Onderzoek aankoopgedrag op Internet

dus je gaat vooral kijken welke invloed leeftijd en opleiding op aankoopgedrag heeft?

Trouwens hoeveel respons heb je al?

inderdaad aspecten van de mensen in combinatie met aankoopgedrag op internet. Ik kan hier na zondag meer over zeggen. Ik kan de resultaten niet helemaal live bekijken (downloaden duurt een tijd), maar hij staat er nu 45 te verwerken
 
inderdaad aspecten van de mensen in combinatie met aankoopgedrag op internet. Ik kan hier na zondag meer over zeggen. Ik kan de resultaten niet helemaal live bekijken (downloaden duurt een tijd), maar hij staat er nu 45 te verwerken
Dus een paar mogelijke uitkomsten mogen we niet proberen te gokken hier :')
 
Dus een paar mogelijke uitkomsten mogen we niet proberen te gokken hier :')

Gokken mag altijd, bevestigen niet :)

toevoeging:
Mogelijke uitkomsten zouden ervoor kunnen zorgen dat mensen in die richting gaan antwoorden, en dat is niet wat we willen.
 
Laatst bewerkt:
Eigenlijk koop ik eigenlijk de meeste luxe artikelen via internet :')
Zelfs voedsel soms online (thank god voor thuisbezorgd :+)
 
Jammer dat je overal antwoord op moet geven, ook als de vraag niet van toepassing is. Ik koop nooit via internet. Daar is in je antwoordmogelijkheden geen rekening mee gehouden.

"Vraag 16: Als ik op internet een product (bijvoorbeeld een nieuwe televisie) koop, vind ik het vinden van de laagste prijs belangrijk." Ik koop nooit via internet. Hoe kan ik dan een mening hebben over het vinden van de laagste prijs van wat op internet wordt aangeboden?

Derhalve: halverwege de enquete vastgelopen en daarom niet ingevuld.
 
Laatst bewerkt:
*klik* *klik* *klik* *klik* *klik* *klik*

klaar

ik hoop dat je er wat aan hebt :)
 
Ik koop nooit via internet. Daar is in je antwoordmogelijkheden geen rekening mee gehouden.

volgens mij is het niet heel vreemd dat je geen rekening houd met mensen die niks op internet kopen, als je enquete gericht is op mensen die dingen op internet kopen.

heb ik nu wel wat gewonnen?
 
Jammer dat je overal antwoord op moet geven, ook als de vraag niet van toepassing is. Ik koop nooit via internet. Daar is in je antwoordmogelijkheden geen rekening mee gehouden.

"Vraag 16: Als ik op internet een product (bijvoorbeeld een nieuwe televisie) koop, vind ik het vinden van de laagste prijs belangrijk." Ik koop nooit via internet. Hoe kan ik dan een mening hebben over het vinden van de laagste prijs van wat op internet wordt aangeboden?

Derhalve: halverwege de enquete vastgelopen en daarom niet ingevuld.

Mee eens; ik ben ook halverwege gestopt. De vragen zijn mijns inziens suggestief. Vraag xx: vind je aankopen doen via internet betrouwbaar? Vind je webshops gebruiksvriendelijk? Vind je internet makkelijk?
Als ik een gevaar zie of de website niet vertrouw, dan koop ik er niet.
Internet is al helemaal een breed begrip en uitspraken of internet handig is of niet... zijn niet erg interessant voor een onderzoek.

Daarom gestopt met invullen.
 
Kapitein koek heeft gedeeltelijk gelijk; namelijk: de enquete is wel degelijk gericht op mensen die nooit wat op internet kopen, ik zoek naar de redenen waarom wel of niet. Dat sommige vragen in dat geval niet van toepassing zijn is een punt. De eerste 3 vragen (bv Internet is eenvoudig te gebruiken) zijn bedoeld om te kijken in welke mate men affiniteit/ interesse heeft in het internet over het algemeen.

volgens mij is het niet heel vreemd dat je geen rekening houd met mensen die niks op internet kopen, als je enquete gericht is op mensen die dingen op internet kopen.

heb ik nu wel wat gewonnen?
 
Er is geen bedrijf in het spel. Het onderzoek is onafhankelijk en om kennis op te doen. Ik zal na Zondag wat meer info los laten.

In ieder geval bedankt tot nu toe!

Voor welk bedrijf maak je je scriptie eigenlijk? Ben wel benieuwd naar iets meer achtergrond.
 
Over de vermeende suggestiviteit van de vragen. Het zijn stellingen die volledig te ontkennen of volledig bevestigd kunnen worden. In die zin kan je elk mogelijk antwoord geven toch?

Mee eens; ik ben ook halverwege gestopt. De vragen zijn mijns inziens suggestief. Vraag xx: vind je aankopen doen via internet betrouwbaar? Vind je webshops gebruiksvriendelijk? Vind je internet makkelijk?
Als ik een gevaar zie of de website niet vertrouw, dan koop ik er niet.
Internet is al helemaal een breed begrip en uitspraken of internet handig is of niet... zijn niet erg interessant voor een onderzoek.

Daarom gestopt met invullen.
 
Zitten allerlei dubbele ontkenningen in de vragen, geen idee wat je wil zien als antwoord, sorry niet in kunnen vullen..
 
Nu ben ik wel benieuwd waarom hiervoor toestemming werd gegeven, en voor mijn enquete over het aankoopgedrag van snacks op de snelweg niet... Immers zijn beide onderwerpen niet geheel 100% motorgerelateerd maar kunnen wel als zodanig beschouwd worden. Enige uitleg van een mod zou ik op z'n plaats vinden en kunnen waarderen. :Y

Ik zal je enquete invullen! :) Succes met je scriptie verder!! :)

Het verschil is dat jouw onderzoek voor een bedrijf was, en daarmee een vorm van gratis marktonderzoek. Daar leent MF zich niet voor.
Daarnaast was dat bedrijf totaal niet motorgerelateerd.

En internetaankopen of een snackje aankopen van een bepaald merk bij het tankstation zit toch wel een wezenlijk verschil in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan