Onderuit gegaan... wie heeft schuld??

Plastic Power

MF veteraan
16 jan 2002
3.757
0
Zutphen
Vandaag reed ik na gedaande arbeid, in de parkeergarage weg op mijn R6.

Na ongeveer een 15 meter gereden te hebben, reed ineens een auto vanuit zijn parkeervak de 'baan' op in de parkeergarage. Rijrichting was voor hem vooruit. Ik kwam voor hem van rechts.

Die man heeft mij niet zien aankomen (terwijl ik toch echt niet hard reed, want ik was amper op weg en de ondergrond is glad (geen asfalt o.i.d.)), en ik schrok me helemaal de klere omdat ik zag dat hij mij niet gezien had. Hij ging nl. flink in de remmen en stond halverwege met de auto stil op de baan in de parkeergarage. Als ik niet meer had kunnen remmen, was ik er dus bij hem rechts ingereden.
Gevolg: ik onderuit (onderuitgeremd of zo :? ) :( , maar de auto en mijn motor hebben elkaar niet geraakt.

De rechterkant van mijn motor is beschadigd :( '( :( . Kuipwerk (3 delen) beschadigd. De spiegel heeft enkele krasjes, maar niet noemenswaardig. Ook het uiteinde van het stuur en de remhendel zijn heel iets beschadigd. Ook een een of andere deksel rechts onderaan de motor toont schaafschade. (Vraag me niet waar die deksel van is, want ik heb geen technische kennis.) Mijn helm toont putjes en 1 grotere beschadiging (geen schaafschade). Mijn leren jas is niet noemenswaardig beschadigd.

Mijn vraag aan jullie is: wie heeft er nu eigenlijk schuld? Ik was op dat moment te beduusd om daarmee bezig te zijn. Ik heb zelf het idee dat ik 'voorrang' had omdat ik ten eerste al reed en ten tweede omdat ik van rechts kwam, dus dat de automobilist in deze fout is.

Kan ik morgen nog terugkomen bij die man op het ongeval dat vandaag heeft plaatsgevonden, i.v.m. (evt. gedeelde) schuld of is het daar nu te laat voor?
Er zijn 2 getuigen, maar ik weet niet wie het zijn, ze werken namelijk bij een ander bedrijf in het kantorencomplex. Wel kan ik aan de parkeerbordjes zien bij welke organisatie ze werken.


CAT
 
Shit hee, echt kl*te voor je. Zonde van de R6 zeg, gelukkig heb je zelf niets (naja, dat schrijf je niet)...

Maar vlgs mij is het niet te laat om die man op te bellen/ aan te spreken over evt. schuld ofzo. Geen id wanneer het verjaard is maar iig niet na 1 dag. Als je zijn gegevens hebt dan kun je altijd aangifte doen enzo.

Over je fiets:
Dekseltje = ontstekingsdeksel (kost nieuw ong 85 Euro met pakking) ff goed kijken of ie niet is doorgesleten, dat was bij mijn R6 nl. wel zo.
En stuurproppie heb ik evt. nog wel.
Spiegel kost 90 Euro.

Oh ja, volgens mij is hij ook fout.
 
Laatst bewerkt:
Je had in elk geval beter onmiddellijk aan die getuigen naam en adres gevraagd en verzekeringspapieren ingevuld, ik weet niet of je'm nu nog aansprakelijk kan stellen.
Volgens mij heeft ie ook schuld ja, zeker ben ik niet.
 
Phoehe das ook weer wat..........ik weet alleen dat op een parkeerplaats de gewone voorrang regels gelden mits anders vermeld.
De ondergrond was waarschijnlijk geverfd beton....das echt superglad.
Succes met de R6 en de schadeafwikkeling, alles in het werk stellen voor je gelijk..nee heb je toch al!
 
Jeetje Jeanet...Zwaar klote :(

Probeer iig nu nog of je je verzekering te pakken kan krijgen, (of tussenpersoon).

Die kan je dan vast vertellen of je nadien nog schadeform kan invullen.
Idd zoiezo altijd 1 bij je hebben en gelijk invullen. En helemaal nu omdat er
een tweede bij betrokken is.

Het is dan vervolgens aan de maatschappij wie er aansprakelijk wordt gesteld.

In dit geval heeft hij geen schade en jij wel...

Voor nu heb je daar ff niks meer aan, dus probeer zsm je eigen verzekering te pakken te krijgen en volgende keer, DIE NIET KOMEN GAAT ;) gelijk invullen en tekenen.

Succes
 
Hij heeft schuld....ik heb precies hetzelfde gehad met een auto die ook uit een parkeervak kwam en zo de "baan" opreed. Zonder te kijken.
Ik reed achteruit naar een vrije parkeerplaats ietsie terug, op het moment dat ik achteruit rij, komt die kerel dus uit het parkeervak naast het vak waar ik in wil, hij kijkt niet, en ik rij tegen zijn zijkant aan. Hij is schuldig, want ik had voorrang. Hij komt van een parkeerplaats af, en moet AL het overige verkeer voor laten gaan, maakt niet uit of je vooruit, achteruit, je links of rechts verplaatst.!!
 
ik heb vroeger geleerd dat bij het uitkomen van een parkeervak/haven je altijd voorrang moet verlenen. dus hij is op zeker fout.
en wat john al zei, zoiets moet je echt ter plekke regelen. achteraf zal het een stuk moeilijker worden.
 
Zo,
Das dus mooi klote. Om een heel lang verhaal kort te maken:
De automobilist zit fout. Hij kwam van links en was op dat moment bezig met een bijzondere verrichting. In de parkeergarage gelden over het algemeen dezelfde regels dan op de openbare weg. Hij moest je dus ten alle tijde voor laten gaan.
Maar nu komt het addertje:
Jullie hebben elkaar niet geraakt! En dan is het dus waarschijnlijk een eenzijdig ongeval en in dit geval heb jij alleen schade. Het zal je waarschijnlijk niet lukken om het op zijn verzekering te verhalen. Verzekeringen doen in dit geval moeilijk. Die vent kan misschien stom zijn en het opgeven aan zijn verzekering, maar dat zou dan geluk zijn.
Misschien heb je in dit geval iets aan je Rechtsbijstand.
Tip voor de volgende keer (niet te hopen): rij er maar gewoon op in. (dit klinkt heel lullig, maar het is zo).

Succes met de afhandeling en laat weten hoe het gegaan is.
 
Om even terug te komen op jullie reacties: IK BEN EEN DOM KUIKEN!!! Ik had namelijk een schadeformulier bij me en er waren getuigen. Maar zoals gezegd: ik was zo geschrokken, dat ik daar niet aan dacht op dat moment.
De schade verhalen op de tegenpartij zal wel moeilijk worden. Dit gaat waarschijnlijk een duur geintje worden. :(

O ja, ik heb zelf geloof ik niets. Mijn knie doet een beetje zeer en ik heb nu pijn in mijn rug. Maar ja, das niet gek want elegant ben ik niet gevallen.


CAT
 
Je bent niet te laat als je alsnog naar hem toestapt. Bel gelijk je verzekering en vertel wat er gebeurt is. Zij zullen zeggen dat je alsnog een schadefomulier in moet vullen met je eigen gegevens en de gegevens van de tegenpartij. Een kenteken is al genoeg, de rest zoeken zij er wel bij! In de wet staat namelijk dat voorrang verlenen betekend het ongehinderd voor laten gaan van een andere weggebruiker. Hij heeft je niet ongehinderd voor laten gaan, want je moest flink remmen en daardoor ben je onderuit gegaan. Je hoeft hem niet te raken om aan te tonen dat je voorrang had!!!!! Meer weten of hulp nodig? Mail me dan ff dan probeer ik je te helpen met de kennis die ik heb.....
 
Meer weten of hulp nodig? Mail me dan ff dan probeer ik je te helpen met de kennis die ik heb.....

Ik zou je wel willen mailen, maar je mail is onzichtbaar. Mail mij even als je wilt.

Ik heb inmiddels geprobeerd de KNMV te bellen. Niet meer bereikbaar, alleen tussen 09.00 - 17.00 uur. Er is geen nummer te bellen voor na kantoortijden en ik heb geen tussenpersoon. Op de site van de KNMV kan ik wel alvast mijn schade doorgeven (dank LCB!). Ik betaal trouwens wel voor 'Verhaalrechtsbijstand'.


CAT
 
Die auto zou schuld hebben gehad indien hij je aangereden had. Als je weggrijdt moet je andere bestuurders immers voorrang geven. Nu hij niet tegen je opgebots is, zal het bewijstechnisch wel ff wat moeilijker liggen.

Suc 6 met de afwikkeling

CU

D
OO
V
 
Die auto zou schuld hebben gehad indien hij je aangereden had. Als je weggrijdt moet je andere bestuurders immers voorrang geven. Nu hij niet tegen je opgebots is, zal het bewijstechnisch wel ff wat moeilijker liggen.

Suc 6 met de afwikkeling

Tsja, maar je remt je natuurlijk niet maar zo onderuit,(normaal gesproken :P ;) )

Actie>auto ... reactie>CATje remmen

En dat CAT rechtsbijstand heeft, scheelt een stuk.

Feit is dat hij daar reed en geen voorrang verleende + getuigen hebben het gezien.
 
;( Volgens mij kan je de schade gewoon op hem verhalen, je weet toch nog welk wie het was of je hebt zijn kenteken? En als hij moeilijk gaat doen gewoon via die bedrijven de getuigen op laten zoeken!
Ik ben iig blij dat jij nog heel bent! Vanavond een flink warme douche en Frank even lekker aan je rug laten zitten...

Je bent trouwens geen dom kuiken hoor, hoogstens een domme cat ;)
 
Hier moet denk de waarborgsfonds bijkomen.

Het probleem is dat je motor en de auto elkaar niet geraakt hebben.
Je hebt jezelf onderuit geremt.

Ik hoop dat je het kunt verhalen.

Sterkte en succes
 
Het waarborgfonds dekt alleen schade aan STILSTAANDE voertuigen met aanwijsbare schade van ande voertuig (niet zijnde paard en wagen !!).
 
Tsja, maar je remt je natuurlijk niet maar zo onderuit,(normaal gesproken :P ;) )

Actie>auto ... reactie>CATje remmen

En dat CAT rechtsbijstand heeft, scheelt een stuk.

Feit is dat hij daar reed en geen voorrang verleende + getuigen hebben het gezien.

Ik ben het helemaal met je eens. Ik dacht dat dat duidelijk was. Het zal echter niet makkelijk zijn om dat verhaal van actie en reactie hard te maken.
Tis te hopen dat ut hem lukt.

CU

D
OO
V
 
Op maandag 07 oktober 2002 23:19 schreef doov het volgende:...Tis te hopen dat ut hem lukt.

Tis haar, maar dit terzijde.

Lullig dat je door zoiets onderuit moet gaan '( Hopen dat de tegenpartij nog te traceren is en dat hij schuld bekent, want schuldig is hij.

Effe rustig aandoen want je zal wel eens spierpijn kunnen hebben vandaag (en dan niet Frank de schuld geven ;) )

Heb wel eens een motorijder gehoord die onderuit ging omdat een auto hem sneed. Ook niet geraakt. Bestuurder stapt uit en helpt hem wel, maar zei meteen ook "sorry, maar je hebt me niet geraakt, dus mijn no-claim ga ik niet weggooien" :(
 
wat een gezeik zeg...weer een mf'er op straat gekletst...
succes...

schadeformulier invullen...en getuigeverklaring...anders kost het je allrisk..en dus no claim...
 
Gdvr de gdvr dit is dus echt balen. Ik kan me voorstellen dat je op dat moment zo in de war bent dat je niet alles meer in de goede volgorde doet. Is diegene in de auto gewoon weggereden na een kort gesprekje???

Probeer een verklaring van de getuigen en de automobilist te krijgen en alsnog het schade formulier te fixen.

Succes met de afwikkeling.
 
Ja hij heeft schuld! En ja, je kan m volledig aansprakelijk stellen!

wat ik niet begrijp, heeft de man in kwestie niet zelf het gevoel gehad fout te zijn! wat was zijn reactie toen jij op je plaat ging! Stapte hij uberhaupt uit, gaf hij jou meteen het gevoel dat het je eigen schuld was? Mocht je de getuigen nu niet kunnen achterhalen, is hij dan, naar jouw eigen inzicht, te beroerd om toe te geven!

weet 99% zeker dat hij fout is, hij reed uit een parkeervak (vergelijkbaar met wegrijden uit stilstand) dus speciale manoevre! Jij reed op de doorgaande weg, kwam nog van rechts ook, dus hij blokkeert jouw doorgaande weg!!

Mocht ik ongelijk hebben, please let me know!!
Zoiezo benieuwd naar de uitslag!!! :?

Succes trouwens verder :9
 
shit van je ongeluk

volgens mij word dit gezien als een eenzijdig ongeluk

Collega van me heeft het volgende gehad
* komt aanrijden met zijn motor is er een auto voor hem aan het draaien op de weg, hij ziet dit en remt zichzelf onderuit
de motor heeft de auto niet geraakt en is +- 10 meter over het asfalt geschoven
hij kon zelf voor de kosten opdraaien omdat hij de auto niet geraakt heeft, en het dus als eenzijdig ongeluk gezien werd
het stomme is dat als de motor de auto wel geraakt had het wel vergoed werd :?

* kennis van me rijd een bocht in word vervolgens verblind door een auto met groot licht op
de flauwe bocht maakte een iets scherpere knik naar binnen die hij dus niet kon zien, motor total los en ook hier werd het bestempeld als eenzijdig ongeluk
 
Dit had ik dus ook.

Ik rij naar mijn stage. op het fietspad, jah ik heb een mt5 sorry :] .
Is er een weg die in een woonerf gaat, maar dan moet je het fietspad oversteken.
Komt er zo'n stomme doos daan en die rijd zonder te kjken gewoon het fietspad over. Ik vol in de rem, achterwiel slipt, ik onderuit :( :( :( :(
Resultaat: een kapote remhevel, en een deel van mijn gaskabel stuk, en een kapote broek :( en bloed op mijn knie ;(

Stom kut wijf zegt, ow sorry, ik had je niet gezien.

Dat stomme mens heeft niet eens gekeken, stomme kut :(

Gaat straks na stage de kapotte onderdelen vervangen, en ook maar een nieuw achterbandje.

Maar dat was echt haar schuld, volgens mij
 
Terug
Bovenaan Onderaan