Onderuitgegleden over oliespoor, wat te doen?

Zojuist het schadeformulier afgerond en opgestuurd, nu in afwachting van KNMV dus.

Heb ook mijn dealer gebeld omdat er op dit formulier een indicatie van de schade ingevuld moest worden, hij schatte (ruim) € 2500.

Zal wel meer worden dus :/
 
reken 200euro extra, de expert van de dealer moet ook verrekend worden + opslag van je fiets.
Ik vind van der Heijden ook afzetter's maar dat is een persoonlijke mening.
 
Laatst bewerkt:
Zojuist het schadeformulier afgerond en opgestuurd, nu in afwachting van KNMV dus.

Heb ook mijn dealer gebeld omdat er op dit formulier een indicatie van de schade ingevuld moest worden, hij schatte (ruim) € 2500.

Zal wel meer worden dus :/

Damn :/ wat een bedrag zeg :/
 
Ik heb trouwens met mijn knipperlicht een Jupiler kroonkurk geschept, dat vind ik dan weer wel humor *D

full



Ding zit nog muurvast ook _O-
 
Ik heb trouwens met mijn knipperlicht een Jupiler kroonkurk geschept, dat vind ik dan weer wel humor *D

[afbeelding]


Ding zit nog muurvast ook _O-

Wil je nu zeggen dat daar een dronken chauffeur van jupiler gereden heeft die net getankt had en daarna vergeten zijn tankdop erop te schroeven???

:?
 
Paar dagen geleden een pakket van KNMV ontvangen met verschillende wbf-formulieren, ik krijg nog 1 getuigenformulier terug en dan kan ik het terugsturen!
 
Vandaag toevallig even langsgereden met koekblik, helaas niet goed te zien nu ivm de regenval. Maar ik zal nog wel een keer checken ;) als het spoor naar een boerderij leidt, bel ik gerust even aan bij die beste man/vrouw!
 
Vandaag toevallig even langsgereden met koekblik, helaas niet goed te zien nu ivm de regenval. Maar ik zal nog wel een keer checken ;) als het spoor naar een boerderij leidt, bel ik gerust even aan bij die beste man/vrouw!
Perfect man!

Moest invullen op het schadeformulier van het wbf wat ik eraan heb gedaan om de identiteit van de dader te achterhalen. Heb maar ingevuld dat ik de politie heb gebeld en het dieselspoor heb gevolgd, veel meer kan ik niet doen toch :?
 
Laat even weten of het gelukt is met de brandweer , misschien kan ik nog iets voor je betekenen op dat vlak.
 
2 jaar terug ook zoiets in Hoorn.

Kom op rotonde af, stop voor fietsende jochies, trek op en lig op m'n smoel.

Olie of koelvloeistof ofzo, politie kwam wel (motormuis) en heeft het laten opruimen.

Gelukkig rechtsbijstand verzekerd, die hebben de gemeente aansprakelijk gesteld en ik

kreeg volledige vergoeding.

Politie had alleen geen verbaal opgemaakt want er geldt alleen meldingsplicht.

Ik had wel een copie van die melding (met veel moeite gekregen) bij de verz.papieren

gedaan.

Dus........... gaat helemaal goed komen man.
 
Vandaag bericht gehad van politie, over de aangifte

U heeft aangifte gedaan van verlaten plaats ongeval op 25-05-2010, met nummer
2010109266. Wij hebben uw gegevens beoordeeld. Hieruit blijkt dat er helaas onvoldoende
aanknopingspunten zijn voor een politieonderzoek. Wel verwerken wij uw gegevens in onze
criminaliteitsanalyses. In de bijlage vindt u het afschrift van uw aangifte. Dit kunt u gebruiken
voor uw administratie en eventueel voor de verzekering. Met dit bericht is de behandeling van
uw aangifte afgerond.
 
:') bekend...

heb het op een rotonde meegemaakt.
zag het ook op het allerlaatste moment toen ik de rotonde al opging.. geluk bij een ongeluk is dat een rotonde verder de brandweer aan het schoonmaken was en de politie daar verbaal aan het opmaken was bij een trucker.

Ze konden zo doorrijden naar mijn plek.
Motor op z'n zij, afgebroken versnellingspook en knipperlicht. Beschadigde tank en achterzijkap.
Was op mijn toenmalige ZRX1200R -O-
 
als het nog verse diesel was... had er een vuurtje bijgehouden :)

waarborgfonds is ook niet makkelijk, sowieso moet je politieaangifte hebben en ze kunnen behoorlijk hameren op het feit dat de schade door een onbekend voertuig moet zijn gebeurd.

ook mag je volgens mij niet de plek des onheils hebben verlaten zonder politierapport ter plaatse

of een dieselspoor ook onder schade door onbekend voertuig doorgaat, wordt een lastige denk ik

heel veel succes want het wordt een administratief partijtje worstelen met veel brieven en belletjes rijkswaterstaat, politie, waarborgfonds..
 
Ik hoop voor je dat de brandweer wil verklaren dat het een dieselspoor was en geen water of zo.
Dan heb je ieg een poot om op te staan, dunkt me.

Ik heb weleens gehoord dat je de wegbeheerder (gemeente, provincie, rijk) aansprakelijk moet stellen.
Zij hebben te zorgen dat de wegen veilig berijdbaar zijn.

Het fijne ervan zal je verzekeraar ongetwijfeld kunnen vertellen.

Succes met de afhandeling.
 
Jongens ... zéur even niet over het WBF én verhalen van "ik heb wel eens gehoord....". Als er duidelijk is waardoor TS onderuitgegaan is (een (diesel)olie spoor in dit geval) dan is het Waarborgdonds er juist voor hem, zeker omdat er niet duidelijk is wíe dat (diesel)oliespoor daar heeft achtergelaten.

Voor de volledigheid: R6 Matrex-online zijn ervaringen met "Murphy's law" ..... en léés ze. Is/was zo'n zelfde verhaal.

En een wegbeheerder aansprakelijk stellen voor iets wat er een kwartier geleden misschien niet eens was .... Denk Ná :)
 
Laatst bewerkt:
Ik hoop voor je dat de brandweer wil verklaren dat het een dieselspoor was en geen water of zo.
Dan heb je ieg een poot om op te staan, dunkt me.

Ik heb weleens gehoord dat je de wegbeheerder (gemeente, provincie, rijk) aansprakelijk moet stellen.
Zij hebben te zorgen dat de wegen veilig berijdbaar zijn.

Het fijne ervan zal je verzekeraar ongetwijfeld kunnen vertellen.

Succes met de afhandeling.
Dat het geen water is, laat dat duidelijk zijn. Waarom zouden ze het anders nat gaan spuiten met 1 of ander goedje _O- (zie foto's).

Gemeente o.i.d. valt niet aansprakelijk te stellen aangezien er nog geen melding van gemaakt was, de diesel lag er nog maar net.

Over dat verlaten van de desbetreffende plaats, tsja de politie wou zelf niet op komen dagen. Ze kunnen het telefoongesprek van de melding terugluisteren waarop de politie zegt dat ze gewoon komen, pas toen de brandweer er was kreeg ik van de brandweer te horen dat de politie niet meer zou komen omdat het om enkel materiële schade ging.
 
Waarom denk jij dit precies?

Die hele politieaangifte is puur een vinkje op de lijst bij 't wbf, de politie start geen onderzoek en zullen de dader nooit vinden.. maar WBF is er erg pietluttig over. Ter illustratie, 'k heb ooit eens een schade in m'n handen gehad door afgevallen lading waar iemand in het donker op reed.. politie wilde ook niet komen (geen letsel) in eerste instantie ook geen aangifte kunnen doen op het bureau en naar wegbeheerder gestuurd.. uiteindelijk na 2 weken alsnog een aangifte gedaan, rest van het werk allemaal op orde -- is de claim afgewezen omdat hij pas na 2 weken officieel aangifte deed.. (niet genoeg moeite gedaan om de dader / eigenaar te achterhalen noemen ze dat) en dat is zuur! Dus dat is het belang van die reactie van de politie..

Zonder de getuigenverklaringen en de rest van de stukken te hebben gelezen valt er natuurlijk weinig betrouwbaars over te zeggen, maar op basis van het beeld dat je schetst lijkt me dat je een goede kans hebt om de boel vergoed te krijgen.. maar, je blijft te allen tijde overgeleverd aan de beoordeling van het WBF, dus garanties kan niemand je geven.. :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan