Onderuit gegaan, motor kapot

lordjes

MF'er
30 sep 2009
139
0
Vorige week ben ik na een weekend Ardennen op de terugweg bij Brussel onderuit gegaan. In de bocht, nat wegdek, wegwerkzaamheden iets te gretig de rem ingeknepen. Motor tegen de vangrail en met de takelwagen terug naar Nederland. Zelf een gekneusde hand en behoorlijk wat schrik.
Volgens de garage is de motor total loss, voorvork krom, velg voorwiel verbogen, kon niet meer sturen, uitlaat lag ernaast, door de valbeugels viel de beschadiging van het blok nog mee, totaalschade 4600 euro. De verzekering (wa + beperkt casco) gaat niks vergoeden. Motor wordt nu aan de sloop aangeboden, er is 1 bod gekomen van 250 euro. Nu heb ik geen idee of dit veel of juist weinig is. En of het bij schade altijd op deze manier wordt gehandeld. Wellicht kunnen jullie hier meer over vertellen...
 
wat voor motor is het en heb je foto's? soms is hij TL bv. jouw kromme voorvork kost nieuw zomaar 1000 euro. maar voor minder dan 100 2e hands te vinden. dus dan kan hij economisch tl zijn maar voor minder dan 1000 euro weer te lappen als je een goede donormotor vind :Y
 
Waarom bied jijhem aan de sloop aan???

Dat doet niemand anders voor jou in dit geval, alleen jijzelf.
 
Wordt aan de sloop aangeboden of dat doe jij? Als de verzekering niks vergoed, lekker zelf oplossen anders word je toch genaaid. Goede onderdelen verkopen, een goed blok voor eender welke motor is die 250 euro al waard en er zit vast nog wel ander spul op dat je kwijt kunt. Dus nogmaals, wat voor motor hebben we het eigenlijk over?
 
Laatst bewerkt:
Vorige week ben ik na een weekend Ardennen op de terugweg bij Brussel onderuit gegaan. In de bocht, nat wegdek, wegwerkzaamheden iets te gretig de rem ingeknepen. Motor tegen de vangrail en met de takelwagen terug naar Nederland. Zelf een gekneusde hand en behoorlijk wat schrik.
Volgens de garage is de motor total loss, voorvork krom, velg voorwiel verbogen, kon niet meer sturen, uitlaat lag ernaast, door de valbeugels viel de beschadiging van het blok nog mee, totaalschade 4600 euro. De verzekering (wa + beperkt casco) gaat niks vergoeden. Motor wordt nu aan de sloop aangeboden, er is 1 bod gekomen van 250 euro. Nu heb ik geen idee of dit veel of juist weinig is. En of het bij schade altijd op deze manier wordt gehandeld. Wellicht kunnen jullie hier meer over vertellen...

Lullig voor je.
Post je wel even foto´s in het crash topic :+
 
dat heeft Flip helemaal goed. De garage heeft de motor aangeboden, zelf ben ik niet thuis op dit gebied. En ben zelf alles behalve handig. De motor staat nu bij de dealer, helaas geen foto's gemaakt.
 
4600 euro schade! Wat was de prijs die jij betaald hebt voor de motor? En waarom niet WA+casco? Ik bedoel dat is geen klein bedrag (in mijn ogen dan) om niet even te verzekeren!
 
Lijkt me dat een Fazer 600 uit 2001 toch voor veel minder hersteld kan worden ;) .

Zo niet heb ik wel interesse in de remmerij vooraan...
 
ik zou de motor lekker zelf houden en slopen of opknappen. Vraag even aan je dealer of dit te maken valt of dat het een groot project is.
Als ik het zo hoor:
- voorpoten vervangen
- voorvelg vervangen
- Uitlaat op ze plaats zetten
En je kan weer rijden :]

Maar kan me niet voorstellen dat daar 4600€ inzit aan werk, dus wat is er nog meer kapot?
 
Lijkt me dat een Fazer 600 uit 2001 toch voor veel minder hersteld kan worden ;) .

Zo niet heb ik wel interesse in de remmerij vooraan...


Lijkt me dat je voor minder (véél minder) ook wel een andere fazer kunt kopen uit 2001, toch ;)

€4600,- schade.... is gebaseerd op nieuwwaarde van de onderdelen én arbeidsloon, TS moet eerst gewoon zelf eens gaan kijken wat er stuk is en óf 'ie 't nog wil (laten) herstellen.
 
Laatst bewerkt:
Ophalen dat ding en zelf in onderdelen verkopen of gewoon zelf als schademotor tekoop aanbieden als je zelf geen zin hebt om te slopen. Die 250 is natuurlijk een schijntje.
 
Als de verzekering niks vergoed iig niet van de hand doen aan de sloop voor een prikkie.
Ophalen en dan zelf bepalen wat je er mee gaat doen; onderdelen verkopen of opknappen.
 
Maargoed, dat is dus als het frame etc. allemaal nog recht is.
 
Ophalen die fiets. Heb zelf al een keer meegemaakt dat mn fiets in een garage stond voor nog geen 24 uur ivm. een schade ongeval en de schade expert niet aan huis wou komen. Kon voor die 24 uur een leuke 40 euro betalen. Als die fiets er straks een hele week staat speel je kiet op wat die sloop ervoor gaat betalen. Weg fiets, weg centjes.
Zoals ze hier zeggen, opknappen met 2e handse spullen. Kun je voor een +- 250 euro weer rijden. Mocht je geen vertrouwen meer in die fiets hebben kun je hem zo kwijt op marktplaats voor een leuke 1000 euro.
 
zelfs een fiets met een kapot frame en schade aan de kappen die je koopt voor 250 euro kan je nog dikke winst uit halen.

na een paar maandjes heb je bijna alles verkocht en heb je zo'n 1000 euro
 
Zoals de rest al zegt, gewoon ophalen dat ding en een beetje gaan shoppen op Ebay of Marktplaats.
Voor dat model zijn zat onderdelen te vinden tegen redelijke prijzen.
Natuurlijk moet de motor het nog wel waard zijn om op te knappen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan