Onderuit gegaan.

Schade valt zo te zien reuze mee!
Helm blijft altijd een beetje kiele-kiele.
Heb heel stom een aantal weken geleden mijn helm in de woonkamer laten vallen, recht omlaag. Heb hem niet vervangen en hij heeft me maandag (met 120 onderuit) goed beschermd.
Ik had er zelf ook kleine krasjes opzitten van het in de bus vervoeren vorig jaar naar de rijschool, krasjes zeggen dus niet altijd alles.
Nu is die helm trouwens wel hard aan vervanging toe ;) Het gras zit er nog in :+
 
Glas vastzetten et siliconenkit en klaar ben je spiegel nieuw glas erin ook klaar...
 
Schade valt zo te zien reuze mee!
Helm blijft altijd een beetje kiele-kiele.
Heb heel stom een aantal weken geleden mijn helm in de woonkamer laten vallen, recht omlaag. Heb hem niet vervangen en hij heeft me maandag (met 120 onderuit) goed beschermd.
Ik had er zelf ook kleine krasjes opzitten van het in de bus vervoeren vorig jaar naar de rijschool, krasjes zeggen dus niet altijd alles.
Nu is die helm trouwens wel hard aan vervanging toe ;) Het gras zit er nog in :+

Een helm die valt zonder hoofd erin, is ook heel anders. De schaal vangt de klap van buiten wel op en de binnenschaal krijgt geen opdonder van een hersenpan. En juist dat laatste doet het piepschuim indeuken.
 
Ok, net ff wat shit bekeken en stukje gereden.. Ook stuur is krom, dus die vervang ik.
 
Succes met herstel van de motor, valt allemaal wel mee zo te zien. Alleen bij oorzaak van de val moet volgens mij maar één iets staan, en dat is fout bestuurder O-) Je geeft eigenlijk zelf al aan dat je jezelf onderuit hebt geremd doordat het licht niet op groen sprong, de dingen die jij noemt zijn allemaal zaken waar je rekening mee moet houden als je remt.
 
Succes met herstel van de motor, valt allemaal wel mee zo te zien. Alleen bij oorzaak van de val moet volgens mij maar één iets staan, en dat is fout bestuurder O-) Je geeft eigenlijk zelf al aan dat je jezelf onderuit hebt geremd doordat het licht niet op groen sprong, de dingen die jij noemt zijn allemaal zaken waar je rekening mee moet houden als je remt.

Je hebt heelemaal gelijk.. En dat heb ik volgens mij ook openlijk toegegeven dat het totaal aan mij te verwijten is.. Mijn eigen stomme fout.. Ik noem de koude banden en glad wegdek juist om aan te geven dat ik daar dus geen rekening mee had gehouden in mijn (rem)reflex.
 
Laatst bewerkt:
Hmmz erg oppervlakkig en toch, even langs n kleding zaak.
En zelf even onderzoeken, mits je het schuim eruit krijgt in 1 stuk. :)

Was al ff naar motozoom geweest.. Maarja.. eigenlijk zeggen ze allemaal hetzelfde... Je weet het gewoon niet, en als je twijfelt, vervangen. Ik heb besloten dat ik de helm nog goedkeur op mijn eigen verantwoordelijkheid.
 
Was al ff naar motozoom geweest.. Maarja.. eigenlijk zeggen ze allemaal hetzelfde... Je weet het gewoon niet, en als je twijfelt, vervangen. Ik heb besloten dat ik de helm nog goedkeur op mijn eigen verantwoordelijkheid.

Ok, zou ik zo op het eerste zicht ook doen.
Wat je eventueel kunt doen anders is een belletje/mailtje wagen naar de fabrikant? Mocht je echt nog twijfelen ;)
Niet meer mee vallen iig hoor :o :]
 
Dit soort fouten op de scooter gemaakt, waren goedkopere lessen dan het op de motor zou zijn. Check trouwens ook even de motor en onderkant van je blok / frame waar de motor de grond heeft geraakt. Je zou niet de eerste zijn die rijd met een licht lekkend dekseltje of iets na een val.
 
Dit soort fouten op de scooter gemaakt, waren goedkopere lessen dan het op de motor zou zijn. Check trouwens ook even de motor en onderkant van je blok / frame waar de motor de grond heeft geraakt. Je zou niet de eerste zijn die rijd met een licht lekkend dekseltje of iets na een val.

Vandaag gewoon weer met de bike naar werk geweest, niks aan de hand. Alleen is dat stuur wel irritant nu... Snel fixxen dus...
 
Eerste keer? Die levert namelijk de grootste "egodeuk" op, kan er helaas ook over mee praten. Je moet maar zo denken: over een tijdje lach je er om :Y

Succes met het herstellen van de schade en de egodeuk! :W
 
Eerste keer? Die levert namelijk de grootste "egodeuk" op, kan er helaas ook over mee praten. Je moet maar zo denken: over een tijdje lach je er om :Y

Succes met het herstellen van de schade en de egodeuk! :W

Met die ego komt het wel goed.. :P

Was inderdaad eerste keer.. Mijn bochten waren gisteren wel aanzienlijk ruimer.

We scheuren weer verder, het was een mooie les... En gelukkig heb ik geen dure motor met kuip. Vermoed trouwens ook dat ik de laatste tijd steed meer ben gaan vertrouwen op mijn voorrem... Maar nu was het toch echt.. Tot hier en niet verder.. netjes wakker geschud laten we zeggen.
 
Driver fail.
Je kan prima remmen in een bocht, maar dan wel een beetje opbouwen eerst.
En opbouwen van de remdruk kan ook al in een seconde.. steeds iets harder knijpen.
Bandje moet zich letterlijk in het wegdek graven, warmte in de band wordt ook dan opgewekt.
Heel kort recht zetten en een noodstop inzetten, en daarna weer sturen kon misschien ook.
Maar je gaat vast zo hard op die brommer dat je geen 3-5 seconden meer over had.
(vallen en opstaan is mooi om je ervaring twee stappen uit te breiden, gelukkig zonder veel schade :} ;) )
 
Laatst bewerkt:
Voor de rest niet al teveel over wakker liggen. Schade valt mee, is gelukkig geen dure motor, zelf niets aan over gehouden... Iedereen maakt in het begin domme fouten en daar leer je van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan