Onderuit , wie heeft nu schuld ???? :(

Wie is schuldig ?

  • Boer met trekker en mestverspreider ?

    Stemmen: 27 100,0%
  • Motorrijder na mooie cursusdag over veilig rijden ?

    Stemmen: 0 0,0%
  • Ik heb geen idee ?

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    27
Naar mijn mening is de trekker de schuldige.
Maar ik wil er dan nog iets over zeggen, je moet het niet als negatief of kritiek ontvangen... meer als feedback denk ik (NOFI uiteraard!)

Maar volgens mij had jij meer rekening (als motorrijder) moeten houden dat de trekker opeens onverwachts zou kunnen afslaan naar dat stukkie eigen terrein. En als je dat niet had gezien, meer vooruit kijken.

Succes met de afhandeling.
 
<<knip>>

hij had mij ook nooit kunnen zien want ik zat naast zijn achterwiel.
kortom daar kan hij echt niet kijken (uit ervaring met trekkers)

ik hoop dat het goed komt.


waarom rij je daar dan??? (en zeker als je ervaring met trekkers hebt en dit weet)



en is er een technisch onderzoekje geweest naar de werking van de richtingaanwijzer van de trekker?
 
heb je gelijk in en de instructeur heeft ons ook regelmatig op dit soort
feiten gewezen .

wat je bij het 2de punt meld , is ook waar maar dat zou betekenen dat hij
ruimte zou moeten hebben gemaakt (voorsorteren) en dat is niet gebeurd.
anders had ik het ook direct zelf gezien (ben normaal gesproken behoorlijk kien op trekkers)

Oké, duidelijk. Geen verplaatsing naar de middenas van de weg inc met knipperlicht...is dus niet voorsorteren.

Blijft art 18 in zijn 1tje over en is hij geheel aansprakelijk. Geheel zwart wit met de feiten zoals je nu hebt weergegeven.




daarbij komt ook nog dat net voor mij de instructeur voorbij is gegaan
en net achter mij ook 2 motorrijders reden (mijn getuigen)
wat dus eigenlijk in normaal nederlands zou moeten betekenen
dat je haast wel moet verwachten dat er nog wat aan kan komen als iemand
je net 2 seconden ervoor heeft ingehaald (zeker motorrijders)

hij had mij ook nooit kunnen zien want ik zat naast zijn achterwiel.
kortom daar kan hij echt niet kijken (uit ervaring met trekkers)

ik hoop dat het goed komt.

Geen idee waarom hij dat zou moeten verwachten :? :?

Dat laatste wat je daar zegt....je hebt ervaring met trekkers tractoren en gaat alsnog in zijn dode hoek rijden :?
Ik neem aan dat je bedoeld dat je ten tijde van de inhaalactie ter hoogte van de achterband was toen hij afsloeg ??

Overigens...je instruteur...zeker als politiemotorrijder...had je ook moeten vertellen dat ALS je dan al inhaald je dat NOOIT op zo'n plek doet...en dat je het zowiezo met een gering snelheidsverschil doet zodat je ZELF nog voldoende kunt afremmen als de andere partij alsnog afslaat terwijl jij dat niet verwacht.
Een tractor inhalen met een snelheidsverschil van meer als 10-15 km/u is domweg not done.

Nogmaals, verzekeringstechnisch sta je (naar mijn idee) nog steeds 100% in je recht, maar met de tips waar niet in te halen en inhalen met een gering snelheidsverschil had deze situatie voorkomen kunnen worden.


Inhalen met een hoog snelheidsverschil is als een onoverzichtelijke kruising met 120 overscheuren, hoe korter je op het kruisingsvlak bent, hoe minder kans dat je geraakt word.... O-) :X
 
Laatst bewerkt:
waarom ik zo pissig ben op de boer ?

- hij wil de formulieren maar niet invullen en opsturen omdat ie zelf geen schade heeft.
- zijn eerste opmerking was , altijd zelfde met motorrijder ... jagen als gekken
- hij nu zegt dat ze niet afsloegen (dat deden ze dus wel !!!)
- hij het maar zeurdering vondt dat ik hem belde of ie alsjeblieft de formulieren wilde opsturen.

Waarom ik in zijn dode hoek reed , als je in 2 seconden een trekker inhaald
dat kom je altijd in iemand zijn dode hoek volgens mij is er bij elke inhaalaktie een punt waarop diegene die je inhaalt je niet kan zien.

ik heb dit topic niet geopend om mensen af te zeiken maar omdat mensen die beginnen wat tegen me aan te schoppen zal ik toch even uitleggen wat ik allemaal heb moeten doen :

1. bellen met mijn verzekering , nee meneer we helpen u niet .. WA en geen rechtsbijstand
2. bellen met de verzekering van de tegenpartij , die me vertelde dat ik het dossier even moet opvragen bij de politie
3. bellen met de politie , die me verteld dat ze dagelijks de vraag krijgen over dossiers en die mogen alleen verzekeringsmaatschapijen opvragen
4. weer bellen met de verzekering van de tegenpartij om dat aan te geven.
5. ook even gevraagd of de tegenpartij een melding heeft gedaan ?? nee dus
6. gebeld met de tegenpartij en die zeggen : nee hoor wij hebben geen schade , eigenlijk is er toch bijna niets gebeurt ???????? (onder de trekker doorgekomen maar goed ...)
7. gebeld met de verzekering van de tegenpartij , die uitgelegd dat hun klant niets gaat opsturen
8 gebeld met de verzekering (na 4 dagen) hoe de schade nu verder wordt afgehandeld , die gaf aan dat er een expert komt.
9 motorzaak gebeld dat er een expert komt en wanneer
10 motorzaak mij gebeld dat de expert een dag later komt
11 motorzaak mij gebeld dat de schade door de expert is doorgegeven aan de verzekering
12 verzekering gebeld hoe nu verder , die hadden nog geen schaderapport (4 dagen later)en nog geen papieren van de boer
13 boer weer gebeld , die had de formulier een week terug al opgestuurd
14 verzekering gebeld over dit feit en die zouden nu een dringender brief sturen.

kortom heb heel veel belwerkzaamheden moeten doen om er achter te komen hoe alles nu verder gaat .

het gaat mij er simpelweg om dat ik gewoon wil weten wie schuldig is , en wanneer de zaak wordt afgehandeld .. en er is niemand die me daarin kan helpen .

ik neem na dit hele verhaal ook zeker een rechtsbijstandverzekering omdat je dat
simpelweg verplicht bent anders mag je alles zelf oplossen zonder dat er ook maar iemand je helpt .

1. pluim voor de dealer die het maximale er uit heeft gehaald voor mij !
2. pluim aan de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij (na een ander contactpersoon gekregen te hebben , die mij snapt en veel extra info geeft)
3. Zeker geen pluim aan de boer die me bijna plat rijdt en dan doet alsof er niets gebeurt is ... eigenlijk gewoon zegt dat het allemaal niets was.
4. zeker geen pluim aan mijn eigen verzekering (waar ik na het verhaal dus ook weg ga , met de 2 auto's , 2 motoren , 2 klassieke vespa's en een surftrailer vol)
5. pluim voor de expert die toch ondanks dat het op het randje was na overleg met de dealer besloten heeft om hem niet total-loss te verklaren.

ik snap ook wel dat je altijd moet uitkijken met trekkers en heb deze situatie al wel meerdere malen gehad en dan ging het goed , maar je kunt toch onmogelijk bij elke afslag die mogelijk zou kunnen zijn boven in de ankers achter een trekker blijven hangen , er van uitgaande dat die zal afslaan .
 
Lastig, misschien, maar niet lastiger dan wanneer je hem wel raakt. Wel of niet raken heeft niets met aansprakelijkheid voor een ongeval te maken.

En verder: Succes met de afhandeling, hoop dat het allemaal goed komt!



het maakt helaas dus wel degelijk uit welke expert er komt !


Tuurlijk, net als dat je soms mazzel hebt met welke politieagent of welke ambulanceverpleegkundige of welke tandarts of welke autoverkoper....

Blijft mensenwerk en de 1 is net iets beter-eerlijker-menselijker of wat dan ook....




(uiteraard kun je als je weggebruiker bent altijd van een "worst case" scenario uitgaan)

vb. Als ik in de verte een tractor zie rijden, dan denk ik altijd van ... Hij kan rommel verliezen, hij kan plots links of rechts afslaan, hij kan plots stoppen waardoor ik achteraan op de ploegscharen kan gespietst worden, ... Ik ben zelden ontgoocheld in mijn doemgedachten. Je kunt je niet voorstellen welke stunten de medeweggebruikers uithalen.

DAT MEEN JE TOCH NIET !!!!


Je past dus je snelheid aan ...JIJ ...??

Terwijl snelheid (in jouw optiek) tenslotte toch nooit/zeer zelden aanrijdingsoorzaak kan zijn :? :?





In deze casus heb ik al gezegd dat de tractor naar mijn idee ( dus de manouvre ) de schuldige is, dat argument hoef je niet meer aan te halen ;)


Alhoewel ik ook zeg dat je eigen rijsnelheid ook in deze casus een behoorlijke invloed kan hebben... O-)




waarom rij je daar dan??? (en zeker als je ervaring met trekkers hebt en dit weet)

Vroeg of laat komt ie langs dat achterwiel als hij wil inhalen... ;) , ik denk dat hij bedoeld dat hij tijdens de inhaalmanouvre net ter hoogte van het achterwiel reed toen de tractor indraaide ??
 
zoals baksteen het schrijft is het juist :

ik was bezig met de inhaalpoging (laten we het zo maar noemen)
en op moment dat ik ter hoogte van zijn mega-achterband kwam draaide hij af.

daarna direct weer terug gelukkig anders was ik dus nu dood geweest .
helaas melde de boer me deze week dat ze eigenlijk nog niet afgeslagen waren (en dat soort opmerkingen maken me dus een beetje pissig) want ik ga niet voor mijn lol tegen een trekker aanliggen ..

maar goed hoop eind goed , al goed en lekker weer de angst uit mijn lijf rijden !
 
waarom ik zo pissig ben op de boer ?

- hij wil de formulieren maar niet invullen en opsturen omdat ie zelf geen schade heeft.
- zijn eerste opmerking was , altijd zelfde met motorrijder ... jagen als gekken
- hij nu zegt dat ze niet afsloegen (dat deden ze dus wel !!!)
- hij het maar zeurdering vondt dat ik hem belde of ie alsjeblieft de formulieren wilde opsturen.

Waarom ik in zijn dode hoek reed , als je in 2 seconden een trekker inhaald
dat kom je altijd in iemand zijn dode hoek volgens mij is er bij elke inhaalaktie een punt waarop diegene die je inhaalt je niet kan zien.

ik heb dit topic niet geopend om mensen af te zeiken maar omdat mensen die beginnen wat tegen me aan te schoppen zal ik toch even uitleggen wat ik allemaal heb moeten doen :

1. bellen met mijn verzekering , nee meneer we helpen u niet .. WA en geen rechtsbijstand
2. bellen met de verzekering van de tegenpartij , die me vertelde dat ik het dossier even moet opvragen bij de politie
3. bellen met de politie , die me verteld dat ze dagelijks de vraag krijgen over dossiers en die mogen alleen verzekeringsmaatschapijen opvragen
4. weer bellen met de verzekering van de tegenpartij om dat aan te geven.
5. ook even gevraagd of de tegenpartij een melding heeft gedaan ?? nee dus
6. gebeld met de tegenpartij en die zeggen : nee hoor wij hebben geen schade , eigenlijk is er toch bijna niets gebeurt ???????? (onder de trekker doorgekomen maar goed ...)
7. gebeld met de verzekering van de tegenpartij , die uitgelegd dat hun klant niets gaat opsturen
8 gebeld met de verzekering (na 4 dagen) hoe de schade nu verder wordt afgehandeld , die gaf aan dat er een expert komt.
9 motorzaak gebeld dat er een expert komt en wanneer
10 motorzaak mij gebeld dat de expert een dag later komt
11 motorzaak mij gebeld dat de schade door de expert is doorgegeven aan de verzekering
12 verzekering gebeld hoe nu verder , die hadden nog geen schaderapport (4 dagen later)en nog geen papieren van de boer
13 boer weer gebeld , die had de formulier een week terug al opgestuurd
14 verzekering gebeld over dit feit en die zouden nu een dringender brief sturen.

kortom heb heel veel belwerkzaamheden moeten doen om er achter te komen hoe alles nu verder gaat .

het gaat mij er simpelweg om dat ik gewoon wil weten wie schuldig is , en wanneer de zaak wordt afgehandeld .. en er is niemand die me daarin kan helpen .

ik neem na dit hele verhaal ook zeker een rechtsbijstandverzekering omdat je dat
simpelweg verplicht bent anders mag je alles zelf oplossen zonder dat er ook maar iemand je helpt .

1. pluim voor de dealer die het maximale er uit heeft gehaald voor mij !
2. pluim aan de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij (na een ander contactpersoon gekregen te hebben , die mij snapt en veel extra info geeft)
3. Zeker geen pluim aan de boer die me bijna plat rijdt en dan doet alsof er niets gebeurt is ... eigenlijk gewoon zegt dat het allemaal niets was.
4. zeker geen pluim aan mijn eigen verzekering (waar ik na het verhaal dus ook weg ga , met de 2 auto's , 2 motoren , 2 klassieke vespa's en een surftrailer vol)
5. pluim voor de expert die toch ondanks dat het op het randje was na overleg met de dealer besloten heeft om hem niet total-loss te verklaren.

ik snap ook wel dat je altijd moet uitkijken met trekkers en heb deze situatie al wel meerdere malen gehad en dan ging het goed , maar je kunt toch onmogelijk bij elke afslag die mogelijk zou kunnen zijn boven in de ankers achter een trekker blijven hangen , er van uitgaande dat die zal afslaan .

Verzekeringzaken zijn altijd k*t, zeker als je het als particulier moet oplossen en de tegenpartij niet of nauwelijks meewerkt. Heel veel succes en doorzettingsvermogen daarmee !!!

Laatste alinea....ik doe dat wel en gezien de vele malen dat motorrijders door tractoren op deze manier worden aangereden blijf ik dat doen.
Liever wat vaker remmen en even afwachten/snelheid minderen als 1 keer onder zo'n wiel terechtkomen. Zoveel tractoren kom ik niet tegen.
En ik denk..dat jij een volgende keer dat je een tractor wil gaan inhalen ook iets meer zal remmen en iets meer veiligheid inbouwd ??
 
toen ik als kind met mn ouders op vakantie was in denemarken precies hetzelfde gehad maar dan in een auto, boer gaf gelukkig toe dat ie geen knipperlicht uit deed.

Zelf haal ik nooit in bij kruisingen want er zijn altijd lui die afslaan of juist uit de zeiweg van links rijden. Liever een paar seconden achter iemand zitten dan mn leven/motor risceren.
 
daarna direct weer terug gelukkig anders was ik dus nu dood geweest .
helaas melde de boer me deze week dat ze eigenlijk nog niet afgeslagen waren (en dat soort opmerkingen maken me dus een beetje pissig) want ik ga niet voor mijn lol tegen een trekker aanliggen ..

maar goed hoop eind goed , al goed en lekker weer de angst uit mijn lijf rijden !

Dat is dus idd gewoon een k*tstreek, zo'n uitspraak.
ervanuitgaande dat alles zoals jij verteld ook zo door hem beleefd is

:^




Ik zou zeggen..."doe eens een rijveiligheidscursusje"... :? :+

Nah, flauwe grap :X
 
zelf ook zo'n gevalletje aan de hand gehad, ik had dus ondanks getuigen,(auto gaf geen richting aan) gewoon pech moest destijds m'n eigen schade betalen.

bellen en praten als brugman met de verzerkering leverde niets op.

Het was gewoon handjeklapwerk(onderling overleg) tussen de verzekeringsmaatschappijen. Dit gaven ze uiteindelijk ook toe.
En ze zijn dus ook een klant kwijtgeraakt.
 
zelf ook zo'n gevalletje aan de hand gehad, ik had dus ondanks getuigen,(auto gaf geen richting aan) gewoon pech moest destijds m'n eigen schade betalen.

bellen en praten als brugman met de verzerkering leverde niets op.

Het was gewoon handjeklapwerk(onderling overleg) tussen de verzekeringsmaatschappijen. Dit gaven ze uiteindelijk ook toe.
En ze zijn dus ook een klant kwijtgeraakt.

vreemd toch ... gelukkig heb ik maar één verzekering die van de tegenpartij :X
 
zelf ook zo'n gevalletje aan de hand gehad, ik had dus ondanks getuigen,(auto gaf geen richting aan) gewoon pech moest destijds m'n eigen schade betalen.

bellen en praten als brugman met de verzerkering leverde niets op.

Het was gewoon handjeklapwerk(onderling overleg) tussen de verzekeringsmaatschappijen. Dit gaven ze uiteindelijk ook toe.
En ze zijn dus ook een klant kwijtgeraakt.

