ONGELOOFLIJK! Koelvloeistof komt niet uit blok !

espa joe

MF'er
21 nov 2015
42
0
gent
Hallo

Ik kan niet verklaren wat ik meemaak.
Mijn dealer maakte onlangs de opmerking dat m'n koelvloeistof nogal bruin was.
Ik dus koelvloeistof gekocht, alles geïnstalleerd (tank eraf) Yamaha fzs Fazer 600 van 1998, draai de aftapplug open en......
ER KOMT NIETS UIT,...GEEN DRUPPEL!!
Radiatordop eraf gedraaid, geen druppel.
Geknepen in de slangen, vloeistofniveau zichtbaar via open radiatordop komt omhoog, geen druppel via plug
Expansievat wel kunnen legen. De vloeistof die daaruit kwam leek heel dun en donkerbruin.

Maar er komt geen druppel koelvloeistof uit, terwijl er toch 1,95 liter inzit 🙂
Ik kan de slang die er links langs zit wel afdraaien en de vloeistof langs daar laten weglopen, maar liever niet. Ik ben reuzebenieuwd wat de reden is dat de koelvloeistof er niet gewoon komt uitlopen!
En wil hem natuurlijk asap vervangen.

Weet er iemand wat er aan de hand is??
 
De onderste is de aftapplug ( die er nu terug opzit), maar er komt geen druppel uit!
full
 
En ik moet eerlijk bekennen, domme uil dat ik ben, dat ik het schroefje net boven de aftapplug ook eens heb losgehad. Daar kwam wel wat olie uit, niet veel, maar toch wel genoeg om eerlijk te vragen welke stommiteit ik daarmee nagaan heb? En vooral, of dat gevolgen heeft op een of ander ....
I know, stupid me.... :(
 
Een binnenzeskant aftapplug? Zie ik dat verkeerd of is er ooit een ander boutensetje in gezet? Zat er een koperen dichtingsringetje achter dat boutje?
Geen idee, zou kunnen, is gewoon inbus inderdaad. Er zat niks van dichting in, enkel normale schroef, zonder pakking.
Hij is van 1997, het zou een wonder zijn als ik de eerste eigenaar zou zijn :)
 
En ik moet eerlijk bekennen, domme uil dat ik ben, dat ik het schroefje net boven de aftapplug ook eens heb losgehad. Daar kwam wel wat olie uit, niet veel, maar toch wel genoeg om eerlijk te vragen welke stommiteit ik daarmee nagaan heb? En vooral, of dat gevolgen heeft op een of ander ....
I know, stupid me.... :(
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd of dit erge gevolgen kan hebben, het was niet zoveel olie, maar toch wel een scheutje .
Maar dat is zeker niet de aftapplug. Dat is wel degelijk de onderste.
 
Geen dichting? Dan is het geen aftapboutje, of je hebt hem van een prutser gekocht met een abonnement op vloeibare pakking oid.
Lol, dan kan ik maar best de slang eraf trekken en zo alles laten weglopen. Maar je hebt misschien gelijk, heb er met schroevendraaiertje in zitten prutsen en het enige wat ik aan de schroevendraaier zie, is een druppeltje water?? en heel lichtbruine smurrie. Maar minimale hoeveelheid he, ik spreek over klein schroevendraaierTJE.
Maar ik had een gulpende vloeistof verwacht, 2 liter.
Ik herinner me ook dat ik precies een zucht hoorde toen ik de aftapplug opendraaide, maar...voor de duidelijke verstaander... Geen koelvloeistof :)
 
Waarom ben je er zo zeker van dat de onderste de aftapplug is? Lijkt me dat je de verkeerde los draait.
Omdat de bovenste net die scheut olie liet weglopen, waarover ik in andere post schrijf. Ik maak me net zorgen dat daar teveel olie wegliep ( hoeveelheid van een goed kwakje, laat ik maar zegge :) ) sorry voor het taalgebruik
 
Terug
Bovenaan Onderaan