Onderuit.

Ken_

Die hard MF'er
30 mei 2006
337
0
Amsterdam
Zo.. gisteren was het dan eindelijk zover hoor.
Ik ben 's avonds in de regen onderweg naar huis en draai de laatste rotonde op voor mijn straat.. Terwijl ik halverwege ben zie ik dat de auto die voor mij hoorde te stoppen doorrijdt.
In een flits rem ik af, maar bedenk me gelijk dat dat geen optie is. Vervolgens geef ik maar een dot gas in de hoop dat ik nét voor 'm langs kan. Als hij me met zijn bumper een tik geeft weet ik dat dit niet gelukt is. Ik kets via zijn bumper door en denk nog even dat ik mijn inmiddels hevig slingerende motor wel overeind kan trekken. Helaas wordt het slingeren steeds erger en word ik er rechtsom achterover 'afgebokt', waardoor ik met mijn been onder mijn achterwiel kom, op mijn rug val, en een dikke klap hoor en voel doordat ik met mijn achterhoofd op het asfalt tot stilstand kom..

Ik was even duizelig door de klap, maar maakte gelijk een gebaar naar die botsauto van "WAT MAAK JIJ ME NOU GEK ?!" (ik keek 'm inmiddels recht aan door mijn achterwaartse val)
De man komt hevig geschrokken op me af en zegt de magische woorden die ik al zo vaak had gelezen in diverse topics: "Sorry.. ik zag je niet !" (Ik heb een fel oranje motor ?!)

Verder gewoon rustig gebleven, de schadeformulieren ingevuld, de bloedspatten van mijn tank afgeveegd en ik reed het laatste stukje, ietwat onwennig naar huis toe.

De schade is beperkt gebleven tot diverse schaafwonden op mijn benen en rechter hand en een dikke spierpijn in mijn linker arm. Mijn motor heeft een apart bijgeluid als 'ie loopt en de uitlaat en wat andere delen hebben diepe krassen van de val.

Ik hoor officieel bij de ik-ben-gevallen/omvergeschoffeld-club ! :W
 
Laatst bewerkt:
Leuk is anders,ja joh het hoort er helaas ook bij. Sterkte met de spierpijn de komende dagen! CB 1 zo te zien, heb er ook nog een gehad jaren geleden, zijn wel sterke dingen. Kunnen wel wat hebben.
 
Laatst bewerkt:
Heb je verder niks dan wat schaafwonden en spierpijn? Hopelijk niet, maar let er nog maar even op. Dat is toch het belangrijkste.

En je motor, wat is daar verder de schade aan? Zonde, maar wel te repareren.
 
Mooi balen zo zie je weer dat je ook de fouten van anderen moet oplossen. Sterkte met de spierpijn die gaat volgen. En hopelijk is je motor niet te erg beschadigt.
 
pfff, en ik dacht dat ik pech had toen een "ik-wacht-niet-voor-stoplichten" gast (die heb je ook) m'n achterbumper haast meenam.

Succes met het herstel, en bij twijfel naar de huisarts gaan, beter een keer teveel als te weinig!!
 
pfoei lelijke klap , goed uitkijken met die klap op je hoofd, succes verder
 
Oeii man that's nasty. Succes met de wonden en hoop dat je motor snel herstelt is.

ps. met die klap op je hoofd als je binnen 2 dagen enorme hoofdpijn krijgt of een stijve nek ga dan langs de dokter beste kans op een wiplash namelijk of een deceleratie trauma. ('k zo'n zelfde ongeluk eens gehad vandaar de waarschuwing)
 
Ai, da's minder! Heel veel succes met het herstel. Hopelijk is de spierpijn, wat schaafwonden en schaafplekken op je motor het enige dat het resultaat is van deze rot ervaring.
 
Mij is 13okt hetzelfde overkomen, ook over het hoofd gezien. Als ik nu over een rotonde rij heb ik mn voet aan de achterrem, mn duim aan de toeter en ik kijk iedereen recht aan of ze me gezien hebben.
 
Jees man, wat zal jij geschokken zijn..sterke met de afhandeling.

Mij is 13okt hetzelfde overkomen, ook over het hoofd gezien. Als ik nu over een rotonde rij heb ik mn voet aan de achterrem, mn duim aan de toeter en ik kijk iedereen recht aan of ze me gezien hebben.

Na het lezen van veel dit soort verhalen op dit forum ben ik zo gaan rijden vanaf het moment dat ik me rijbewijs heb gehaald..deels onbewust.
Me duim zit wel vaker op de toeter trouwens..als ik b.v. hoofdjes in auto's iets te snel zie bewegen van links naar voor terug naar links (stress) bij inhaal akties en dergelijke, ook op parkeer tereinen als ik mensen 1/2 meter naar achter zie rijden en dan voor mij 'lijken' te stoppen.
Ik ben denk ik wel wat te angstig op de motor, maar ik vind het lastig om me "rust" erop te vinden met al dat volk op de weg..
 
Mij is 13okt hetzelfde overkomen, ook over het hoofd gezien. Als ik nu over een rotonde rij heb ik mn voet aan de achterrem, mn duim aan de toeter en ik kijk iedereen recht aan of ze me gezien hebben.

waarom voet aan de achterrem, je kan in een bocht beter met voorrem remmen or, achterrem ga je er gegarandeerd onderuit
 
De man komt hevig geschrokken op me af en zegt de magische woorden die ik al zo vaak had gelezen in diverse topics: "Sorry.. ik zag je niet !" (Ik heb een fel oranje motor ?!)

Kudt, maar ik mag aannemen dat dit verzekeringstechnisch allemaal opgelost wordt.

Overigens is het oranje gedeelte van jouw motor dat zichtbaar is voor een auto niet zo heel erg groot. Dat leid ik tenminste af aan jou gebruikersafbeelding.
 
Laatst bewerkt:
sterkte!
ik pleurde gister bijna van de trap door gladde zolen.... dat gevoel; "ga ik of ga ik niet..."
knap dat je jezelf in hebt kunnen houden met schelden!
 
Laatst bewerkt:
altijd een probleem dat koekblikkers een motor niet zien, mensen zien over het algemeen horizontaal beter zien dan verticaal en aangezien een motor niet zo breed is als een auto zien ze je vaak over het hoofd. Misschien dat rijden met groot licht of xenon of reflecterende kleding helpt?

anyway suc6 met herstellen !
 
Met ".....ik heb je niet gezien...." bedoelen ze meestal ".....ik heb niet eens gekeken..." :( :(


En daar maak ik me af en toe zo kwaad om... :(
 
altijd een probleem dat koekblikkers een motor niet zien, mensen zien over het algemeen horizontaal beter zien dan verticaal en aangezien een motor niet zo breed is als een auto zien ze je vaak over het hoofd. Misschien dat rijden met groot licht of xenon of reflecterende kleding helpt?

anyway suc6 met herstellen !
Rijden met Xenon helpt misschien, met groot licht wordt het alleen maar slechter. Het wordt dan moeilijker om de afstand in te schatten.
Grootste probleem dat we niet gezien worden is dat sommige mensen gewoon NIET kijken...

Ken, beterschap, hoop dat je lijf en motor weer snel hersteld zijn!
Edit: Je was me net voor, Sebo :P
 
Laatst bewerkt:
redeneer redeneer redeneer! mij leek het juist beter omdat het achterwiel moeilijk te blokkeren is...?


ik zou voorrem doen, meer remkracht en makkelijker, maar je hebt eigenlijk 3 opties,
of je geeft idd meer gas en maakt de bocht sneller/scherper,
of je remt in de bocht met voorrem of achterem
of je stopt de bocht beweging, gaat stukje recht en maakt noodstop?

verder geen idee hoor, puur theorie :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan