Onderuit met CBX750

CBX750

Rookie
10 okt 2004
27
0
Volkel/Wageningen
Hallo.
Tsja, dit is mijn eerste post op het forum, na al een paar maanden passief meelezen.
Jammer genoeg is het niet echt een vrolijke eerste post, aangezien ik vanmiddag ben onderuitgegaan met mijn CBX750. Gelukkig ben ik er zelf heelhuids vanaf gekomen, en heb ik niemand geraakt. Helaas is de motor er een stuk slechter aan toe; de voorvork is namelijk ernstig verbogen tijdens de val.
Verder lijkt de schade mee te vallen; knipperlicht, deuk in tank, en een kapot voetsteuntje.
Mijn vraag is of iemand hier toevallig weet of een vervormde voorvork nog kan worden gerepareerd, en zoja, op wat voor bedrag ik dan zou kunnen rekenen. Ik zal proberen om morgen wat foto's op het forum te plaatsen.
Bij voorbaat dank!!!
Paul
 
Het zit je niet mee.,,Misschien kan je een paar goede gebruikte voorvorkpoten bij een motorsloop bemachtigen... Enne begin je al stijf en stram van de val te worden!?
 
Een CBX750 heeft volgens mij dezelfde voorpoten als een VF750F interceptor (39mm doorsnee en 16inch voorwiel) dus dat zou je zoektocht behoorlijk kunnen vereenvoudigen.
Anders passen de voorpoten van een CB1100F (superboldor) ook, echter daar zat standaard een 18" voorwiel in, dus komt je spatbord hoger uit.
Zo'n CB1100 voorvork heb ik nog staan.
M.vr.gr. Jos
 
Hallo.
Tsja, dit is mijn eerste post op het forum, na al een paar maanden passief meelezen.
Jammer genoeg is het niet echt een vrolijke eerste post, aangezien ik vanmiddag ben onderuitgegaan met mijn CBX750. Gelukkig ben ik er zelf heelhuids vanaf gekomen, en heb ik niemand geraakt. Helaas is de motor er een stuk slechter aan toe; de voorvork is namelijk ernstig verbogen tijdens de val.
Verder lijkt de schade mee te vallen; knipperlicht, deuk in tank, en een kapot voetsteuntje.
Mijn vraag is of iemand hier toevallig weet of een vervormde voorvork nog kan worden gerepareerd, en zoja, op wat voor bedrag ik dan zou kunnen rekenen. Ik zal proberen om morgen wat foto's op het forum te plaatsen.
Bij voorbaat dank!!!

full

Paul

Hierbij nog de foto's van de vork
 
Op deze is goed te zien hoe dicht het voorwiel bij de uitlaatbochten zit (deze zijn gelukkig niet beschadigd).
Alvast bedankt voor alle reacties, ik kan er denk ik wel wat mee!!

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/128770/26a77e58337e412ffeed5176e5330c5d (motor3.jpg)​
 
Ik wil je niet nog zieker maken dan je waarschijnlijk al wel bent, maar als je vorkpoten zo krom zijn dan zijn je T-stuk en je kroonplaat ook wel krom, en met wat pech je frame ook.
 
Ik hoop van niet ;(
Alleen heb ik geen foto's kunnen maken met de kuip eraf. Waar de poten de kuip binnen gaan, maken ze een scherpe bocht; hier is ie echt verbogen. Het stuur staat op het eerste gezicht nog recht. Ik hoop dat ie nog te redden is '(
 
als je een beetje handig bent zoek je een setje tweedehands poten. Het wisselen is niet moeilijk, kost hooguit een paar uur tijd. Controleer wel of je frame recht is!
Voor je voorvorkpoten zou je een motorsloop kunnen proberen bijv www.roukama.nl
gewoon ff bellen, aardige gasten
 
Terug
Bovenaan Onderaan