Onderuit gegaan met motor

jeroen60

MF'er
18 jun 2003
52
0
Op vrijdagmorgen (vorige week), net na 07.00 uur ben ik tijdens een rem-actie op nat wegdek onderuit gegaan met de motor. Bijna aan het einde van de N3 naar de A15.
Ik reed tussen de 60 en de 70 km richting verkeerslicht op de linker rijstrook. Bij het verkeerslicht links reden 3 auto´s weg en op de rijstrook ernaast (ook linksaf) stonden er 5 , met daarachter een vrachtwagen en bestelbus. Toen ik daar vlakbij was ging deze plotseling naar links, omdat de vrachtwagen te langzaam optrok. Ik moest vol in de remmen. Net iets te veel in m´n voorrem geknepen, want het voorwiel schoof direct weg en voor ik het wist gleed mijn motor met mij daarachter aan in de rijrichting verder. Ik ben een keer of 5 (denk ik) nog verder gerold voor ik stil lag.

Het eerste wat ik deed was kruipen of rollen naar de vangrail (voor er een auto over me heen zou rijden).
Daarna ging ik staan en balde mijn vuist nog naar de bestelbus die waarschijnlijk alleen maar voor zich keek :(

Een achteropkomende automobilist heb ik gevraagd achter de bestelbus aan te rijden om een kenteken te noteren, maar ik heb hem niet meer teruggezien. Afwachten of deze nog contact opneemt met de politie.

Daarna 112 gebeld en ook even naar huis.
Politie heeft een korte verklaring opgenomen en verder niets. Het was een eenzijdig ongeval, zonder iets geraakt te hebben , zonder gewonden. Voor hun dus geen reden om foto´s te maken van de motor die tussen 2 rijstroken in lag. De afstand zouden ze later doorgeven als het was rustiger zou zijn.
De takelwagen heeft mij en mijn motor vervolgens bij een motorzaak afgeleverd.
Gevolgen van deze valpartij: geschaafde motorkleding met gaten, ook de helm, laarzen en handschoenen hadden wat schavingen.
Motor aan de linkerzijde geschaafd (kuip gescheurd, tank, afdekplaat blok, handvat en koppelingshendel, achterskirt en nog wat geschaafd).
De motor is van 2002, dus nog all-risk verzekerd.
Ikzelf heb last van stijve spieren (nek en ledematen).

Gelukkig ben ik er goed vanaf gekomen. Je ziet ze nog wel eens rijden in korte broek en t-shirt. Nou, dan maar liever zweten in m´n pak.

Ik moet de komende tijd toch maar eens goed na gaan denken of ik wel motor wil blijven rijden. Zeker na de vorige aanrijding (1e keer), zie Aanrijding in file, beide schuldig ???
 
Laatst bewerkt:
Dat is echt k%t jeroen. Hopelijk heb je getuigen en kunnen ze het kenteken van de bestelbus achterhalen. Sterkte!
 
ontzettend kut voor je dude

kan niet anders zeggen....maar laat het geen reden zijn om te stoppen :]

blijft je eigen beslissing natuurlijk maar ik ken der die inmiddels al wel vaker geklapt zijn..op de meest uiteenlopende manier en die rijdne ook weer en nog steeds :)

hoop op een beetje fatsoenlijke afwikkeling voor je....

keep us posted!!

sterkte
 
Zwaar kut voor je B|

Blijft opletten met een nat wegdek en hopelijk kunnen ze idd de bestuurder van die bus nog achterhalen
 
Ik hoop voor je dat de automobilist contact met je opneemt en een kenteken heeft. Heb jij wel zijn adres of telefoonnummer. Als hij geen kenteken heeft kan ie alsnog wel voor je getuigen dat jij niet de schuldige bent. Samen met zijn verklaring en het politierapport kun je dan je claim indienen bij het Waarborgfonds. Als je all risks verzekerd bent doet je verzekeraar dit voor je. Succes ermee.
 
mooi kut allemaal zeg ,hoop dat die koekblik ze zich nog meld.
gelukig heb je zelf niets ernstig aan over gehouden alleen weer een deuk in je ego .

zelde soort ongeluk gehad 2mnd geleden alleen ik knalde vol in zijn zij kant.
maar ik ben zo snel mogelijk weer op een motor geklomen,ben nog steeds bezig om die deuk uit mijn ego te krijgen maar komt wel,gewoon rustig aan weer beginen.
zonden om deze mooie hobby vaarwel te zeggen, sterkte
 
Ik moet opeens denken aan de ABS ja/nee poll eerder vandaag, maar daar heb je bijzonder weinig aan natuurlijk.

Gelukkig ben je zelf in orde, goede reflex om meteen uit de weg te rollen!
Je hebt er misschien weinig trek in maar het beste zou eigenlijk zijn om zo snel mogelijk weer een stukje op een motor te rijden: hoe langer je wacht, hoe groter de drempel wordt om er ooit weer op te starten.

Veel geluk met de verder afhandeling!
 
Heb helaas geen kenteken van die automobilist. Ik weet ook niet of deze alles had gezien. Morgen zal ik wel eens met de politie gaan bellen.
Overigens heb ik weinig hoop dat hier nog iets uitkomt, maar je weet maar nooit.
 
Lekker klote :(

Zag gisteren nog een bestelbus rijden zonder linkerbuitenspiegel en met een voor de rest dichte achterkant (en uiteraard sneedt hij me toen hij in wilde halen :j)... vind je het gek dat dit soort ongelukken gebeuren :( , zelf met spiegels wordt er al niet meer gekeken.
 
gvd zeg

maar veel sterkte gewenst
en toch raar ze zeggen wel 1 zijdig maar klopt eigenlijk niet want door die bus moet jij flink reageren en door hem niet te raken krijg jij de schuld zeg maar

tenmiste zo zie ik het nu
hoop voor je dat ze die bus te pakken krijgen
greetz het menneke
 
:X

Sterkte met je herstel...

Klinkt lullig maar met dit soort dingen loopt het altijd het beste af als het 2e (dader) voertuig ook word geraakt.

Maar zal je altijd zien..die vliegt weer.. :(
 
Tja, je had beter die camionette geraakt. Nu is er een schuiver zonder tegenpartij, dus die camionette is eigenlijk helemaal niet betrokken en zal waarschijnlijk wel alles ontkennen. Zonder getuigen (dat die bestelwagen jou hinderde) heb je dus geen poot om op te staan. Nog goed dat je allrisk verzekerd bent...

succes met de afhandeling iig....
 
Ik heb idd wel eens aan een VRO gedacht. Ik weet niet of me dat nu echt wel geholpen zou hebben. ABS had, in dit geval denk ik, zeker geholpen.
 
Aan VRO heb je wel wat.
Al is het alleen al je uitwijktechniek.
(Of neem een of twee rijlessen, want uitwijken
is tegenwoordig een bijzondere verrichting)

En natuurlijk ga je er niet over nadenken of
je wel wilt blijven rijden.
Je blijft rijden!
Betekent wel dat je moet leren NOG beter uit te kijken,
NOG verder vooruit kijken, NOG beter anticiperen op
de medewegmisbruikers, maar rijden zul je :+ })

Wat je file-leed betreft: volgens mij gelden de tuseen-de-file-door-rijden-regels
officieel alleen voor de snelweg (hoewel een file voor de stoplichten,
brug ook een file is...).
Je tegenpartij wisselt van baan, dus bijzondere verrichting, en hoort
dus enorm op te letten wie ze daarmee dwars zit.
Volgens mij ga je die wel winnen!
 
Uitwijken had in dit geval weinig zin. Links een vangrail met een klein strookje gras er voor en aan de andere kant zou ik de vrachtwagen tegengekomen zijn die de veroorzaker net voorbij ging.

Mijn vrouw staat elke keer angsten uit en is blij als ik weer heelhuids thuiskom. Ze gunt het me wel, maar is na een aantal verhalen bang geworden. Een paar motorrijders kende ze.
Het is natuurlijk wel begrijpelijk.

Motorrijden zelf is niet gevaarlijk, maar het zijn vaak je mede weggebruikers die het gevaarlijk maken !
 
als je je beschadigde kledij en helm voor een prijsje wegdoet, laat het weten! Mijn e-mail :aigleboots@yahoo.co.uk
Op vrijdagmorgen (vorige week), net na 07.00 uur ben ik tijdens een rem-actie op nat wegdek onderuit gegaan met de motor. Bijna aan het einde van de N3 naar de A15.
Ik reed tussen de 60 en de 70 km richting verkeerslicht op de linker rijstrook. Bij het verkeerslicht links reden 3 auto´s weg en op de rijstrook ernaast (ook linksaf) stonden er 5 , met daarachter een vrachtwagen en bestelbus. Toen ik daar vlakbij was ging deze plotseling naar links, omdat de vrachtwagen te langzaam optrok. Ik moest vol in de remmen. Net iets te veel in m´n voorrem geknepen, want het voorwiel schoof direct weg en voor ik het wist gleed mijn motor met mij daarachter aan in de rijrichting verder. Ik ben een keer of 5 (denk ik) nog verder gerold voor ik stil lag.

Het eerste wat ik deed was kruipen of rollen naar de vangrail (voor er een auto over me heen zou rijden).
Daarna ging ik staan en balde mijn vuist nog naar de bestelbus die waarschijnlijk alleen maar voor zich keek :(

Een achteropkomende automobilist heb ik gevraagd achter de bestelbus aan te rijden om een kenteken te noteren, maar ik heb hem niet meer teruggezien. Afwachten of deze nog contact opneemt met de politie.

Daarna 112 gebeld en ook even naar huis.
Politie heeft een korte verklaring opgenomen en verder niets. Het was een eenzijdig ongeval, zonder iets geraakt te hebben , zonder gewonden. Voor hun dus geen reden om foto´s te maken van de motor die tussen 2 rijstroken in lag. De afstand zouden ze later doorgeven als het was rustiger zou zijn.
De takelwagen heeft mij en mijn motor vervolgens bij een motorzaak afgeleverd.
Gevolgen van deze valpartij: geschaafde motorkleding met gaten, ook de helm, laarzen en handschoenen hadden wat schavingen.
Motor aan de linkerzijde geschaafd (kuip gescheurd, tank, afdekplaat blok, handvat en koppelingshendel, achterskirt en nog wat geschaafd).
De motor is van 2002, dus nog all-risk verzekerd.
Ikzelf heb last van stijve spieren (nek en ledematen).

Gelukkig ben ik er goed vanaf gekomen. Je ziet ze nog wel eens rijden in korte broek en t-shirt. Nou, dan maar liever zweten in m´n pak.

Ik moet de komende tijd toch maar eens goed na gaan denken of ik wel motor wil blijven rijden. Zeker na de vorige aanrijding (1e keer), zie Aanrijding in file, beide schuldig ???
 
Even een update:

- Veroorzaker is niet meer gevonden

- Getuigen hebben zich niet meer gemeld

- M´n no-claim gaat dus naar beneden

- Schade is ca. € 2700,-
Er is niets krom aan de motor, maar er zijn veel onderdelen met schavingen (kuip, lamp unit, tank, spegel, knippers, zijscherm, steuntjes) en tel daar dan het arbeidsloon bij en voila.
 
Terug
Bovenaan Onderaan