Onderuit op de snelweg..

Villie

MF veteraan
14 apr 2003
11.260
0
Westerbork
Auw.... :(

Vanmorgen onderweg naar m'n werk, beetje regen, niks aan de hand, lekker op de linker baan omdat ik een vrachtwagen wilde inhalen, snelheidsmeter op ongeveer 140 niks aan de hand.

BAM

Achterwiel slaat weg, ik wordt van de motor af gezwiept en lig op m'n muil, glij naast de vrachtwagen en zie dat ik samen met de motor richting vrachtwagen glij. :? :?
KUT.
Maar ik had de motor nog vast en heb (geen idee hoe) de motor naar rechts weten te trekken ofzo, zodat we er niet onder kwamen. Daarna de motor los gelaten en op de rechter baan tot stilstand gekomen, motor was naar de linker baan gegleden. Een hele beste afstand...

Oh ja, das waar ook, bedacht ik, d'r waren 2 vrachtwagens elkaar aan het inhalen achter me. Dus staan zwaaien van 'pas op ik lig hier'. Snel naar de vluchtstrook gerend en ik zag dat ze rekening met me hielden op een dermate manier dat ook de auto's er achter door hadden wat er was gebeurd.
Al snel stopte er een motorrijder (Pan of FJR?) :} :} :}
Die regelde meteen het verkeer toen ie vroeg of alles goed was. Een busje van MotoPort Leek stopte meteen en hielp en een vrachtwagen chauffeur was gestopt en hielp me met het weghalen van de motor. Hulde aan deze mensen :} :}
Waar ze zo snel vandaan kwamen, ik heb geen idee, maar geweldig :}

Weggesleept door een sleepbedrijf en weer thuis gebracht. Tsja, vrijdag de 13e hè...

Zelf heb ik vrijwel niks. M'n rechterarm is flink dik en pijnlijk en m'n linkerknie is dik. Motorpak flink naar de klote en motor ook aardig beschadigd. Valt me op zich nog wel redelijk mee, maar aan beide kanten flinke schuifschade... '(

Zometeen even naar de dokter, maar ik snap niet precies wat voor miep ze daar aan de telefoon hebben zitten, maar heb ze nou al twee keer gebeld en nog steeds geen afspraak kunnen maken :?
 
WOW!! Geluk dat je niks geraakt hebt, vrachtwagen of vangrail ofzo!

Wel klote natuurlijk hopelijk is er van je bike nog wel wat te maken!
 
Sow... ;(
Da's nog eens wat je noemt vrijdag de 13e....enig idee waarom je achterwiel z'n eigen weg ging?

Gelukkig heb je het er zelf nog goed van afgebracht *D
 
Damn, balen man...

Weet je waarover je bent uitgegleden?



En die miep aan de telefoon moet gewoon een afspraak maken :(
Heb je zelf nog ergens last van?
 
Oef, das minder. '(

Je hebt wel een O-) bij je gehad dat je niks geraakt heb, zeg.

Enig idee waardoor het gekomen is? Vastloper, misschien?
 
Pfoei, dan heb je nog geluk gehad!
Beterschap en heel veel sterkte en succes met het herstellen van de schade.

Heb je enig idee wat er precies is gebeurd?
 
Shit man! Echt geluk gehad. Goed te horen dat er toch altijd weer mensen zijn die direct hulp verlenen.
Sterkte met je herstel en met je motor.
 
Het mag dan vrijdag de 13e wezen maar evengoed zou ik dat engeltje op je schouder maar ff bedanken.

IIG STERKTE


Groeten
 
wow, dat zijn geen grappen meer, gelukkig kan je het alvast navertellen.

Sterkte met herstel van jezelf en eventueel je bike.

Hulde aan de helpers :}

Ben wel benieuwd naar de oorzaak . . . .
 
Zo zeg, das een ervaring die je niet graag wilt meemaken.....
Hulde aan de mensen die je geholpen hebben :}
Succes met de afhandeling en ik hoop voor je dat de huisarts niet meer letsel constateerd!
 
Sjips...... dat is balen.
Ik ben voor je dat je lichamelijke schade behoorlijk beperkt is gebleven.
Sterkte met alles.
 
Jeetje zeg, dat had een stuk minder af kunnen lopen. gelukkig heb je zelf niks blijvends. Toch wel raar dat je wiel weg slaat zeg, misschien een flinke plas o.i.d. ?
 
Is goed k...

Succes met herstel van je fiets en van je zelf.

Aquaplaning van het achterwiel?
 
Veel beterschap gewenst, en een geluk dat je fiets enkel schuifschade heeft.

Maar gelukkig valt het lichamelijk nog wel mee maak ik op, (niet deprimerend bedoeld, maar morgen komt de spierpijn nog :X )
 
Ik ben zelf ook wel benieuwd naar de oorzaak. Das ook het eerste wat ik zei tegen die mensen, na een ongeluk maak je alleen maar stomme opmerkingen, ik zei ze meteen dat ik echt niet wist waardoor het kwam...

Ik zat op de linker baan en wilde een vrachtwagen inhalen, wat ik vermoed is dat die vrachtwagen misschien net door een plas of spoor reed waardoor er een enorme hoeveelheid water vanaf de zijkant onder m'n achterwiel terecht kwam, waardoor het water niet afgevoerd kon worden en m'n achterwiel dus geen grip meer had. Dat had ie in ieder geval niet, want hij klom ontzettend hoog in de toeren....

Vastloper is het in ieder geval niet, misschien, maar dat is me nog nooit opgevallen, zo'n bitumen (schrijf je dat zo?) spoor, maar als je daar op weg glijdt heb je 2 cm verderop wel weer grip en dat had ik absoluut niet... dus ik ga voor de eerste optie...
 
Suc6 met herstel van jezelf en de motort.

Heb ooit iets dergelijks meegemaakt. Achterkant begon te zwiepen naar rechts.. 2 benen langs de motort, handen nog aan 't stuur. Weet tot op de dag van vandaag niet precies wat er gebeurd is.

Ik hoop alleen dat je hierdoor niet net zoveel hekel krijgt aan regen als dat ik (o.a) er door heb gekregen.
 
Ik ben zelf ook wel benieuwd naar de oorzaak. Das ook het eerste wat ik zei tegen die mensen, na een ongeluk maak je alleen maar stomme opmerkingen, ik zei ze meteen dat ik echt niet wist waardoor het kwam...

Ik zat op de linker baan en wilde een vrachtwagen inhalen, wat ik vermoed is dat die vrachtwagen misschien net door een plas of spoor reed waardoor er een enorme hoeveelheid water vanaf de zijkant onder m'n achterwiel terecht kwam, waardoor het water niet afgevoerd kon worden en m'n achterwiel dus geen grip meer had. Dat had ie in ieder geval niet, want hij klom ontzettend hoog in de toeren....

Vastloper is het in ieder geval niet, misschien, maar dat is me nog nooit opgevallen, zo'n bitumen (schrijf je dat zo?) spoor, maar als je daar op weg glijdt heb je 2 cm verderop wel weer grip en dat had ik absoluut niet... dus ik ga voor de eerste optie...
Klinkt idd als aquaplaning.
 
Shit man, zo'n dingen wil je liever niet meemaken. Alleszins hulde voor je koelboedigheid in het corrigeren van je glijpartij :} . Veel succes met het afhandelen van de schade en het oplappen van je fiets.
 
brrr dt zijn nog eens verhalen die je liever niet hoort, 1 va de redenen waarom ik absoluut niet in de regen rijd, je weet maar nooit (en ik vertrouw mezelf niet genoeg ;) )
Maar succes met je herstel en de afhandeling!
 
Terug
Bovenaan Onderaan