onderuit gegaan!!

:^

Maar als je een motor op zijn kant ziet liggen, en mensen in de berm, hoe haal je het dan in je bolle hoofd om gewoon door te rijden na even gekeken te hebben? Dat mogen ze van mij strafbaar stellen, bij wijze van spreken dan, want in de praktijk is het wat lastig te bewijzen helaas.
Dat ís strafbaar, bij mijn weten. Je wordt geacht hulp te bieden als je getuige bent van (de gevolgen van) een ongeval.
 
aan de andere kant: als er al 5 mensen om heen staan, die zo te zien hulp bieden, stop ik niet. Evenals dat er iemand op de vangrail zit te bellen, dan kan ik ook niet meer hulp bieden. Ik probeer altijd wel te stoppen indien mogelijk ;)
De keren dat ik erbij ben gaan liggen, stopten er wel altijd mensen, de keren dat ik pech had niet -O-


@ TS: sterkte met herstel van je vriendin en haar motor. Gelukkig lijkt het allemaal nog wel mee te vallen ;)
 
als ik had geweten dat dit soort luitjes strafbaar zijn door in dit geval geen hulp te bieden had ik ze maar wat graag een oor aangenaaid aangezien je je behoorlijk machteloos voelt als je daar staat en je vriendin in de berm ligt. Maar ja...
 
sterkte man...

kheb 21 mei ook een ongeluk gehad, maar bij mij stopte er 2 auto's die goed hielpen... vaak word je wel geholpen, maar er zitten altijd mensen tussen die dat niet doen...
 
En bekijk het eens van de andere kant: Ze rijden ergens, zien een motor liggen met iemand erbij die blijkbaar rechtop staat of zit. En er zit al een 2e persoon bij.

Je zou er vanuit kunnen gaan dat er dus al hulp is en dat het niet nodig is om er zelf ook bij te zijn. Versterkt door het feit dat iemand die er langs rijdt binnen een fractie van een seconde moet beslissen (doorrijden of stoppen) kan ik me ook nog eens voorstellen dat hij of zij pas enkele tellen later bedenkt dat hij/zij beter had kunnen stoppen. Maar dan omkeren is teveel moeite.

Zelf was ik afgestapt, ook omdat ik m'n EHBO heb en misschien medische hulp kan bieden..

Succes in ieder geval :)
 
Dat mensen niet even het fatsoen hebben om even te stoppen... Sterkte, ik hoop, dat je vriendin snel hersteld...

groet

B

[....]

Zelf was ik afgestapt, ook omdat ik m'n EHBO heb en misschien medische hulp kan bieden..

Succes in ieder geval :)
:^ . In koekblik zou ik niet zo heel snel iemand die een ongeval heeft gehad meenemen, though... als je aankomt bij het ziekenhuis en het slachtoffer klaagt over nekpijn, dan wordt je blik zonder pardon opengeknipt (geleerd tijdens EHBO examen...)
 
En bekijk het eens van de andere kant: Ze rijden ergens, zien een motor liggen met iemand erbij die blijkbaar rechtop staat of zit. En er zit al een 2e persoon bij.

Je zou er vanuit kunnen gaan dat er dus al hulp is en dat het niet nodig is om er zelf ook bij te zijn. Versterkt door het feit dat iemand die er langs rijdt binnen een fractie van een seconde moet beslissen (doorrijden of stoppen) kan ik me ook nog eens voorstellen dat hij of zij pas enkele tellen later bedenkt dat hij/zij beter had kunnen stoppen. Maar dan omkeren is teveel moeite.

Zelf was ik afgestapt, ook omdat ik m'n EHBO heb en misschien medische hulp kan bieden..

Succes in ieder geval :)

Als er iemand ligt, vinnik 1 persoon erbij niet echt voldoende. -O-
En, tja, wat die fractie van een seconde betreft: Wat is er mis mee om toe te geven dat je (die passeerder dus he, niet jij persoonlijk 8-) ) eerste ingeving fout was, en alsnog te keren en terug te rijden? B|

Ik ben zelf ook een keer onderuit gegaan, jaren geleden in een onoverzichtelijke bocht die in eerste instantie een rechte weg leek. Toen ben ik door een toevallige passant rechtop geholpen en meegenomen naar zijn huis (in de buurt),
Daar de motor provisorisch weer rijbaar gemaakt (hendels teruggebogen enzo), uitgebibberd en met een heel warm gevoel van buurmansschap weer langzaamaan naar huis gesukkeld.
Ik weet zeker dat die opvang mij heel veel geholpen heeft met het opnieuw opstappen en het motor blijven rijden. Zelf probeer ik mensen zo te behandelen zoals ik zelf ook behandeld zou willen worden O-) . En vreemd genoeg, werkt dat best lekker ;)

Maar als iemand met zijn motor aan de hand loopt, en ik rij er (alleen, zonder kennis van zaken of gereedschap) op de motor langs. Wat heeft hij er dan aan dat ik stop en met hem mee loop? Misschien voelt hij de deuk in zijn ego dan nog sterker :? . Als hij (of zij) dan hulp wil, zijn daar hele handige gebaren voor!

