Onderuit bij examen

Visje

MF'er
9 mrt 2002
82
0
Eindhoven
Vandaag had ik om 11:00u motorrijexamen en ik ben GEZAKT ;(

Rijden ging best lekker. Ik was redelijk ontspannen en alles ging goed, ondanks het slechte weer (regen).
Oefeningen. Oei, daar kwamen al mijn zenuwen boven. Maar ondanks de zenuwen begonnen met de slalom (en alle kegeltjes laten staan), daarna het achtje (zelfs die ging in 1x goed), de halve draai (waarom dat ze die willen zien als je hebt laten zien dat je een 8je kan, weet ik ook niet) en de remproef. Maar oei die remproef. Van de zenuwen reed ik veel harder aan dan ik normaal deed. Waardoor ik op het rempunt nog aan het versnellen was. En dus plots moest gaan remmen. Wat dus niet goed ging. |( En opeens gleed ik daar over het wegdek waarbij ik nog mooi even met m'n helm het asfalt aantikte.
*tril* *schrik!* Van schrik kwamen de traantjes, maar ik was verder gelukkig helemaal oke. De motor niet. Die had een kapotte spiegel, knipperlicht en een verbogen meterpaneel. Van het toerentelletje was het glaasje kapot, maar het werkte nog wel.
Helaas helaas. Zo mag je dus niet verder rijden. GEZAKT
Terug naar het CBR. De examinator vertelde tussen neus en lippen door dat hij vond dat ik mijn bochten te ruim nam en niet goed voorsorteerde en dat hij het examen als 'afgebroken' beschouwde wegens een defecte motor.

Daarna met de motor (deels over de snelweg) weer naar het motorhuis gereden.
Met instructeur afgesproken dat ik een tussentijdse toets aanvraag voor de bijzondere verrichtingen, zodat ik me daar op een examen niet druk over hoef te maken.

Ik ben dus geschrokken en baal dat ik gezakt ben. Gelukkig heb ik hier 2 (inmiddels nog maar 1) repen chocolade, die me moeten helpen om het te verwerken. ;)
 
Ech balen voor je ;(

Volgende keer beter.

Eet smakelijk :)
 
Een kennis van mij was ook gevallen tijdens het examen. Had al 3 bijzondere verrichtingen gedaan, moest toen ook remproef doen. Zij de straat inrijden, keren en weer terugrijden voor de remproef.

Althans, dat was de bedoeling. Tijdens het keren nam ze de bocht te ruim, kwam in de berm en gleed weg. Ze is een klein vrouwtje, en kreeg de lesmotor niet in haar eentje overeind (de examinator en de instructeur hadden ondertussen nog niks in de gaten :) ).

Gegeven moment kwam de instructeur eraan lopen, kijken waar ze bleef. Hij haar geholpen met het rechtopzetten van de motor, zij alsnog remproef doen, ging goed :) . Tijdens het helpen had hij haar wel gezegd dat ze tegen de examinator moest zeggen dat er een dikke tak op de weg lag, dat ze daarover gevallen was. Zo gezegd zo gedaan.

De rest van het examen ging perfect, alleen begon ze zich een beetje zenuwachtig te maken vanwege het feit dat er helemaal geen tak lag.

Bij het CBR aangekomen --> geslaagd, omdat ze voor de rest erg goed reed.

Later nog aan de instructeur gevraagd hoe het nou zat met die tak. Had hij tegen de examinator gezegd dat hij die tak in de sloot had gegooid :} :}
 
ouch... was het je eigen moto of die van de rijschool ?

laat je in alle geval niet ontmoedigen.. gewoon opnieuw proberen !!

succes
 
Da's nou al de tweede, en alweer om te '( '( '( ;( Smikkel maar lekker die 2e reep ook op en alvast sterkte met wachten op de volgende oproep om af te rijden!
 
kut zeg voor je '( Ik leef helemaal met je mee vooral omdat ik afgelopen zaterdag ook ben gezakt...Vrijdag ga ik het opnieuw aanvragen..
 
Heh balen Hilde...

Vallen is nooit leuk, maar tijdens je examen helemaal niet lijkt me...

Al een afspraak gemaakt om weer wat lessen te nemen, of eerst ff bekomen onder het genot van chocola...

Iig succes met de volgende keer dat je weer op de fiets stapt en laat je niet gek maken.
Komt allemaal goed!!!

En niet teveel chocola, anders mot je straks nieuwe helm enzo kopen omdat je ietsies gegroeid ben... ;)
 
Jammer ;(

volgende keer beter...

Kan je in ieder geval meepraten over valpartijtjes, maar het moment wat helaas niet het beste :(

Succes de volgende keer!
 
Te hard door zenuwen? Damn, betre reactie! :)
whehe

jammer, volgende keer beter.. of de daarop volgende keer of ...
 
Ik was echt ontzettend kwaad opmezelf...Dus m'n instructeur zei al van doe je rustig aan op de terug weg :z Dus heb ik maar gezegd dat ik wel achter hem zou aan rijden ipv voorop..Hij ging me alsnog te sloom en ben hem later op de snelweg toch maar voorbij gereden en ff volgas op de snelweg om alles eruit te "waaien"...
 
Laatst bewerkt:
Dat soort dingen gebeuren nu eenmaal. Ben ook op m'n plaat gegaan, twee keer, direct na het examen. Ik was gezakt dus dat heb ik maar even laten blijken erna...
 
Vandaag had ik om 11:00u motorrijexamen en ik ben GEZAKT ;(

Rijden ging best lekker. Ik was redelijk ontspannen en alles ging goed, ondanks het slechte weer (regen).
Oefeningen. Oei, daar kwamen al mijn zenuwen boven. Maar ondanks de zenuwen begonnen met de slalom (en alle kegeltjes laten staan), daarna het achtje (zelfs die ging in 1x goed), de halve draai (waarom dat ze die willen zien als je hebt laten zien dat je een 8je kan, weet ik ook niet) en de remproef. Maar oei die remproef. Van de zenuwen reed ik veel harder aan dan ik normaal deed. Waardoor ik op het rempunt nog aan het versnellen was. En dus plots moest gaan remmen. Wat dus niet goed ging. |( En opeens gleed ik daar over het wegdek waarbij ik nog mooi even met m'n helm het asfalt aantikte.
*tril* *schrik!* Van schrik kwamen de traantjes, maar ik was verder gelukkig helemaal oke. De motor niet. Die had een kapotte spiegel, knipperlicht en een verbogen meterpaneel. Van het toerentelletje was het glaasje kapot, maar het werkte nog wel.
Helaas helaas. Zo mag je dus niet verder rijden. GEZAKT
Terug naar het CBR. De examinator vertelde tussen neus en lippen door dat hij vond dat ik mijn bochten te ruim nam en niet goed voorsorteerde en dat hij het examen als 'afgebroken' beschouwde wegens een defecte motor.

Daarna met de motor (deels over de snelweg) weer naar het motorhuis gereden.
Met instructeur afgesproken dat ik een tussentijdse toets aanvraag voor de bijzondere verrichtingen, zodat ik me daar op een examen niet druk over hoef te maken.

Ik ben dus geschrokken en baal dat ik gezakt ben. Gelukkig heb ik hier 2 (inmiddels nog maar 1) repen chocolade, die me moeten helpen om het te verwerken. ;)

dan heb je wel HEEL hard geremd zeg wil je jezelf onderuit remmen...ook op nat wegdek kan je harder remmen dan je denkt...

blijft heel vervelend, en dit heeft ook uitwerking op je volgende remproeven....

en in de praktijk dat je niet hard durft te remmen met nat wegdek.

tip...hoe hard je ook rijd...NIET plotseling in je rem knijpen ....

aanleggen totdat je je motor voelt vertragen en dan langzaam door knijpen...en dit kan tot aan blokkeren (dan ook loslaten en VER VOOR JE KIJKEN!!!!)en weer langzaam aanleggen en procedure weer opnieuw herhalen....

het VER kijken is je oplossing voor niet op je bek gaan bij een blokkerend voorwiel! en meteen weer loslaten!!!

succes dan maar...shit happens...ennuh wees blij dat het een les motor is...scheelt je een hoop €uroos
 
Op maandag 01 juli 2002 14:42 schreef Fastnappie het volgende:
***Tips van Nappie***

Wanneer heeft Noord-Holland er een motorinstructeur bij?
 
Ik heb hier makkelijk praten in deze bureaustoel en met motorrijbewijs maar...

het luchtte bij mij op om een keer gevallen te zijn. "Heb ik dat ook 's meegemaakt". Direct weer opstappen om te voorkomen dat je nog angstiger gaat rijden.

En wees blij dat het niet met je eigen motor gebeurd is. '(
 
Jammer joh! Maar zakken gebeurt heel veel mensen, het is niet iets om je voor te schamen, de volgende keer gaat het vast beter, en als je dat papiertje eenmaal hebt maakt het helemaal nix meer uit dat je een keer gezakt ben, dat is dan allemaal verleden tijd. Veel succes de volgende keer. :)
 
Nadeel: je bent gevallen en gezakt

Voordeel: je bent niet met je eigen motor gevallen en elke motorrijder valt wel tenminste 1x, dus dat heb je alvast gehad! Ik wou dat ik gevallen was tijden het lessen/afrijden ipv met mijn eigen motor. (Blijft evenzo klote.)
 
Op maandag 01 juli 2002 14:42 schreef Fastnappie het volgende:dan heb je wel HEEL hard geremd zeg wil je jezelf onderuit remmen...
valt toch wel mee... als je maar hard genoeg begint met knijpen ipv opbouwen, dan ga je wel....

der zijn er hier zelfs die zichzelf op droog super-pvi-asfalt onderuit remmen })
 
Terug
Bovenaan Onderaan