onderlinge afstand in een groep

sjaak55

Die hard MF'er
2 mrt 2004
776
115
Hoi
Wat vinden jullie een veilige onderlinge afstand
bij het rijden in een groep.
Ik dacht van 2 seconden.

In baksteenformatie moet je in je voorligger zijn spiegel zijn gezicht kunnen zien, dan zit je op de juiste afstand ...

klopt. en nog een 'tip': rijd niet blind achter je voorligger aan bij bijv. inhalen of een t-splitsing. blijf zelf ook kijken.

allemaal goede tips maar vooral: pas je afstand aan an de omstandigheden. OP een mooi stuk snelweg kun je best wat dichter op elkaar, of zelfs twee-aan-twee náást elkaar, maar ga je sportief wat bochten door dan heb je veel méér nodig.

Een vroeger schoolmaatje is een jaar of wat geleden verongelukt op de motor daardat hij geen ruimte had om uit te wijken voor de motorrijder vóór hem die een slippertje maakte in een bocht. Carlus kwam op de andere rijbaan terecht en ging frontaal een auto in.

Enfin ik wil je niet deprimeren, ik rijd er zelf geen meter minder om, maar wees bewust van de omstandigheden. Zéker niet kort op elkaar hard door een bocht peren.

MAzzel en toer ze,

Roland

Bedankt voor de reacties .
Gelukkig zijn er ook motorrijders die aan de veiligheid denken
van zichzelf en andere.
Ik reed laatst in een groep die in een kluitje bleef rijden.
Dit was zeer onaangenaam.

Vooral de tip dat je het gezicht van je voorganger in zijn spiegel moet kunnen zien is erg handig. Als je vindt dat de motor achter je te weinig afstand houdt zet je je spiegel een beetje naar binnen. Werkt super.

Ooit een keer geprobeerd om 2 seconde afstand te houden en wel bij de megemeeting van 2003.
En weet je wat er dan gebeurt????????????
ze komen je links en rechts voorbij om dat mooie gaatje wat jij overhoud om redelijk veilig te kunnen remmen dicht te gooien met als resultaat dat je bijna in de remlichten van die @#$#@#$eikels zit omdat je als een gek moet gaan remmen.

hoi Bikermouse
Voor mij is zo een situatie een goede reden om
niet mee te rijden in verband met mijn eigen veiligheid.
Motorrijden kan een stuk minder gevaarlijk als veel
rijders aan de regels denken.

hoi Bikermouse
Voor mij is zo een situatie een goede reden om
niet mee te rijden
in verband met mijn eigen veiligheid.
Motorrijden kan een stuk minder gevaarlijk als veel
rijders aan de regels denken.

full

grtz.
Dr.@

Terug