Onderzoek aankoopgedrag op Internet

motorkees

MF'er
23 mei 2008
36
0
Beste Motor-forummers,

Ik doe een onderzoek naar aankoopgedrag op internet, voor mijn scriptie aan de universiteit van Tilburg. Voor dit onderzoek zijn een groot aantal respondenten nodig die een korte anonieme enquete in willen vullen.

Omdat ik weet dat een groot aantal motor-forum gebruikers (waaronder ikzelf) van alles koopt op het internet, vraag ik jullie om mee te doen. Het gaat niet specifiek over motorproducten.

De enquête duurt maar 3 minuten, en het is alleen wat klikwerk.

De Link:

Enquête + Vragenlijst + Onderzoek + Panel = thesistools.com

Je helpt mij er echt ontzettend mee. Tot en met aanstaande Zondag (5juni) is de enquête in te vullen. Het uiteindelijke rapport stel ik beschikbaar aan iedereen die het interessant vindt, dat zal rond half augustus zijn.

Alvast Bedankt!

En Groet,
Hugo Ewalts


*voor dit topic is toestemming gevraagd en gekregen. bedankt mods*
*enquête-inhoudelijke vragen via PM aub
 
Laatst bewerkt:
Kunnen we iets winnen? :+

Heb het al voor je ingevuld :)
 
Laatst bewerkt:
Heb je die vragen met opzet zo onduidelijk gemaakt af een toe?

Eerst 5 stellingen met belangrijk erin en dan ineens een vraag met onbelangrijk erin terwijl dit eenzelfde soort vraag is.... Komt de gebruikersvriendelijkheid niet ten goede ;)
 
Vragen inderdaad met opzet verschillende formuleringen. zouden achteraf vreemde resultaten opleveren dan wordt daar rekening mee gehouden.

Verder enquete inhoudelijke vragen liever via PM!

Zou de anderen kunnen beinvloeden,

Bedankt!



Heb je die vragen met opzet zo onduidelijk gemaakt af een toe?

Eerst 5 stellingen met belangrijk erin en dan ineens een vraag met onbelangrijk erin terwijl dit eenzelfde soort vraag is.... Komt de gebruikersvriendelijkheid niet ten goede ;)
 
Laatst bewerkt:
Nu ben ik wel benieuwd waarom hiervoor toestemming werd gegeven, en voor mijn enquete over het aankoopgedrag van snacks op de snelweg niet... Immers zijn beide onderwerpen niet geheel 100% motorgerelateerd maar kunnen wel als zodanig beschouwd worden. Enige uitleg van een mod zou ik op z'n plaats vinden en kunnen waarderen. :Y

Ik zal je enquete invullen! :) Succes met je scriptie verder!! :)
 
Laatst bewerkt:
Nu ben ik wel benieuwd waarom hiervoor toestemming werd gegeven, en voor mijn enquete over het aankoopgedrag van snacks op de snelweg niet... Immers zijn beide onderwerpen niet geheel 100% motorgerelateerd maar kunnen wel als zodanig beschouwd worden. Enige uitleg van een mod zou ik op z'n plaats vinden en kunnen waarderen. :Y

Ik zal je enquete invullen! :) Succes met je scriptie verder!! :)


kwaliteit van de enquete :P
 
Heb 'm voor je ingevuld. Ben zelf recentelijk ook bezig geweest met een onderzoek voor school, dus weet hoe prettig het is als mensen even helpen en meewerken. :Y
 
Ik kijk naar de verschillen tussen mensen, niet naar het aankoopgedrag op zich (waar het uit bestaat). Andere insteek, bovendien is dit terrein wat betreft onderzoek en kennis nog lang niet doorgrond.



Er worden ieder jaar zoveel onderzoeken naar gedaan, waarom zelf nog doen :?
 
Ik kijk naar de verschillen tussen mensen, niet naar het aankoopgedrag op zich (waar het uit bestaat). Andere insteek, bovendien is dit terrein wat betreft onderzoek en kennis nog lang niet doorgrond.

dus je gaat vooral kijken welke invloed leeftijd en opleiding op aankoopgedrag heeft?

Trouwens hoeveel respons heb je al?
 
Terug
Bovenaan Onderaan