Onderuit door olie/rotzooi op de weg

Teun4

Die hard MF'er
18 feb 2010
252
0
Fleringen, twente
Hoi allen,

Zoals de titel, ik reed vanmorgen door een dorpje in ons mooie twente, en kwam in een bocht bij de nieuwbouw uit. Gewoon asfalt. Omdat het nog nat was heel rustig (+- 30) de flauwe bocht pakk....

En daar ging ik. B|

Nu heb ik gelukkig zelf niks,afgezien van mn vertrouwen. De motor (oude gs550) relatief kleine schade: Krom stuurtje,kapje ontsteking eraf en ik mis een knippertje. Ging niet heel hard en de motor gleed maar een paar meter door.

Nu kwam er iemand naar me toegelopen toen ik de motor weer overeind zette. Alles goed meneer? U bent de derde vandaag, er gingen net ook 2 scooters onderuit en gisteren een aantal wielrenners.

Dus toch maar even teruggelopen naar waar de strepen (! B| ) op het asfalt begonnen. Spekglad! Als ik niet beter wist liep er iemand rond die een partij groene zeep over had. Na een aanloopje gleed je zo een metertje door :/

Nu viel er weinig te zien aan het asfalt(geen olievlekken), maar ik wil het hier niet bij laten zitten. Daarom ook dit topic. Wat moet ik hiermee, de gemeente bellen dat die weg levensgevaarlijk is? Melding bij politie?

Had er niet aan moeten denken dat er net een tegenligger aankwam...veel groot bouwverkeer daar -O-

Bedankt,

Teun
 
Laatst bewerkt:
Altijd köt, zoiets.

Al gemeld bij de wegbeheerder? Als die van niks weet, zullen ze er ook niks aan gaan doen.
 
Er was niet lang geleden iemand die eindelijk zijn gelijk kreeg bij het waarborg fonds. Topic zal hier nog wel rond zwerven.
Sowieso melding van maken zodat het wegdek schoongemaakt wordt.
 
direct melden bij gemeente! Leuk om te horen dat er al mensen je voor zijn gegaan maar er blijkbaar niets mee gedaan hebben? Tenzij ze niet genoeg tijd hadden om op te ruimen...
 
Je ziet vrijwel niets aan de weg, dat is het probleem. Zojuist gemeente gebeld en ik moest inderdaad even wat foto's maken als ik ze aansprakelijk wilde stellen. Maar dan nog krijg je niets uitgekeerd als er niemand voor jou een melding heeft gemaakt, ze zijn alleen aansprakelijk zodra de brandweer heeft verzuimt op te ruimen.

Zal jullie wel even op de hoogte houden mannen, bedankt voor de reacties verder.

Groet,
Teun
 
Laatst bewerkt:
melden !
Ik werk zelf bij de gemeente amsterdam.
Als iemand iets meld in ons stadsdeel word er meteen actie ondernomen.
Neem aan dat ze dat daar in twente ook wel doen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in Maart precies hetzelfde meegemaakt. Zorg voor foto's van de situatie, probeer achter het adres van de persoon die je aansprak te komen ivm eventuele getuigen verklaring.

Sowieso melden! Als de beheerder van die weg van niets weet dan komen ze het ook niet opruimen. Mocht je de gemeente aansprakelijk willen stellen dan hoop ik dat je veel geduld hebt. Ik ben zelf al 4 maanden bezig om de schade te verhalen.

Het probleem is dat de gemeente je in principe niets hoeft te betalen, of het moet zijn dat jij aan kan tonen dat al sinds langere tijd die weg daar glad is.
Dit is vrijwel onmogelijk, of het moet zijn dat je van meerdere mensen weet dat ze daar al een melding van hebben gemaakt.

Het kan ook goed zijn dat de veroorzaker van de gladheid dit zelf niet eens heeft geweten. Lekkende dop van een dieseltank, olie lekkage van het voertuig zelf, er zijn genoeg dingen te verzinnen waarom iemand vloeistof heeft verloren.
Het is dan ook zeer lastig om een dader aan te wijzen en diens verzekering aansprakelijk te stellen, dit draait dan waarschijnlijk ook uit op een claim bij het waarborg fonds.

Het belangrijkste voor nu is in ieder geval melden, de brandweer komt dan de weg zuiver spuiten.
 
Ik snap niet waarom mensen dit soort dingen niet melden.

Eergisteren nog single handedly de A9 op de linker rijstrook af laten sluiten omdat er een breed oliespoor lag waar de snelweg zich splitst naar Amstelveen. Nadenkend bij het feit dat als je hier wat te hard doorkomt met de auto of de motor je zo de vangrail in kunt glijden.

Heb toen van de dienstdoener aan de telefoon gehoord dat je daar tegenwoordig geen 09008844 voor hoeft te bellen maar ALTIJD 112 mag bellen.

Aangezien het toch voor levensbedreigende situaties kan zorgen.

Als iedereen zich dat nou eens voorneemt zal dit een stuk minder gebeuren... :)


TS; Lullig... Maar probeer er ook achter te komen of de vorige 2 die onderuit gegaan zijn geen melding hebben gemaakt bij politie ?
 
Er was niet lang geleden iemand die eindelijk zijn gelijk kreeg bij het waarborg fonds. Topic zal hier nog wel rond zwerven.
Sowieso melding van maken zodat het wegdek schoongemaakt wordt.

Dat was het topic van Artifex, maar ik ben bang dat het waarborgfonds niet meer gaat lukken omdat er geen politie ter plaatse is geweest, en jij nu moet gaan bewijzen dat jij op dat moment op die plek bent gevallen.

Zo'n gevaarlijk punt had je meteen moeten melden..
 
Zojuist gebeld met de gemeente.

Er zou meteen werk van worden gemaakt, en daarna werd ik keurig doorverbonden naar iemand die mij meer kon vertellen over de aansprakelijkheid. Kwam erop neer dat als er voor mij geen melding is gemaakt (en daarbij de brandweer tijdig zou hebben verzuimt schoon te maken) ik geen poot had om op te staan. Ik moest nog wel even wat foto's maken.

Nu red ik mij echt wel met een paar onderdelen van de sloop, het is allemaal niet zo erg met die oude studentenmotor die ik voor een appel + ei van marktplaats trok. Betreft een blauwe gs550 met 4-1 uitlaat die ietsepietse teveel lawaai maakt.

Het was op de garvesingel in Vriezenveen,ter hoogte van de harmsenweg. Ik reed richting westeinde. Ik ben net teruggereden voor de foto's, maar het was inmiddels weer droog en helemaal niet glad meer. Ik snap er niets van, vanmorgen spekglad en nu met droog weer is er weinig aan de hand.

Zal wel even melding maken op mf oost, die hele weg vanaf de nieuwbouw is sowieso al niet aan te raden. Overal grind, en toestanden door bouw werkzaamheden. Ook daar heb ik melding van gemaakt.

Foto:


Groet,
Teun
 
Laatst bewerkt:
misschien dat je daar wat mee kan--> lange tijd bouwwerkzaamheden.. zo'n weg kan dus makkelijk vervuild worden natuurlijk.
Misschien een aantal oproepen plaatsen (website/forum/lokale krant) voor degene die daar onderuit zijn gegaan...samen sta je sterker natuurlijk
 
Ik snap niet waarom mensen dit soort dingen niet melden.

Eergisteren nog single handedly de A9 op de linker rijstrook af laten sluiten omdat er een breed oliespoor lag waar de snelweg zich splitst naar Amstelveen. Nadenkend bij het feit dat als je hier wat te hard doorkomt met de auto of de motor je zo de vangrail in kunt glijden.

Heb toen van de dienstdoener aan de telefoon gehoord dat je daar tegenwoordig geen 09008844 voor hoeft te bellen maar ALTIJD 112 mag bellen.

Aangezien het toch voor levensbedreigende situaties kan zorgen.

Als iedereen zich dat nou eens voorneemt zal dit een stuk minder gebeuren... :)


TS; Lullig... Maar probeer er ook achter te komen of de vorige 2 die onderuit gegaan zijn geen melding hebben gemaakt bij politie ?

Soms merk je dit niet.
Laatst had ik ook een geklapte koelvloeistof slang op de snelweg van mijn vrachtwagen.
Ik merkte het pas toen ik velen malen verder was.
De weg was ook nat dus je zag het niet.
Het moet echt reteglad zijn geweest
 
misschien dat je daar wat mee kan--> lange tijd bouwwerkzaamheden.. zo'n weg kan dus makkelijk vervuild worden natuurlijk.
Misschien een aantal oproepen plaatsen (website/forum/lokale krant) voor degene die daar onderuit zijn gegaan...samen sta je sterker natuurlijk

Nobel streven, echter ik ben veel en veel te druk om me met die zaken bezig te gaan houden. Puntje bij het paaltje schiet ik er misschien hooguit een paar rotcenten mee op, die ik beter kan verdienen middels mijn werk. Nu snap ik dat deze mening radicaal het verkeerde keelgat inschiet bij sommigen van jullie. Maar meer doe ik er niet aan.

Teun
 
Zojuist gebeld met de gemeente.

Er zou meteen werk van worden gemaakt, en daarna werd ik keurig doorverbonden naar iemand die mij meer kon vertellen over de aansprakelijkheid. Kwam erop neer dat als er voor mij geen melding is gemaakt (en daarbij de brandweer tijdig zou hebben verzuimt schoon te maken) ik geen poot had om op te staan. Ik moest nog wel even wat foto's maken.Nu red ik mij echt wel met een paar onderdelen van de sloop, het is allemaal niet zo erg met die oude studentenmotor die ik voor een appel + ei van marktplaats trok. Betreft een blauwe gs550 met 4-1 uitlaat die ietsepietse teveel lawaai maakt.

Het was op de garvesingel in Vriezenveen,ter hoogte van de harmsenweg. Ik reed richting westeinde. Ik ben net teruggereden voor de foto's, maar het was inmiddels weer droog en helemaal niet glad meer. Ik snap er niets van, vanmorgen spekglad en nu met droog weer is er weinig aan de hand.

Zal wel even melding maken op mf oost, die hele weg vanaf de nieuwbouw is sowieso al niet aan te raden. Overal grind, en toestanden door bouw werkzaamheden. Ook daar heb ik melding van gemaakt.

Foto:
[~[url="http://img52.imageshack.us/img52/1012/img002182011071510432.jpg"]afbeelding~][/URL]

Groet,
Teun


Dus de eerste die onderuitgaat en melding maakt heeft pech?


:X |(
 
Laatst bewerkt:
Dus de eerste die onderuitgaat en melding maakt heeft pech?


:X |(

Ja. Mocht ik,of een ander, een 2e keer onderuit gaan in de tussentijd en de brandweer heeft verzuimt op te ruimen (tussen redelijke tijd) dan kan men aansprakelijk worden gesteld. Tenminste, zo werd het mij verteld.
 
wat wil je nu, een medaille voor deze heldendaad?

Nee, hiermee wil ik dat andere mensen hier ook is wat mee gaan doen.

Laatst ook;

Vriend; jaaaa onwijs oliespoor bij het stadhuis waar altijd die bussen rijden. Vet gevaarlijk man!
Ik; Ja weet waar je bedoelt; heb je wel gebeld?
Vriend; Hoezo zou ik bellen?
Ik; Ja om het op te laten ruimen?
Vriend; Moet dat dan?
Ik; Nee dat moet niet, maar denk er eens over na. Als ik daar met mijn motor rij, er over onderuit glij omdat ik het niet optijd zie en niemand heeft melding gemaakt...
Vriend; Oh... Ja zo had ik het niet begrepen.

Word een beetje zat van het 'schouder-ophalen' mentaliteit van de maatschappij. De 'Het is toch niet mijn probleem dus ik doe er niets aan' mentaliteit begint een beetje te groot te worden.

Als nou die eerste scooterrijder al gebeld had. Dan was de TS niet onderuit gegaan.
Dat is toch een stukje logica? Melding maken van zoiets?....
 
Ja. Mocht ik,of een ander, een 2e keer onderuit gaan in de tussentijd en de brandweer heeft verzuimt op te ruimen (tussen redelijke tijd) dan kan men aansprakelijk worden gesteld. Tenminste, zo werd het mij verteld.

Dus in andere woorden;

Welke mf'er wil even de motor van TS lenen en daar op dat stukje onderuit schuiven?

Dat is toch te zot voor woorden! :')
 
Terug
Bovenaan Onderaan