Onderuit op de snelweg..

of je fiets heeft een salto gemaakt en daarbij heeft de spiegel de weg geraakt of je fiets heeft een harde klapper gemaakt en daardoor is je spiegel eraf geklapt omdat die misschien een zwak punt had ofzo (denk ik)
een salto in ieder geval niet, zwak punt ook niet, hij is echt afgebroken.... :?

Draag altijd veilige kleding, ik weet niet hoe m'n spijkerbroek er uit zou zien:

full
 
En de uitlaat is op een aantal plekken ook iets warmer geworden dan normaal...

full


Voor de rest is er niet zo schokkend veel te zien...
 
ik rij heel veel km's in de regen en mijn ervaring met aquaplaining is beperkt toen ik een achterband had waar het enige profiel, de contouren van het canvas was. maar zelfs dan is het een "geleidelijk" proces... dus je achterwiel slipt door, en krijgt vanzelf weer wat meer grip... niet iets van "BAM, ZWIEP, KLEDDER"...

ik denk eerder dat door de waterverschuiving van de vrachtwagen er iets voor je achterband is gekomen of dat de achterband zelf zijn beste tijd heeft gehad en er intern wat geklapt is.
 
Ik zelf heb een soort gelijke situatie gehad, vochtig stuk zwart teer een paar centimeters breed , de achterband gleed naar rechts maar vond direct weer grip op het droge asfalt de motor maakt zijwaartse energie maar kan dat opeens niet meer kwijt dus vangt het frame waar je op zit de klap op en dan veranderd zon motor opeens als een rodeopaard.
Echter had ik mazzel want het wegdek zelf was droog dus verloor ik niet me voorwiel...

sterkte met alles man.
 
ik rij heel veel km's in de regen en mijn ervaring met aquaplaining is beperkt toen ik een achterband had waar het enige profiel, de contouren van het canvas was. maar zelfs dan is het een "geleidelijk" proces... dus je achterwiel slipt door, en krijgt vanzelf weer wat meer grip... niet iets van "BAM, ZWIEP, KLEDDER"...

ik denk eerder dat door de waterverschuiving van de vrachtwagen er iets voor je achterband is gekomen of dat de achterband zelf zijn beste tijd heeft gehad en er intern wat geklapt is.

dat van zijn achterband zijn best tijd heeft gehad lijkt me stug zijn en mijn achterband zijn namelijk tegelijk vervangen en dat is net een maand terug
 
Tjonge wat heb jij een geluk gehad..........Gelukkig kun je het nog na vertellen, en wat je pak en motor betreft deze zijn vervangbaar.

Succes met je herstel
 
Pfoe dat klinkt niet best Villie, maar gelukkig ben je er zelf goed vanaf gekomen :} . Motor en Pak zijn vervangbaar maar je zelf niet.

Success met de afhandeling !!
 
druk = tegendruk.. eerste les natuurkunde.
Als je met een motor (of wat dan ook) snelheid maakt heb je tegendruk nodig, in dit geval asfalt (voortstuwing) als dat verstoord wordt door een plotselinge onderbreking van tegen druk door water etc gaat je motor gekke dingen doen.
Plus het feit dat je zegt dat er eventueel een bitumenlaag of een slijtspoor of een beschadiging aan het wegdek, dan gaat zo'n motor ok gek doen.
Ik zou gewoon eens terug gaan naar de plek waar het gebeurd is, en goed kijken of er een van de boven genoemde zaken te zien is ( behalve het water ha)dat zal alles verklaren.
Maar hulde aan jezelf dat je cool bleef, en hulde aan de mensen die je geholpen hebben.
 
dat van zijn achterband zijn best tijd heeft gehad lijkt me stug zijn en mijn achterband zijn namelijk tegelijk vervangen en dat is net een maand terug

dus jij gelooft ook dat spijkers en glas alleen in OUDE banden gaan zitten ?
 
BT45, zoals 90% van de GSjes.

Ik zag net toen ik met Doelpaal naar de motor keek op m'n voorband ook grote slijtplekken van die val, d'r zijn gewoon stukken rubber uit weg gesmolten, heel raar om te zien...
 
BT45, zoals 90% van de GSjes.

Ik zag net toen ik met Doelpaal naar de motor keek op m'n voorband ook grote slijtplekken van die val, d'r zijn gewoon stukken rubber uit weg gesmolten, heel raar om te zien...

hoe is je motor verder??? wel rijdbaar nog? of veel schade? en jij? nergens last van??
 
Heel veel sterkte ook met het fixen van je bike, maar het belangrijkste is dat je dit nog zelf heb kunnen vertellen :}

enne hulde aan de helpers :}

Grtzz daniel
 
hoe is je motor verder??? wel rijdbaar nog? of veel schade? en jij? nergens last van??
Waarschijnlijk een krom balhoofd, das het meest problematische. Ik heb vrij veel last van de kneuzingen in arm en onderbeen, maar dat komt wel goed ;)
 
Waarschijnlijk een krom balhoofd, das het meest problematische. Ik heb vrij veel last van de kneuzingen in arm en onderbeen, maar dat komt wel goed ;)

je uitslag naar links is goed naar rechts tik je wel de tank aan.

wat ik zo snel dacht gezien te hebben dat je bovenste kroonplaat met klip on iets schijn staat.

en ook omdat je spatbord uit het lood staat zou het best mogelijk kunnen zijn om je kroon platen te vervangen en dat hij dan weer normaal stuur (en je stuurslot dan ook weer werkt.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan