Onderuit gegaan, 1e keer :(

Marve

MF veteraan
21 aug 2007
2.782
2
Bergen op Zoom
Vanmorgen onderuit gegaan met de motor. Normaal ga ik als het vriest met de auto naar het werk, maar de accu ging gisteren kapot dus was ik gebonden aan de motor. Ik heb ook nog een pekelfiets (GS500E) maar ook die was kapot dus moest ik op m'n dure fiets, een zgan CBR600F '01. 80 km rijden ongeveer naar m'n werk.

Ik rij bij ons het erf af, ik rijd in z'n 1e versnelling met slippende koppeling en stationair draaiende motor de uitrit af. Daarna moet ik een haakse bocht maken naar rechts de asfaltweg op, maar ik had toch nog veel te veel vaart.

Dus wat doe ik, ipv. dat ik de koppeling inknijp om vaart te minderen knijp ik als een soort van schrikreactie de voorrem lichtjes in vlak voor ik de uitrit nader. Ik rij de uitrit af, ik wil naar rechts draaien maar de motor ging gewoon rechtdoor, ik probeerde nog te corrigieren maar het was te laat en voor ik er ergen in had lag ik naast m'n motor.

Mijn eerste reactie was dat ik om me heen keek of niemand het had gezien, daarna haalde ik snel de motor weer overeind (jezus, wat zwaar) ik stap op en ik rij zo naar m'n werk toe alsof het de normaalste zaak van de wereld is :+

Inmiddels was het al licht en tijd om de schade te bekijken. Rechterkuip overal schaven en deuken, voorkap overal krassen, spiegel beschadigd, rechtervoorknipperlicht afgebroken en de uitlaatdemper is beschadigd. Ik schrok toen ik zag hoe gigantisch de schade was, en dat is dan nog buiten de deuk in mijn ego 8-) Zelf heb ik gelukkig een goed pak en helemaal niks, geen pijntje of schrammetje.

Gelukkig ben ik allrisk verzekerd, kost wat maar dan heb je ook wat :} Vanavond motor wegbrengen, maandag komt de expert en dan heb ik hem snel weer terug en is ie wederom zgan hoop ik O-)

Ik zal zo nog even wat foto's maken en hier posten. Je eerste schadegevalletje (heb net 4 weken m'n rijbewijs) is er toch eentje om in te lijsten :P

Voor alle foto's zie:

http://www.xs4all.nl/~mkools/motorschade/

IMG_3098.jpg


IMG_3104.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat is niet zo mooi -O- Daarom laat ik 'm dus gewoon staan. Een simpele glijpartij kost zo al honderden euro's. Zal je idd net zien dat net nu je auto kapot gaat. Had ook een lekke band van de week B| Moest toen ook op de motor.

Succes met de reparatietoestand en de spierpijn, morgen ;)
 
Dat is niet zo mooi -O- Daarom laat ik 'm dus gewoon staan. Een simpele glijpartij kost zo al honderden euro's. Zal je idd net zien dat net nu je auto kapot gaat. Had ook een lekke band van de week B| Moest toen ook op de motor.

Succes met de reparatietoestand en de spierpijn, morgen ;)

Ik had beter gewoon thuis kunnen blijven. Het was super mistig, het vroor. Ik dacht echt waar ben ik mee bezig, alleen idioten gaan nu op de motor :)

Spierpijn zal denk ik wel meevallen, althans ik voel nu nog niks ;)
 
Die spierpijn komt meestal een dag later. (bij mij iig)
Van het vallen, maar ook van het optillen '(
Nou ja, heb ook wel winters doorgereden maar eerlijk gezegd heb ik daar geen lol meer in bij deze vrieskou. Als het boven de 10 graden is, dan weer wel :Y
Want de hele winter niet rijden, dat duurt natuurlijk te lang :P

Snel een accu halen voor je auto :Y
 
ik ging gister bijna.
haalde een auto in op een stuk weg waar ook nog veel blubber ligt.
bij 100km/h voelde ik em van achter gaan glijden en doorslippen........
het ijsbaangevoel zeg ma......... :+
 
Die Mr. Murphy is een mongool B|

Sterkte met de afhandeling, gelukkig heb je niet ook nog FF je pols (ofzo) gebroken met de landing, en kan je er zelf nog om lachen (zou ik zelf niet kunnen denk ik) ;)

Prettige dagen nog, en niet meer op je plaat gaan, verzekering is leuk, maar het kost je hoe dan ook gewoon pleuro's :+


;)
 
Laatst bewerkt:
Ik had beter gewoon thuis kunnen blijven. Het was super mistig, het vroor. Ik dacht echt waar ben ik mee bezig, alleen idioten gaan nu op de motor :)
[ik wou het niet zeggen]
Spierpijn zal denk ik wel meevallen, althans ik voel nu nog niks ;)
maar ja zal wel weer goed komen
 
Laatst bewerkt:
Die spierpijn komt meestal een dag later. (bij mij iig)
Van het vallen, maar ook van het optillen '(
Nou ja, heb ook wel winters doorgereden maar eerlijk gezegd heb ik daar geen lol meer in bij deze vrieskou. Als het boven de 10 graden is, dan weer wel :Y
Want de hele winter niet rijden, dat duurt natuurlijk te lang :P

Snel een accu halen voor je auto :Y

Hopen dat je fiets het wel doet ;)
 
That sucks, dude! Gelukkig ben je allrisk verzekerd en kost t je dan alleen eigen risico, maar leuk is anders! Succes met de reparatie en de spierpijn die gaat komen!
 
respect dat je durft te posten hier. Het zal wel weer aan mij liggen, maar wie vandaag de motor neemt, vraagt er om.

En ik zal wel een watje zijn, ik rijd 'al' 1,5 jaar elke dag, maar de laatste dagen niet. Mijn gevoel zegt nee...
 
Minder, hopelijk is het allemaal snel gefixt en cross je weer rond.
En ik ga nu ook al 2 dagen met de gele banaan, ben blij als ik volgende week weer kan crossen.
Mijn gevoel zei ook nee, omdat ik nog maar een maandje rij-ervaring heb ......
 
respect dat je durft te posten hier. Het zal wel weer aan mij liggen, maar wie vandaag de motor neemt, vraagt er om.

En ik zal wel een watje zijn, ik rijd 'al' 1,5 jaar elke dag, maar de laatste dagen niet. Mijn gevoel zegt nee...


Niemand vraagt om onderuit te gaan :N . Sinds wanneer is jouw "gevoel" bindend voor motorrijdend nederland&belgica :?
 
Laatst bewerkt:
respect dat je durft te posten hier. Het zal wel weer aan mij liggen, maar wie vandaag de motor neemt, vraagt er om.

En ik zal wel een watje zijn, ik rijd 'al' 1,5 jaar elke dag, maar de laatste dagen niet. Mijn gevoel zegt nee...

Ben ik helemaal met je eens, maar ik had geen keuze. Ik ben zelfstandig en ik moest naar m'n klant toe dus ja. dan is de keuze tussen 2.5 uur openbaar vervoer of 50 min motor snel gemaakt.

En inderdaad, zoals hierboven vermeld wordt, ik vraag niet 'laat mij aub een keer op m'n bek gaan'.
 
Laatst bewerkt:
Heb net je schade-pica's bekeken -O- Kudt he, 1 moment van onoplettendheid/pech en zoveel kapodt B| Erg herkenbaar...
Die van mij is beide kanten al omgeflikkerd :X
Hendels, spiegels, knipperlichten zijn niet zo duur en makkelijk te fixen, maar dat kuipwerk is altijd zo'n gedoe: lassen spuiten stickers etc :N . Gelukkig ben je allrisk verzekerd. Heb je iig voordeel van je dure premie :Y

En je bent weer een ervaring rijker ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan