Hey all,
Ik ben 2 weken geleden onderuit gegleden met mijn moto en ik zit heel de tijd met maar 1 vraag : waarom?
Ik slaag er niet in om via het internet een goed antwoord te vinden en elke keer als ik nu moto rij zit ik met de onzekerheid dat het gewoon opnieuw kan gebeuren(wat uiteraard geen prettig gevoel is).
Daarom post ik het hier en hoop dat jullie me meer inzicht kunnen geven.
Concreet was de situatie als volgt :
Ik rij met een honda pan european 1100, heb deze motor 1 jaar, tervore reed ik met een honda cb750 voor een jaar of 2. Ik rij gemiddeld om de 2 weken dus geen beginner maar ook niet super ervaren.
Het was niet aan het regenen maar het wegdek was nog wat nat toen ik aan mijn autostrade afrit kwam(die ik dagelijks neem met de auto en al een 10tal keer met de moto).
Het is een vrij scherpe bocht die ik in droog weer als ik mijn best doe aan 80km/uur kan nemen. Door het natte wegdek besloot ik om hem een stuk trager te nemen en reed de bocht in aan een +/-58km / uur met mijn gas los of zeer licht, het moment van de val zal ik tussen de 50 & 58 gereden hebben.
Ik reed op het linkerrij vak en na het inzetten van mijn bocht zat ik vrij dicht tegen de linkse streep dus ik besloot om hem iets meer naar rechts op het rijvak te zetten.
Ik zet hem enkele graden meer rechtop , rol zachtjes naar het midden van de rijstrook en besloot dan om hem daar te houden door de moto terug enkele graden meer te laten hellen.
Op dat moment(of kort erna) ben ik in een fractie van een seconde op de grond beland aan het schuiven. Geen tijd gehad om te beseffen wat er juist gebeurde , laat staan te reageren. De val schade aan mij en de moto viel enorm mee dus een geluk bij een ongeluk.
Graag had ik wat meer inzicht gehad in mijn fout(en), hoe ik dit kan voorkomen en misschien zelfs kan aanvoelen/corrigeren? Ik heb al van mensen gehoord dat er mogelijk een olievlek lag maar daar ben ik vet mee ... ook voelt de voorband niet glad maar nog steeds rubberachtig.
Ik ben 2 weken geleden onderuit gegleden met mijn moto en ik zit heel de tijd met maar 1 vraag : waarom?
Ik slaag er niet in om via het internet een goed antwoord te vinden en elke keer als ik nu moto rij zit ik met de onzekerheid dat het gewoon opnieuw kan gebeuren(wat uiteraard geen prettig gevoel is).
Daarom post ik het hier en hoop dat jullie me meer inzicht kunnen geven.
Concreet was de situatie als volgt :
Ik rij met een honda pan european 1100, heb deze motor 1 jaar, tervore reed ik met een honda cb750 voor een jaar of 2. Ik rij gemiddeld om de 2 weken dus geen beginner maar ook niet super ervaren.
Het was niet aan het regenen maar het wegdek was nog wat nat toen ik aan mijn autostrade afrit kwam(die ik dagelijks neem met de auto en al een 10tal keer met de moto).
Het is een vrij scherpe bocht die ik in droog weer als ik mijn best doe aan 80km/uur kan nemen. Door het natte wegdek besloot ik om hem een stuk trager te nemen en reed de bocht in aan een +/-58km / uur met mijn gas los of zeer licht, het moment van de val zal ik tussen de 50 & 58 gereden hebben.
Ik reed op het linkerrij vak en na het inzetten van mijn bocht zat ik vrij dicht tegen de linkse streep dus ik besloot om hem iets meer naar rechts op het rijvak te zetten.
Ik zet hem enkele graden meer rechtop , rol zachtjes naar het midden van de rijstrook en besloot dan om hem daar te houden door de moto terug enkele graden meer te laten hellen.
Op dat moment(of kort erna) ben ik in een fractie van een seconde op de grond beland aan het schuiven. Geen tijd gehad om te beseffen wat er juist gebeurde , laat staan te reageren. De val schade aan mij en de moto viel enorm mee dus een geluk bij een ongeluk.
Graag had ik wat meer inzicht gehad in mijn fout(en), hoe ik dit kan voorkomen en misschien zelfs kan aanvoelen/corrigeren? Ik heb al van mensen gehoord dat er mogelijk een olievlek lag maar daar ben ik vet mee ... ook voelt de voorband niet glad maar nog steeds rubberachtig.
Laatst bewerkt: