onduidelijkheid rijbewijzen

Simpel gezegd we worden inderdaad weer genaaid,
RDW gaf mij als antwoord dat ik het volgens het oude systeem heb gehaald dus gewoon weer AVD examen moet doen.
Echter vindt ik dat wij huidige A2 rijders niet eens het meeste genaaid worden. Ik en ieder ander ging al uit van de regeling die er was, de nieuwe regeling had alleen maar in ons voordeel kunnen werken.
Maar er veranderd voor ons niets dus het wordt niet slechter als dat het al was, de mensen die nu aan het lessen waren op hun 20e en al bezig zijn met AVB/AVD die mensen worden nu het meeste genaaid.

Mijn vriendin was aan het lessen voor A2 en had voor aanstaande woensdag AVB examen gepland,
dus dat examen annuleerd ze nu en krijgt in iedergeval het geld deel terug van onze rijschool.
Zij wordt in December 21 dus voor haar was het heel duidelijk, ze wacht gewoon tot December want ze is bang dat ze geen zin heeft om nog een keer examen te doen na 2 jaar. Losstaand van het extra geld, elke keer die examen stress voor iets wat je al hebt laten zien dat je kan.

Daarnaast vroeg ik mij af, waarom moet je bij het CBR aangeven of je theorie met A1/A2/A rijbewijs doet? het lijkt mij gek als je bijvoorbeeld niet mag afrijden omdat je je theorie met A2 hebt gehaald. Net als dat ik het gek vindt dat je dus niet A2 AVB mag doen (want met een A2 of A motor wordt het er niet anders van), om daanra A AVD te doen als je 21 bent.

:(
 
Wat een gedoe allemaal.Als iedereen rustig aan doet met zijn motorfiets en gewoon eens nadenkt kan er weer één rijbewijs komen voor iedereen vanaf 18 jaar.
 
Hoe krom is de nieuwe regeling.

Haal je volgende maand op 20 jarige leeftijd het A2 rijbewijs kan je over 2 jaar nog eens een A rijexamen rijden, als 21 jarige hoeft je dit niet te doen :X :X :X :X :X :X wat een lachertje :+ Terwijl die 20 jarige tegen die tijd 2 jaar rijervaring heeft opgedaan want die wilt rijden :] en dan als nog een rijexamen moet doen om meer kwtjes te rijden.

Wie verzint dit |( |( |( |( |( |( |(
 
Laatst bewerkt:
Hoe krom is de nieuwe regeling.

Haal je volgende maand op 20 jarige leeftijd het A2 rijbewijs kan je over 2 jaar nog eens een A rijexamen rijden, als 21 jarige hoeft je dit niet te doen :X :X :X :X :X :X wat een lachertje :+ Terwijl die 20 jarige tegen die tijd 2 jaar rijervaring heeft opgedaan want die wilt rijden :] en dan als nog een rijexamen moet doen om meer kwtjes te rijden.

Wie verzint dit |( |( |( |( |( |( |(

Iemand met weinig verstand die dit inderdaad verzint.Dat lijkt me wel duidelijk.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan