Ligt er aan of het textiel of leer is.

Ik weet wel dat ik keer ben gevallen van de trapfiets en dat me broek nog helemaal heel was maar ik wel grote brand/schaaf plek op me been had...
 
Dus het leren pak op je blote vel zou dan toch helemaal voor ernstige brandwonden zorgen?


Nee, onzin dus. Natuurlijk kan een broek ONDER je motorbroek.
Je draagt toch ook een shirt onder je motorjas?
Is van hetzelfde spul gemaakt. :P

wrijving van een spijkerbroek voelt toch echt niet relaxed hoor :N

en ik weet niks van jouw garderobe maar mijn t-shirts zijn niet van spijkerstof gemaakt :P

ik zou lekker motoronderkleding aanschaffen :N
 
wrijving van een spijkerbroek voelt toch echt niet relaxed hoor :N

en ik weet niks van jouw garderobe maar mijn t-shirts zijn niet van spijkerstof gemaakt :P

ik zou lekker motoronderkleding aanschaffen :N

Daar gaat het niet om.... maar het feit dat je geen onderkleding/spijkerbroek onder je motorbroek zou kunnen omdat het verbrand bij een val doen is onzin.

Ik rij voor woon-werk ook weleens met een spijkerbroek onder mijn motorbroek.
Die gaat er gemakkelijk onder.

Onder mijn combipak moet ik ook geen spijkerbroek doen, dat zit niet lekker. :P


En ik bedoel dat je motorbroek vaak van hetzelfde spul als je motorjas gemaakt is. :+
 
Laatst bewerkt:
Daar gaat het niet om.... maar het feit dat je geen onderkleding/spijkerbroek onder je motorbroek zou kunnen omdat het verbrand bij een val doen is onzin.

Ik rij voor woon-werk ook weleens met een spijkerbroek onder mijn motorbroek.
Die gaat er gemakkelijk onder.

Onder mijn combipak moet ik ook geen spijkerbroek doen, dat zit niet lekker. :P


En ik bedoel dat je motorbroek vaak van hetzelfde spul als je motorjas gemaakt is. :+

gaat niet om geen onderkleding maar specifiek geen spijkerbroek, en tja ik weet niet ik zou het ook niet doen puur op gevoel eigenlijk... vind het berst aannemelijk klinken dat een spijkerbroek warmer word door wrijving met je pak gezien de structuur vd stof..

het kan ook onzin zijn maar ik vind sowieso onderkleding speciaal voor de motor lekkerder zitten...
 
De wrijving vangt je motorbroek toch op? Die 2 broeken gaan ten opzichte van elkaar niet wrijven hoor... minimaal.

En dan een spijkerbroek, stevige stof, katoen.

Dan zal iets van nylon of polyesther sneller warm worden.
 
Bedoelde ze misschien niet gewoon dat het het beste is om strakke aansluitende onderkleding er onder te dragen? Leer op je blote vel is erg plakkerig als het warm wordt en wanneer je er een spijkerbroek onder kan dragen vraag ik me af of het wel de goede maat is die je hebt gekocht?

Toevallig heb ik vorige week een maatpak besteld en mij werd toen geadviseerd om een simpele runningtight onder mijn leren pak te dragen. Dit om transparatievocht snel af te voeren en om een niet plakkerige buffer te hebben tussen vel en leer. Overigens wordt zo'n pak dusdanig aangemeten dat er echt geen ruimte is om er een (spijker)broek onder te dragen.
 
Hallo allemaal,

Het gaat in dit geval om een textiel broek.
Als die spijkerbroek heel warm kan worden tijdens een slyding ,dan zal m'n velletje direct onder de motorbroek dat toch ook worden??
Vond het een beetje een raar verhaal.
Als we geen speciale onderkleding zouden dragen , dan zouden we dat geheel op eigen risico doen! |( (reactie van het meisje).
Doen we dat dan altijd al niet? :X :X
Voor de rest had het meiske me best geholpen hoor , maar de opmerking over de spijkerbroek als onderkleding begreep ik niet.
Trouwens.... ik heb zulke harige poten dat dat best een geitenwollen broek aangemerkt zou kunnen worden!!
Kan dat wel?, of moet ik nu m'n poten scheren!? :?
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Het gaat in dit geval om een textiel broek.
Als die spijkerbroek heel warm kan worden tijdens een slyding ,dan zal m'n velletje direct onder de motorbroek dat toch ook worden??
Vond het een beetje een raar verhaal.
Als we geen speciale onderkleding zouden dragen , dan zouden we dat geheel op eigen risico doen! |(
Doen we dat dan altijd al niet? :X :X
Voor de rest had het meiske me best geholpen hoor , maar de opmerking over de spijkerbroek als onderkleding begreep ik niet.
Trouwens.... ik heb zulke harige poten dat dat best een geitenwollen broek aangemerkt zou kunnen worden!!
Kan dat wel?, of moet ik nu m'n poten scheren!? :?


ik zou ze harsen!! _O-

maar vergis je niet in de krachten die vrijkomen met een sliding. Ik heb ook wel eens behoorlijke schaafwonden gehad en gezien terwijl de kleding verder nog gewoon heel was. Een beetje schaafsporen ja, meer niet.. Maar aan de andere kant.. hoe vaak maak je een sliding? :?
 
Wilde de jongedame je niet een extra setje onderkleding aansmeren? O-)



Overigens niets mis mee, onderkleding vangt vocht op , maar als jij veel woon-wrk gaat doen en graag je motorpak over je kleding wilt dragen kan dat.
Spijkerbroek verhaal is echt gelul.

En dat de boel warm kan worden tijdens een val. dat kan ja... maar wel of geen spijkerbroek gaat het verschil niet maken.
 
Wilde de jongedame je niet een extra setje onderkleding aansmeren? O-)



Overigens niets mis mee, onderkleding vangt vocht op , maar als jij veel woon-wrk gaat doen en graag je motorpak over je kleding wilt dragen kan dat.
Spijkerbroek verhaal is echt gelul.

En dat de boel warm kan worden tijdens een val. dat kan ja... maar wel of geen spijkerbroek gaat het verschil niet maken.


onder sommige kleding wordt zelfs een spijkerbroek geadviseert, omdat voor extra stevigheid zorgen...
 
De boel werd daar ook al erg warm, maar dat kwam meer door dat meiske.
En dat kwam dan weer omdat ik ouwe viezerik ben! :Y
Werd wel zeer resoluut door m'n dochter op de vingers getikt overigens :$
 
Daar gaat het niet om.... maar het feit dat je geen onderkleding/spijkerbroek onder je motorbroek zou kunnen omdat het verbrand bij een val doen is onzin.

Lijkt mij ook.

Mij is ook verteld dat je eigenlijk geen spijkerbroek onder een (textiel) motorbroek zou moeten dragen.

Ik heb op weg naar m'n werk wel gewoon de spijkerbroek er onder.

Op langere ritten, of als ik weet dat ik m'n motorkleding toch aan kan houden, dan draag ik onderkleding (lidl)

Dat ondergoed zit wel veel fijner als een spijkerbroek.
De spijkerbroek zit bij het rijden wel eens te strak om de knieen, en in het kruis van de spijkerbroek komen een aantal naden bij elkaar waardoor ik op lange ritten niet fijn zit.

Ik gebruik dus bij voorkeur een (lidl) motoronderbroek (met normaal ondergoed er onder), en een gewoon katoen t-shirt met lange mouwen onder m'n jas.
Als het bloedheet is, dan is een "technisch ondergoed" t-shirt fijner dan een katoenen t-shirt.
 
Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens .
Bij mij ook na een langere rit, spijkerbroek is da niet prettig.
En aan de onderkleding van lidl heb ik ook gedacht.
Maar voor woon/werk is effe over de werkbroek heen toch echt het makkelijks!
 
Laatst bewerkt:
Lijkt mij ook.

Mij is ook verteld dat je eigenlijk geen spijkerbroek onder een (textiel) motorbroek zou moeten dragen.

Ik heb op weg naar m'n werk wel gewoon de spijkerbroek er onder.

Op langere ritten, of als ik weet dat ik m'n motorkleding toch aan kan houden, dan draag ik onderkleding (lidl)


Lidl thermo of hardloop ondergoed ruled :p en is best cheap

Volgens mij gaat het gewoon om de ruwheid van de spijker stof mja dan zouden motor jeans ook niet echt veilig zijn ....
Dat ondergoed zit wel veel fijner als een spijkerbroek.
De spijkerbroek zit bij het rijden wel eens te strak om de knieen, en in het kruis van de spijkerbroek komen een aantal naden bij elkaar waardoor ik op lange ritten niet fijn zit.

Ik gebruik dus bij voorkeur een (lidl) motoronderbroek (met normaal ondergoed er onder), en een gewoon katoen t-shirt met lange mouwen onder m'n jas.
Als het bloedheet is, dan is een "technisch ondergoed" t-shirt fijner dan een katoenen t-shirt.
 
Spijkerbroeken zijn sowieso 19 e eeuwse werkkleding voor boeren. Wie draagt die nou nog? Goed voor onder je leren cowboy broek als je vee moet opdrijven. :)

Verder vind ik het een wat raar verhaal, dat je geen kleding onder een textiel pak zou mogen dragen. Ik heb er zelfs een gehad waarbij expliciet op het label werd aangeraden om er "lichaamsbedekkende" kleding onder te dragen.
 
Ik dacht altijd dat het erom ging dat een spijkerbroek niet nauw aansluit. Bij een val zal de spijkerbroek dus genoeg bewegingsruimte hebben om over je huid te schuren. Zo heb je alsnog schaaf-/brandwonden ondanks dat je pak nog heel is. Het gaat hierbij dus niet om de wrijving tussen pak en wegdek, maar om de wrijving tussen broek en je huid.

Daarom wordt nauw sluitende onderkleding aangeraden. Daarnaast is dat ook wat comfortabeler tijdens langere ritten.
 
Je mag tegenwoordig ook niks meer.... -O-
Ik vraag me af of gele hesje ook gevaarlijk zijn.
 
Laatst bewerkt:
Je mag tegenwoordig ook niks meer.... -O-
Ik vraag me af of gele hesje ook gevaarlijk zijn.

Dat zijn ze :Y

En wat die spijkerbroek onder een (textiel)motorbroek betreft:
Die combi heb ik ook altijd aan, en nog nooit last gehad van brandwonden
bij de schuivers/valpartijen.
Maar op zich zit er wel wat in dat verhaal.

Voor gewoon dagelijks gebruik zou ik me er alleen niet al te druk over maken.
 
Daar drink ik er een op!

full
 
Was die dame niet in de war met die motorspijkerbroeken? Die schijnen raar te smelten/verkoeken als ze warm worden. Maar dan nog lijkt 't me een vreemde opmerking.
 
onzin inderdaad
textiel is juist handig (voor woon-werk) omdat je je eigen kleding er onder aan kunt houden
dat scheelt een hoop geklooi met omkleden op het werk (als je daar geen zin in hebt)
en het maakt qua veiligheid echt geen reet uit of je nu een spijkerbroek of panty's aan hebt
(alhoewel panty's wel ter discussie gesteld zijn door luchtvaartmaatschappijen ivm verhoogde kans op extra letsel bij brand/hitte)

Ik vind het persoonlijk minder comfortabel om een stugge workerjeans onder mijn textielpak te dragen omdat er vaak plooien op de knieen en kruis gaan irriteren

alles wat ze zeggen technische onderkleding aangaande vochtafvoer en dergelijke, comfort tijdens rijden en tijdens omkleden is waar, maar niet echt nodig voor het gemiddelde woon-werk ritje van max. een uurtje
 
Terug
Bovenaan Onderaan