onderuit met z,n tweetjes

airbox

Die hard MF'er
11 aug 2002
253
0
West-Friesland
Kort geleden met m,n maat sávonds lekker aan het toeren.
Rijden we op een rustig dijkweggetje(Ursem-Schermerhorn), staat er ineens een wielrenner midden op de weg te gebaren .
In eerste instantie begreep ik 'm niet nog een keer om gekeken zag ik ineens een dak van een auto net boven de waterlijn.Dat was schrikken dus in de ankers
op het moment van stilstand besefte ik dat dat ik was vergeten te spiegelen waar m,n maat reed.En ja hoor Knal was het
hij schramde de linkerzijkant en de valpin van z'n moter greep net onder de uitlaat en door de snelheid werd deze naar boven omgebogen en brak vervolgens af,het bevestigings punt van demper en uitlaat was omgebogen en stond terhoogte van de versnellingspook en heeft in z'n snelheid naar vooren ,m'n hiel een verschrikkelijke klap gegeven waardoor er een scheur in m'n hielbeen zit.ook het steppje en toebehoren is er compleet van afgebroken.
en wat m'n maat betreft deze lag ongeveer 60mtr verder onder z'n niewe Blade.
Zijn verwondingen vielen gelukkig erg mee enkele schram plekjes en een pijnlijke knie.
Z'n fiets had wel een aanzienlijke schade vooral aan de kuip.
Wat de hiel betreft er zit niets anders op dan 4a5 weken in het gips rond te dartelen zover het mogenlijk is.
Dan het punt waar het allemaal omging,de auto bleek van een bestuurster welke met opzet te water was gereden.
Ze had volgens de politie geen zin meer in het verdere leven.Toch bleek ze ten tijde dat wij langs reden er al uit te zijn geklomen en thuis te zitten.
Af gelopen week even naar de "Bakker Barracuda" en de Blade wezen kijken,nou poepoe daar werd ik niet vrolijk van,schade schatting mijn fiets 7000 Pleuro Aan de Blade ong 5000 Pleuro.
En weg is de vacantie (de TRUT met haar koekblik) :( :(
 
Ben je lekker mee.
Was je maat all-risk?? Jij krijgt je geld sowieso wel, maar je maat....

Suc6!
 
Ben je lekker mee.
Was je maat all-risk?? Jij krijgt je geld sowieso wel, maar je maat....

Suc6!

Was hij wel all-risk dan? Zie ik nergens staan...

Maar goed, dit is klote :( Succes met genezen en herstel van de motor.

Als die trut geen zin meer heeft in het leven kunnen we haar wel een handje helpen hoor })
 
Das zwaar klote ja! Hoop dat jullie allebei goed verzekerd zijn. En dat je redelijk snel weer uit de voeten kunt... '(

Maar had die wielrenner niet door dat er al niemand meer in de auto zat? (Nee waarschijnlijk...) Wel balen zeg zo in jullie vakantie!!!

Nou sterkte ermee voor jullie.
 
Ik rij vaak met nog iemand en dan rijden we ook best dicht op elkaar. En dan samen onderuit gaan ? Dat is dus iets waar je maar niet aan denkt '(

Veel sterkte met je hiel en hopelijk kan/wordt alle schade vergoed.
 
Vergeef mijn ongenuanceerde uitlating.

Laat deze hoer maar in de gedwongen prostitutie om zo het geld bij elkaar te werken wat ze jullie aan schade heeft berokkend!

:(
 
sorry...maar jullie geven die vrouw de schuld...

volgens is het de motorrijder die ankerde...en niet eerst ff keek... :? (of ligt dat nou aan mij?)

tis heel lullig dit..maar ik kan er weinig medelijden mee hebben...sorry... :)

"shit happens zeg maar"
 
sorry...maar jullie geven die vrouw de schuld...

volgens is het de motorrijder die ankerde...en niet eerst ff keek... :? (of ligt dat nou aan mij?)

tis heel lullig dit..maar ik kan er weinig medelijden mee hebben...sorry... :)

"shit happens zeg maar"

Zeguhh, Nappo

Moet ik jou ook aan het werk zetten })

;)
 
Laatst bewerkt:
Je kunt idd moeilijk dat mens de schuld geven, je hoeft natuurlijk niet meteen vol in de ankers te gaan als er een auto in het water ligt. Wel k.t als je zo tegen elkaar klapt, sterkte ermee.
 
Als voorrijder moet je dubbel opletten, zeker als je een beetje aan het jagen bent... geen rare plotselinge acties (tenzij het uiterraard niet anders kan, maar in dit geval was een noodstop toch niet nodig?)

Heb ze tijdens de kicxtoer ook regelmatig ge-twee-en aan de kant zien liggen... van die snuggere die een afslag dreigden te missen, maar dat goed wilde maken met een goeie remactie...

Het regeltje van "achteropkomend" verkeer geldt meer voor het overig verkeer... als je als clubje rond loopt te rammen zou je één geheel moeten zijn... en blind op elkaars rem acties kunnen vertrouwen...

Niks leukers dan met je voorwiel naast het achterwiel van jj voorganger te knallen...
(maar tijdens dat ritje heemskerk-monnickendam merkte ik dat ik dat niet bij vreemde motoren moet doen... damm wat remmen jullie soeperbiekers veel&vroeg :P )

Maar als je achter iemand rijdt moet je natuurlijk wel verder kijken dan je voorganger...
 
Als voorrijder moet je dubbel opletten, zeker als je een beetje aan het jagen bent... geen rare plotselinge acties (tenzij het uiterraard niet anders kan, maar in dit geval was een noodstop toch niet nodig?)

Heb ze tijdens de kicxtoer ook regelmatig ge-twee-en aan de kant zien liggen... van die snuggere die een afslag dreigden te missen, maar dat goed wilde maken met een goeie remactie...

Het regeltje van "achteropkomend" verkeer geldt meer voor het overig verkeer... als je als clubje rond loopt te rammen zou je één geheel moeten zijn... en blind op elkaars rem acties kunnen vertrouwen...

Niks leukers dan met je voorwiel naast het achterwiel van jj voorganger te knallen...
(maar tijdens dat ritje heemskerk-monnickendam merkte ik dat ik dat niet bij vreemde motoren moet doen... damm wat remmen jullie soeperbiekers veel&vroeg :P )

Maar als je achter iemand rijdt moet je natuurlijk wel verder kijken dan je voorganger...
ja guz we remmen niet allemaal zo laat als jij... :)
 
Leuk zo'n bestuurster :(
Airbox: hoe zit het nou met de verzekering: allrisk of niet? Ik hoop het wel voor jullie, dan krijg je het iig terug.
 
Blijft link, als ik voorop rij zit ik soms meer in m'n spiegels te kijken wat degene achter me doet, en als ik hard rem heb ik constant het idee "ziet degene achter me me wel op tijd remmen?"

Klote hoor....en er rijden echt idiote automobilisten rond die never nooit uit hun doppen kijken. Ik weet zeker dat de gemiddelde sportieve autorijder hier veel veiliger is dan sommige bejaarde of vrouwelijke (sorry dames, maar tis helaas vaak wel zo) obstakels op de weg die denken dat ze er alleen rijden. :(
 
We zijn beide Allrisk verzekerd dat zit wel goed.
Wat het plotseling remmen aangaat,laat ik er dit over zeggen.
Daar we zeer regelmatig met z'n tweeen rijden, zijn we vrij goed op elkaar ingespeeld en mocht er onverhoops iets onderweg gebeuren dan wordt het later nog even doorgesproken .
Zo hopen we enigsinds een beedtje ongehavend door onze kmters heen te komen.(wat toch redelijk gelukt is 62000km ongehavend).
Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik over het
algemeen altijd voorrijd en ook altijd met m'n
maat rekening houd en wat het spiegelen betreft
het is iets waar ik zelf ook altijd op hamer.
En van schrik een keer vergeten en ja het breekt je op.
Natuurlijk is het vergeten van het spiegelen niet goed te praten maar deze averij werd denk ik mede
opgelopen doordat ook m'n maat werd afgelijd door de fietser.
En we weten denk ik allemaal, dat wanneer je ook maar een ogenblik je aandacht er niet bij hebt....
Voor alle duidelijkheid ik vind overigens dat m'n
maat geen enkele blaam treft laat dat duidelijk zijn.
Ik zie het gewoon zo, dat de combinatie van de schrik het in de ankers gaan het afgeleid worden.
Dit akkefietje tot stand heeft gebracht.
Maar het is weer een goede les voor de volgende keer als we weer vrolijk verdergaan. :]
 
Jah, ik heb wel 's een motorvriend in m'n nek gehad omdat ie te laat was met remmen...

t's nu een ex vriend omdat ie ook nog een gedeelte van het verzekeringsgeld wou... :j

ALS JE NIET KAN REMMEN MOET JE OOK NIET GASGEVEN!!!

(oei dat zit nog diep)
 
Op vrijdag 16 augustus 2002 11:36 schreef BertV het volgende:
Jah, ik heb wel 's een motorvriend in m'n nek gehad omdat ie te laat was met remmen...

t's nu een ex vriend omdat ie ook nog een gedeelte van het verzekeringsgeld wou... :j

ALS JE NIET KAN REMMEN MOET JE OOK NIET GASGEVEN!!!

(oei dat zit nog diep)

Typisch geval van: Vriendschap is te koop. :(

Airbox: Suc6 met de schadeafhandeling en zoals je zelf zegt: "Straks weer vrolijk *D verder"
 
klote man.

Ben al twee keer door een medemotorrijder van achteren aangereden/aangegleden.

1 x remde ik voor een zijweggetje, om daar in te rijden. Mijn maat die ik net had opgehaald zag het wat laat, remde zich vervolgens onderuit, en zijn kawa gleed tegen mij achterwiel. ik had de groene strepen op mijn band staan

Verder een keer op Assen bij aanremmen Bult. Ik ging tijdens het remmen naar rechts (buitenkant), naar het instuurpunt. Zo'n Cuprijder voor wie ik waarschijnlijk een rijdende chicane was dacht er nog wel even buitenom langs te kunnen, hield er geen rekening mee dat dat soort slomo's als ik ook gewoon een racelijn rijden. Hij reed zijn kuip stuk op mijn uitlaat, ik had niets :j
 
sorry...maar jullie geven die vrouw de schuld...

volgens is het de motorrijder die ankerde...en niet eerst ff keek... :? (of ligt dat nou aan mij?)

"shit happens zeg maar"


Ik doe het niet graag, maar deze keer moet ik nappie toch gelijk geven.
Jij ging vol in de ankers zonder in de spiegels te kijken én zelfs zonder dat het nodig was te stoppen...
Je maat had natuurlijk ook beter wat afstand gehouden.

Tja, veel beterschap met die hiel en wat meer geluk volgende keer.

Ik wil hier nu niet mee zeggen dat dit mij niet kan overkomen, maar leg de schuld niet altijd bij een ander he.
 
Terug
Bovenaan Onderaan