ONGELOOFLIJK! Koelvloeistof komt niet uit blok !

espa joe

MF'er
21 nov 2015
42
0
gent
Hallo

Ik kan niet verklaren wat ik meemaak.
Mijn dealer maakte onlangs de opmerking dat m'n koelvloeistof nogal bruin was.
Ik dus koelvloeistof gekocht, alles geïnstalleerd (tank eraf) Yamaha fzs Fazer 600 van 1998, draai de aftapplug open en......
ER KOMT NIETS UIT,...GEEN DRUPPEL!!
Radiatordop eraf gedraaid, geen druppel.
Geknepen in de slangen, vloeistofniveau zichtbaar via open radiatordop komt omhoog, geen druppel via plug
Expansievat wel kunnen legen. De vloeistof die daaruit kwam leek heel dun en donkerbruin.

Maar er komt geen druppel koelvloeistof uit, terwijl er toch 1,95 liter inzit 🙂
Ik kan de slang die er links langs zit wel afdraaien en de vloeistof langs daar laten weglopen, maar liever niet. Ik ben reuzebenieuwd wat de reden is dat de koelvloeistof er niet gewoon komt uitlopen!
En wil hem natuurlijk asap vervangen.

Weet er iemand wat er aan de hand is??
 
Dit staat er in m'n origineel handleidingboekje, ik ben misschien blond, met wat grijze tinten weliswaar, maar toch niet blind.
Ik heb nu net het bovenste schroefje losgedraaid, zie foto 2, maar ook,daar loopt geen vloeistof uit. Hooguit weer wat dikkere bruinere prut. Ik dacht olie, maar... Strange
full
 
Het is wel zo dat hier wel een koper dichtingsringetje zit.
Ik denk dat ik waarschijnlijk wel fout zat, maar helaas nog steeds geen fluid ...
Toch maar slang afdraaien
Bedankt voor de input guys.

Ps: zeker niet naar oudere berichten van mij kijken, want dan denk je zeker dat ik een debiel ben ;). Maar ondertussen wel al 2 jaartjes aan het genieten, toch zo'n 20.000k per jaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan