Onderling uitwisselbare parts

Edje33

Rookie
14 sep 2019
6
1
Groningen
Techniek is

Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
  • Merk: Suzuki
  • Type: VX800
  • Bouwjaar: 1993
  • Kmstand: 56000
  • Probleem:
  • Wanneer is het probleem onstaan: niet
  • Wat is er al aan gedaan: niets

Beste forum leden,

Ik zou graag mijn achtervering 10cm willen verlagen en voorvork vering 10cm willen verhogen.
Zijn er lagere schokbrekers van hetzelfde merk of een ander merk die passen op mijn VX800?
Zijn er langere voorvorken van hetzelfde merk of een ander merk die passen op mijn VX?
Ik dacht er dan aan om een complete voorvork inclusief wiel en de bijbehorende kroonplaten te gebruiken.
Bij voorbaat alvast bedankt voor jullie informatie, tips en tricks.

Met vriendelijke groet,

Eddy de Jong
 
Tien centimeter is echt heel veel, zeker als je voor omhoog zet en achter omlaag. De kans dat je motor verschrikkelijk slechte stuur- en rijeigenschappen krijgt is erg groot, want je veranderd de geometrie van je motor aanzienlijk. Als je opzoek bent naar een andere look, kun je denk ik beter (en veiliger) een chopper oid zoeken.
 
En als je hem achteraan 10 cm verlaagd,ga je zeer waarschijnlijk plaats tekort komen boven je achterwiel als je tenminste nog veerweg wil overhouden.
Het is ook nog de vraag of je cardan zover kan bewegen,wat ik betwijfel.
 
Tien centimeter is echt heel veel, zeker als je voor omhoog zet en achter omlaag. De kans dat je motor verschrikkelijk slechte stuur- en rijeigenschappen krijgt is erg groot, want je veranderd de geometrie van je motor aanzienlijk. Als je opzoek bent naar een andere look, kun je denk ik beter (en veiliger) een chopper oid zoeken.
Dag Dizono,

Bedankt voor je reactie, wat jij vermeld daar zou je weleens gelijk in kunnen hebben, de rij eigenschappen en geometry zal inderdaad anders worden maar meestal rijd ik niet harder dan 80 kilometer en sporadisch 100 kilometer.

Met vriendelijke groet,

Eddy de Jong
 
Voorvork is volgens mij niet zo moeilijk, daar bestaan zulke verlengers voor.
i-c4XCGCt-O.jpg
 
:^ Hellracer. Een Intruder heeft waarschjnlijk alleen een kleiner achterwiel en iets kortere veren. Een groter voorwiel en waarschijnlijk niet eens langere binnenpoten. Het verbaast me niets als het frame hetzelfde is.
 
Iedereen bedankt voor de reacties, ik denk dat ik met jullie tips, tricks en adviezen wel iets kan.
Ik las wel een aantal reacties dat de Intruder en VX800 veel gelijkenis vertonen maar beide frames zijn verschillend, het enigste wat volgens mij uitwisselbaar is is volgens mij het motorblok, deze zijn identiek denk ik.
Voorvork verlengers ben ik niet zo'n voorstander van, ik denk dat een complete voorvork met wiel en kroonplaat stabieler zal zijn.
Ik zou het liefst een Suzuki Intruder VS 800 kopen maar die zijn nog steeds behoorlijk aan de prijs en voor de Suzuki VX800 moet je echt een liefhebber zien te vinden.

Groetjes,

Eddy
 
Iedereen bedankt voor de reacties, ik denk dat ik met jullie tips, tricks en adviezen wel iets kan.
Ik las wel een aantal reacties dat de Intruder en VX800 veel gelijkenis vertonen maar beide frames zijn verschillend, het enigste wat volgens mij uitwisselbaar is is volgens mij het motorblok, deze zijn identiek denk ik.
Voorvork verlengers ben ik niet zo'n voorstander van, ik denk dat een complete voorvork met wiel en kroonplaat stabieler zal zijn.
Ik zou het liefst een Suzuki Intruder VS 800 kopen maar die zijn nog steeds behoorlijk aan de prijs en voor de Suzuki VX800 moet je echt een liefhebber zien te vinden.

Groetjes,

Eddy
Er zijn nog meer intruders,de VS600/700/750,of voor de wannabe intruder rijders de LS650.
 
Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties, ik ga toch proberen om van de VX800 een gedeeltelijke chopper te maken.
Ik heb inmiddels een paar achterschokbrekers gevonden van een Suzuki Intruder 1400, deze zijn 6 cm lager dan de huidige die er nu onder zitten.
Verder ben ik nu op zoek naar een complete voorvork+wiel+kroonplaten van een Intruder VS800, ik hoop dat dit eventueel passend zal zijn.
Ik zal jullie verder op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
Ik heb nog wel gedacht aan een Intruder VS800 maar deze zijn nog behoorlijk prijzig en volgens mijn berekeningen ben ik voor de onderdelen ongeveer €500 kwijt.
 
Iedereen hartelijk bedankt voor de reacties, ik ga toch proberen om van de VX800 een gedeeltelijke chopper te maken.
Ik heb inmiddels een paar achterschokbrekers gevonden van een Suzuki Intruder 1400, deze zijn 6 cm lager dan de huidige die er nu onder zitten.
Verder ben ik nu op zoek naar een complete voorvork+wiel+kroonplaten van een Intruder VS800, ik hoop dat dit eventueel passend zal zijn.
Ik zal jullie verder op de hoogte houden van de ontwikkelingen.
Ik heb nog wel gedacht aan een Intruder VS800 maar deze zijn nog behoorlijk prijzig en volgens mijn berekeningen ben ik voor de onderdelen ongeveer €500 kwijt.
Plaats nog eens een plaatje als je klaar ben,ben wel benieuwd hoe dat er uit gaat zien :Y
Ik hoop wel voor je dat het goed gaat met de ruimte tussen het wiel en spatbord, na 6 cm verlaging,met inveren en verlengde vork
word die ruimte erg klein,als dat maar goed gaat🥶
 
Laatst bewerkt:
Plaats nog eens een plaatje als je klaar ben,ben wel benieuwd hoe dat er uit gaat zien :Y
Ik hoop wel voor je dat het goed gaat met de ruimte tussen het wiel en spatbord, na 6 cm verlaging,met inveren en verlengde vork
word die ruimte erg klein,als dat maar goed gaat🥶
Dag
Plaats nog eens een plaatje als je klaar ben,ben wel benieuwd hoe dat er uit gaat zien :Y
Ik hoop wel voor je dat het goed gaat met de ruimte tussen het wiel en spatbord, na 6 cm verlaging,met inveren en verlengde vork
word die ruimte erg klein,als dat maar goed gaat🥶
Dag RG-gamma,

Bedankt voor je reactie, mocht de ruimte te krap worden met de huidige 17 inch achterwiel dan plaats ik gewoon een 15 inch achterwiel van een Suzuki VS800, ik heb inmiddels ook al wat meer informatie gevonden over een voorvork van een Suzuki DR650 die zou passen op mijn VX800.

Groet,

Eddy
 
Terug
Bovenaan Onderaan