Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
de TS heeft er ook geen geluk mee:
Hulde aan mijn pak!
is je nieuwe pak beschadigd? Zou best klote zijn
iemand heeft een stok tussen je wiel gestoken.
M'n nieuwe pak heeft me goed beschermd, en gelukkig droeg ik m'n regenpak eroverheen, wat lekker gleed op't natte wegdek! Nieuwe pak heeft dus geen schrammetje.
Nu je het zegt... Bij de rijschool hebben ze ons nooit geleerd hoe je en slip moet corrigeren... Zelfs nooit vermeld.
Oh en met beide remhandels bedoel ik dus voorremhandel en achterrempedaal.
Advies: doe eens een antislipcursus. Dat kan ook met de auto, het gaat er om dat je weet wat je kunt verwachten. Een VRO1 omvat geen slipcursus, maar is so wie so een aanrader. Goed voor je zelfvertrouwen en je pikt er een hoop van op.
Tja...... het corrigeren op een motor van een slip is iets wat niet alleen erg moeilijk is, maar ook iets dat je onder alle omstandigheden wilt vermijden. Ff te veel voor een beginnende motorrijder. Er zijn opleidingen voor, maar dan moet je gebruik maken van speciaal geprepareerde motoren.
Ik denk dat je motor onder een te grote hoek terecht is gekomen door de eerste slip. Ga je dan corrigeren, dan ben je steeds net te laat voor de er op volgende "contraslip", waardoor je de tweede slip in feite weer verergert. De eerste slip vangen de meesten nog wel op, probleem is alleen dat iedereen daarna totaal verrast wordt door de "contraslip", omdat mensen overcorrigeren en dan te laat op de tweede slip reageren.
De truc bij een slip is dat je contra stuurt, TOTDAT de motor/auto begint te reageren. (bij iedereen een automatische reactie, dat gaat vrijwel altijd goed)
Daarna moet je METEEN weer terug de andere kant op sturen. Doe je dat niet meteen, dan ben je altijd te laat voor de tweede (contra) slip.
Dat is vrijwel zeker wat jou ook gebeurd is. Het gaat zo snel, dat je je vrijwel nooit bewust bent van wat er nu precies gebeurd is. Door de schrikreactie van de 1e slip sturen mensen sterk tegen en zijn dan te laat om de tweede slip nog op te vangen. Mensen verwachten die contraslip ook niet.
Los daarvan: als je op olie bent geslipt dan plakt de olie ook nog even aan je band, waardoor de slip en de daarop volgende contraslip alleen maar erger en lastiger te corrigeren wordt.
Advies: doe eens een antislipcursus. Dat kan ook met de auto, het gaat er om dat je weet wat je kunt verwachten. Een VRO1 omvat geen slipcursus, maar is so wie so een aanrader. Goed voor je zelfvertrouwen en je pikt er een hoop van op.