En ik heb ooit een erg langzaamrijdende auto waarvan ik dacht dat hij op een wegwijsbord RECHTS van de weg ging kijken ingehaald en toen bleek dat ie LINKSaf sloeg....auto's beide aan barrels....*

en ik kreeg al mijn schade WEL vergoed...
Ik was toen verzekerd bij een grote sterke maatschappij en de ander bij een megagoedkope maatschappij...zal het invloed hebben gehad ?? Wie zal t zeggen....





*ja, ooit wist ik niet wat ik nu weet en reed ik ook met enige regelmaat auto's en motoren aan gort... ;)
 
waarom ik zo pissig ben op de boer ?

- hij wil de formulieren maar niet invullen en opsturen omdat ie zelf geen schade heeft.
- zijn eerste opmerking was , altijd zelfde met motorrijder ... jagen als gekken
- hij nu zegt dat ze niet afsloegen (dat deden ze dus wel !!!)
- hij het maar zeurdering vondt dat ik hem belde of ie alsjeblieft de formulieren wilde opsturen.

Waarom ik in zijn dode hoek reed , als je in 2 seconden een trekker inhaald
dat kom je altijd in iemand zijn dode hoek volgens mij is er bij elke inhaalaktie een punt waarop diegene die je inhaalt je niet kan zien.
rede genoeg om die boer niet te mogen idd

ik heb dit topic niet geopend om mensen af te zeiken maar omdat mensen die beginnen wat tegen me aan te schoppen zal ik toch even uitleggen wat ik allemaal heb moeten doen :

1. bellen met mijn verzekering , nee meneer we helpen u niet .. WA en geen rechtsbijstand
2. bellen met de verzekering van de tegenpartij , die me vertelde dat ik het dossier even moet opvragen bij de politie
3. bellen met de politie , die me verteld dat ze dagelijks de vraag krijgen over dossiers en die mogen alleen verzekeringsmaatschapijen opvragen
4. weer bellen met de verzekering van de tegenpartij om dat aan te geven.
5. ook even gevraagd of de tegenpartij een melding heeft gedaan ?? nee dus
6. gebeld met de tegenpartij en die zeggen : nee hoor wij hebben geen schade , eigenlijk is er toch bijna niets gebeurt ???????? (onder de trekker doorgekomen maar goed ...)
7. gebeld met de verzekering van de tegenpartij , die uitgelegd dat hun klant niets gaat opsturen
8 gebeld met de verzekering (na 4 dagen) hoe de schade nu verder wordt afgehandeld , die gaf aan dat er een expert komt.
9 motorzaak gebeld dat er een expert komt en wanneer
10 motorzaak mij gebeld dat de expert een dag later komt
11 motorzaak mij gebeld dat de schade door de expert is doorgegeven aan de verzekering
12 verzekering gebeld hoe nu verder , die hadden nog geen schaderapport (4 dagen later)en nog geen papieren van de boer
13 boer weer gebeld , die had de formulier een week terug al opgestuurd
14 verzekering gebeld over dit feit en die zouden nu een dringender brief sturen.

kortom heb heel veel belwerkzaamheden moeten doen om er achter te komen hoe alles nu verder gaat .
[b/]Dit heeft niets met de titel van de Topic te maken lijkt me[/b]

het gaat mij er simpelweg om dat ik gewoon wil weten wie schuldig is denk dat je daar ondertussen wel antwoord op gegeven is in de afgelopen berichten ?, en wanneer de zaak wordt afgehandeld .. Zal je toch voor bij je verzekering moeten wezen en anders de wetswinkel cq advocaat en er is niemand die me daarin kan helpen .Wat dacht je van die zgn motoragent ?


ik neem na dit hele verhaal ook zeker een rechtsbijstandverzekering omdat je dat
simpelweg verplicht bent anders mag je alles zelf oplossen zonder dat er ook maar iemand je helpt .

1. pluim voor de dealer die het maximale er uit heeft gehaald voor mij !
2. pluim aan de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij (na een ander contactpersoon gekregen te hebben , die mij snapt en veel extra info geeft)
3. Zeker geen pluim aan de boer die me bijna plat rijdt en dan doet alsof er niets gebeurt is ... eigenlijk gewoon zegt dat het allemaal niets was.
4. zeker geen pluim aan mijn eigen verzekering (waar ik na het verhaal dus ook weg ga , met de 2 auto's , 2 motoren , 2 klassieke vespa's en een surftrailer vol)
5. pluim voor de expert die toch ondanks dat het op het randje was na overleg met de dealer besloten heeft om hem niet total-loss te verklaren.

ik snap ook wel dat je altijd moet uitkijken met trekkers en heb deze situatie al wel meerdere malen gehad en dan ging het goed , maar je kunt toch onmogelijk bij elke afslag die mogelijk zou kunnen zijn boven in de ankers achter een trekker blijven hangen , er van uitgaande dat die zal afslaan .
Ik snap best je frustratie TS maar je vraagt om hulp in aanvang in je topic.
Hierop word in eerste instantie serieus gereageert.
Wat je niet door hebt misschien, dat er mensen zijn die zelf de nodige ervaringen hebben mee gemaak en nòg mee maken misschien.

Allemaal goed bedoelde adviezen.
Je zou hierdoor een bepaalde rust of gelatenheid moeten kunnen vinden omdat meermalen bevestigd word dat de tegenparij degelijk aansprakelijk is.
Daar in tegen ga je je frustraties afreageren |(

Vandaar dat ik zei dat je blij moest zijn dat het zo afgelopen is want het had véél erger kunnen zijn :o
Niet om je topic over te nemen of welke andere rede dan ook maar lees mijn rubriek pagina`s prive o.a. en je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel O-)

Nogmaals ik begrijp dat je gefrustreerd en boos bent maar daar kunnen wij niets aan doen helaas :?

Succes met de afwikkeling !!
 
heb je ook gelijk ik , ben ook blij dat ik er nog ben hoor....

en de motoragent heeft me al veel geholpen ..

en zijn tips hoe ik dingen moest aanpakken hebben me ook geholpen.

de beste man baalde zelf ook enorm van het ongeluk omdat het bij hun
juist om een motorveiligheidstraining ging en we dus de hele dag
dit soort situaties hebben besproken en onderweg zijn tegengekomen :

- auto's die de binnenbocht nemen
- wijken met veel kinderen
- steeds als een soort radar met je hoofd van links naar rechts om de situatie inschatten
- een bocht beter inkijken
- remproeven
- bochtentechniek
- uitwijkproeven
- plaats op de weg

eigenlijk alles er aan gedaan om veilig te rijden en ben Dainese en HJC dan ook er dankbaar dat ze niet alleen een stukkie show verkopen maar ook daadwerkelijk veiligheid want ik moet er niet aan denken wat een spijkerbroek en t-shirt zouden hebben opgeleverd :X
 
Laatst bewerkt:
Niet om je topic over te nemen of welke andere rede dan ook maar lees mijn rubriek pagina`s prive o.a. en je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel O-)

Succes met de afwikkeling !!

zo heb het even snel doorgelezen ... maar dat is echt wel even andere koek ..
man da's echt ellende ...

je hebt gelijk , ik zeik ... ik leef en heb alleen last van een schouder , knie en nek .... kat in bakkie !!!

jij hebt de rest van je leven een hoop ellende , bij mij is het over een week of 4 wel weer over ...

rest my case ..
(heb wel angst om weer op de motor te gaan , maar dat komt wel weer goed hoop ik)
 
je hebt gelijk , ik zeik ... :N :N enkel kwestie van andere benadering O-)
ik leef en heb alleen last van een schouder , knie en nek .... kat in bakkie !!!


rest my case ..
(heb wel angst om weer op de motor te gaan , maar dat komt wel weer goed hoop ik)


Vooral je eigen tijd nemen is denk ik de goude regel O-)
Was je eerst de eerste die zijn klaar was en nu de laatste, lekker boeie (echte vrienden hebben begrip en wachten wel)
Daarnaast acceptatie dat je mogelijk verandert bent in bepaalde sytuaties omdat je een stuk ervaring rijker bent :+

Wedden dat het goed komt *O* 8-)
 
Laatst bewerkt:
DAT MEEN JE TOCH NIET !!!!


Je past dus je snelheid aan ...JIJ ...??

Terwijl snelheid (in jouw optiek) tenslotte toch nooit/zeer zelden aanrijdingsoorzaak kan zijn :? :?
:Y
tuurlijk pas ik mijn snelheid aan, waar heb ik gepost dat ik dat niet zou doen? Juist omdat ik weet welke idiote manoeuvres er (ongestraft!!) kunnen gemaakt worden, pas ik mijn snelheid aan... (naar beneden, maar ook naar boven als de omstandigheden er zich toe lenen, maar dat is (tijdens de hedendaagse heksenjacht op "snelheidsduivels") moeilijk uit te leggen aan de politie/rechter...)

In deze casus heb ik al gezegd dat de tractor naar mijn idee ( dus de manouvre ) de schuldige is, dat argument hoef je niet meer aan te halen ;)


Alhoewel ik ook zeg dat je eigen rijsnelheid ook in deze casus een behoorlijke invloed kan hebben... O-)

:Y
 
Om je maar een beetje meer moed te geven:

Ik heb in mijn scootertijd een aanrijding gehad. Een (toen nog) vriend van me reed samen met mij ergens heen en nadat hij (geheel zonder verlichting dus ook geen knippers) zeer sterk afremde, uiterst rechts ging rijden om vervolgens (toen ik schuin achter hem zat, inmiddels te dichtbij om nog te kunnen remmen) linksaf sloeg om een fietspad op te rijden (geen bromfietspad dus). Ik knalde dus tegen zijn achterwiel aan, mijn scooter economisch totalloss verklaard, lichaamlijk letsel. Die 'vriend' van me had niets (tja, 2 kleine krasjes op zijn scooter) en weigerde eerst ook de papieren in te vullen en te beweren dat er 'niets aan de hand' was. (ik kan je frustratie/woede dus zeker begrijpen!).

Ik had gelukkig wel rechtsbijstand en één van de belangrijkste argumenten die mijn rechtsbijstandspersoon had was dat ik 'redelijkerwijs niet hoefte te verwachten dat de tegenpartij op dat punt af zou kunnen slaan'.

Ik heb 100% gelijk gekregen (duurde wel een eeuwigheid overigens) maar ik denk dat jij ook 'redelijkerwijs niet hoefde te verwachten dat op dat punt zou worden afgeslagen' door de boer.
Het is overigens zaak voor zijn verzekering om te bewijzen dat hij op het moment van het ongeluk wel knipperlichten aan had, jij hoeft dus niet te bewijzen dat hij ze niet aan had staan (heb ik mij uit laten leggen door mijn rechtsbijstandspersoon).

Ik ga er dan ook vanuit dat jij je volle gelijk zal krijgen in deze zaak als het verhaal wat je hier geschreven hebt klopt uiteraard (ik ga daar natuurlijk wel gewoon van uit :Y )


Ennuh, laat je niet kennen: stap zodra het fysiek mogelijk is zo snel mogelijk weer op een motor! Hoe langer je hiermee wacht, hoe meer je er tegenop gaat zien!
(althans, zo zag ik het destijds en ik heb daar geen moment spijt van gehad!)
 
zo .... nou ik heb het nieuwe pak aangetrokken
en ben vanmorgen om 9 uur maar op de motor van mijn pa gestapt (caféracer voor hem gebouwd deze winter, 400CC lekker simpel en lekker beheersbaar)

de eerste 10 km was zweten , angst , remmen , kijken stoppen , peukie roken
toen weer opgestapt en ineens kwam het weer ... was zelfs bezig met de tips die we bij de rijvaardigheidstraining hebben geleerd (bochten etc.) dus had mijn kop weer bij de motor en bij het rijden ... het andere verkeer ben ik wel heel erg allert op maar dat kan denk ik nooit kwaad.


heerlijk , even stukkie rijden en genieten .. motorrijders die weer naar je zwaaien , auto's die je weer goed zien ... ik hoor er weer bij.

schouder is wel redelijk in de kreukels merk ik nu want voel de spieren weer goed
maar ach .. ik heb weer gereden en daar ging het om.
 
*O* *O* *O* :W :W :W :] :] :]


Goed te horen dat dit motorgevoel er weer is!
Nog succes met de verdere afhandeling en keep riding :]
 
Ennuh, laat je niet kennen: stap zodra het fysiek mogelijk is zo snel mogelijk weer op een motor! Hoe langer je hiermee wacht, hoe meer je er tegenop gaat zien!
(althans, zo zag ik het destijds en ik heb daar geen moment spijt van gehad!)

Hoe langer je moet wachten hoe meer je ernaar gaat uitzien !! *D
 
Ik heb precies het zelfde gehad met een trekker! Alleen ik zat op de racefiets en kon de trekker nog net ontwijken. Ik was natuurlijk boos op die boer, (het was een kereltje van 17-18 :X ).

Ik zeg: "waarom gebruik je je knipperlichten gvd niet?! ik lag bijna onder je trekker!"
Boer niet onder de indruk: "huh... joah... wee nie"

Echt niet te geloven....
 
Terug
Bovenaan Onderaan