Bij een ongeval, oid stop ik wel altijd. Van de week ook al 2x (vanuit het blik) 0900-8844 gebeld vanwege bermbrandjes waar nog geen hulptroepen bij waren. In beide gevallen hadden ze de melding al wel ontvangen, maar ik ga me die paar centen van het bellen niet besparen. Je zou er maar in de buurt wonen, en net niet thuis zijn, of (met partners, kids & huisdieren) lekker liggen te slapen....
 
Dat mensen niet even het fatsoen hebben om even te stoppen... Sterkte, ik hoop, dat je vriendin snel hersteld...

groet

B:^ . In koekblik zou ik niet zo heel snel iemand die een ongeval heeft gehad meenemen, though... als je aankomt bij het ziekenhuis en het slachtoffer klaagt over nekpijn, dan wordt je blik zonder pardon opengeknipt (geleerd tijdens EHBO examen...)

Gelukkig is mijn blik van de baas, dus laat ze maar lekker knippen :+ 8-)
 
ten eerste allen bedankt voor de reacties, zo zie je maar weer er zijn er toch nog een hoop die wel even de tijd nemen voor je in dit geval een steunbetuiging :) .
@ fazerchick ze heeft de bocht te snel genomen waarschijnlijk en de bocht niet helemaal goed ingeschat.
Het eerst wat ze vroeg was hoe haar motor eruitzag ze heeft deze sinds april en met haar avonduren bij elkaar verdient in een hotelletje. dus dat viel zeker even tegen voor haar aangezien de vakantie ook al in het zicht is en ze nu dus ook 1 a 2 weken niet kan werken.

Natuurlijk is het erg vervelend voor je vriendin.
Hopelijk wordt het dan ook netjes opgelost.

Maar wat mij opviel is de manier waarop zij voor haar motor heeft gewerkt
:+

Nu hoop ik dat het geen tiepvaut is en dat je toch "avonturen" bedoeld O-)
 
haha ik weet niet waar je op doelt maar het is niet zo dat ze daar beetje kerels aan het ontvangen is... Ze werkt in de keuken
 
Ongelooflijk wat een HORK zeg, die koekblikbestuurder! Hij keek naar de motor en realiseerde zich dat hij geen GS500 onderdelen nodig had of zo? :? Dat je niet stopt... okay, niet netjes... Maar stoppen en dan gewoon doorrijden? Die is niet helemaal honderd geweest hoor!
Knuppel in z'n nek en bordje "verboden hulp te bieden" d'r bij. })

Laatst zag ik iemand op de lekdijk stil staan, maar dan minder je toch even vaart om te kijken oftie misschien hulp nodig heeft!

Maar goed, ik hoop dat je vriendin er snel weer bovenop is!
Als ze weer op de fiets kruipt wellicht goed bochtjes oefenen, kijk-techniek, wat-te-doen-bij-paniek en zo? :Y
 
Ik kan gewoon niet begrijpen dat die mensen niet hebben geholpen.

Als ik iemand met een probleem zie, heb ik ALTIJD een gevoel van
> Ik MOET er naar toe, helpen

Echt, vreselijk dat die mensen doorrijden... ik kan me begrijpen
als je door zoiets een negatief gevoel over de "mensheid" krijgt.

Maarja, er zijn altijd wel mensen die wel helpen, alleen niet altijd
op het moment dat je het het hardst nodig hebt helaas. :(
 
Sterkte!

Je moet je kapot geschrokken zijn. Die motor komt wel goed, belangrijkste is dat je vriendin er zonder erger letsel van af is gekomen!
 
Sterkte man...ik heb het ook meegemaakt toen mn vriendin net haar eerste
motor had...ze vloog binnen een uur al de bocht uit het ziekenhuis in... -O-
Ik reed er achter dus zag alles zeer goed gebeuren... :N

Alleen dit weekend bijna zelf dood...
Dan kijk je toch weer even anders tegen het leven aan
full

Maar goed..dit is jouw crash topic niet de mijne... ;)
(gsxr600/750 staat mijn verhaal)

Verzorg haar goed en nog veel veilige KM'S toegewenst...
 
Bij een ongeval, oid stop ik wel altijd. Van de week ook al 2x (vanuit het blik) 0900-8844 gebeld vanwege bermbrandjes waar nog geen hulptroepen bij waren. In beide gevallen hadden ze de melding al wel ontvangen, maar ik ga me die paar centen van het bellen niet besparen. Je zou er maar in de buurt wonen, en net niet thuis zijn, of (met partners, kids & huisdieren) lekker liggen te slapen....


Ja, of je belt bij een brand waar je toevallig langs rijdt en nog niemand ziet naar 112 om dit te melden, zegt de telefonische doodleuk, "ja, je bent al de 8ste die belt" :? Dus met andere woorden beetje overbodig. Kon me ook niet beheersen door te antwoorden "ja, bel ook eigenlijk alleen maar om zeker te weten of je die vorige 7 wel goed begrepen had.. :( Stomme muts, alsof je dat kan weten... |(
 
@bathory die motor ziet er zeer zeker niet fraai uit.. :N Hoe heeft je vriendin het daar vanaf gebracht? En had ze die motor echt net nieuw zeg maar? Hoop dat jij wel de nodige hulp heb gehad gezien die motor...
 
@TS: Wens je vriendin succes met d'r duim. En ik hoop dat de schade beperkt blijft tot die koplamp, gelukkig wel valbeugels?

Over dat doorrijden trouwens, ik zie ook wel motorrijders langs de rijksweg staan bijvoorbeeld. Maar ik vind het moeilijk te bepalen wanneer iemand nou pech heeft. Kijk in jouw vriendin d'r geval is het overduidelijk, een motor in het gras. Maar als ze 'normaal' op de vluchtstrook staan, meestal kaart lezen of wachten op een ander. Ik help graag, maar doe dan iets waardoor je m'n aandacht trekt om te stoppen. Maar goed dat ik niet altijd gelijk stop, anders had ik laatst veel stil gestaan. Was op de rijksweg, groepje na groepje op de vluchtstrook. Achteraf bleek het dat ze naar een meeting gingen.. :+

Maargoed, ik vind het altijd rot een motorrijder voorbij te rijden zonder zeker te weten of alles goed is. Of zal ik vaker gaan stoppen?
 
Ik snap dat je er niet aan denkt op zo'n moment, maar eigenlijk zou je het nummerbord van zo'n doorrijder moeten opschrijven.
Succes iig met je vriendin en de motor.
 
@bathory die motor ziet er zeer zeker niet fraai uit.. :N Hoe heeft je vriendin het daar vanaf gebracht? En had ze die motor echt net nieuw zeg maar? Hoop dat jij wel de nodige hulp heb gehad gezien die motor...

vriendin had toen de nodige kneuzingen,gelukkig niets blijvends.
motor was total---maar 2de hands.
Ik werd met ambu afgevoerd en moest 24 uur in het ziekenhuis blijven.
Alleen die tegemoet komende vrachtwagen toen ik onderuitging blijft me wel
mn leven lang bij vrees ik......(bestuurder stuurde van mij weg waardoor
ik nu nog heel/levend ben :} : })
en wat rugletsel... :N

Grtzz...
 
Aangezien het geloof ik een feit is dat we allemaal een keer het asfalt van dichtbij zien, hoop ik voor je vriendin dat zij het nu dus al achter de rug heeft.
Ik hoop verder dat ze nu niet angstig word, en haar zelfvertrouwen verliest!
 
lees elke keer toch de berichten en in het achterhoofd denk ik "am I next?"
maar zet het verstand op nul en stap met volle moed weer op de motor!
Blijkt dat het in een klein hoekje zit.
Succes aan je vriendin, en hopen dat jezelf niet de schrik te pakken hebt
om het rijden te laten
 
Ik ben dus het meisje wat flink onderuit is gegaan ;(
Ik hoor al van verschillende mensen dat ik snel weer op me motor moest stappen zodra het kon.
EN DAT DOE IK OOK!
Zou toch zonde zijn van me rijbewijs.
Ook al denk ik dat de angst er bij de bochten er goed in zit.

We rijden zoiezo vaak met vrienden.
De een rijd veel harder dan de ander.
Belangrijk is om je niet op te laten fokken.
Bepaal je eigen grens!
Ik denk dat iedereen wel eens een moment heeft dat het net goed gaat.

Maar goed.. nu genoeg de les gelezen ;)
Vrijdag mag me gips er waarschijnlijk af.
Yeeeh...
En dan snel weer :]

Bedankt voor de reacties!!

Who's next?
 
That's the spirit.......i ga het morgen weer eens proberen op mn girl
dr z750... ;)

Suxxes met je eerste rit,... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan