Ongelooflijke dwazen weer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja hoor..het is weer (even) mooi (warm) weer...boven de 22 graden en onvoorstelbaar rijden er weer dwazen rond op de motor (op de snelweg en bb kom) met t-shirt,zonder handschoenen en spijkerbroek.
Zal wel aan mij liggen,maar dom en stom is het wel,en vanmorgen lag er 1 naast de motor beetje flink geschaafd zonder beschermende kleding...sorry geen medelijden mee.
Ben niet eens gestopt of gegroet...harde les,misschien volgende keer WEL beschermende
kleding.

Heb vorig jaar zelfs met 31 graden gereden gewoon lekker beschermende kleding aan en veel water drinken.
Te warm?....rij dan gewoon niet!

Moest toch even ventileren,veel discussies hierover geweest,maar met 25 jaar motorervaring weet ik niet beter om met beschermende kleding de deur uit te gaan
al is het maar 8 km.
Niet meer dan normaal beschermende kleding op een bloedsnelle motor.

Wat ik me afvraag he?

Als je een brommerrijder of een fietser met korte mouwtjes ziet. Ga je dan ook direct hen de les wijzen?

Vind het altijd frappant. Op het moment dat je motorrijdt, moet je heaast wel in beschermende kleding rijden. Maar op je brommertje, waar je tussen hetzelfde verkeer rijdt, hoeft dat opeens niet.


Derhalve de vraag: waar gebeuren de meeste ongelukken met motoren?
- op de snelweg,
- binnen de bebouwde kom (max snelheid 50km/u)
- buiten de bebouwde kom? (voor het gemak: alles boven 50km/u )
 
Persoonlijk vind ik gewoon dat beschermde kleding verplicht moet worden.

Kwam vandaag ook weer een dwaas tegen op een cross motor . Korte broek en t-shirt. Op de snelweg.

Hele week al mensen op de motor met gewone kleding '(

Endeze dame bij Zwolle. [afbeelding]

Let jij jou maar gewoon op de weg voor je pannekoek. Of is dit ook nog met je telefoon op de foto gezet?
 
Hoezo verzekering duur ? Ja om al die mooie leren pakkies te vergoeden zeker die op d'r muil gaan.
 
En ondertussen wordt er gezeken op het lage aantal orgaandonoren.

Mensen moet een keer doodgaan. Met of zonder beschermende kleding.
Voor hetzelfde geld was degene die nu met beschermende kleding een ongeval heeft gekregen, dat niet gehad als ie wat later vertrokken was. Of toch eerst nog een plasje had gedaan.
 
Zegt niets over mijzelf,staat er geheel buiten.Als je op een kaarsrechte weg in de berm beland enerzijds,heb je zoal geen voertuigbeheersing.
Navraag bij het korps bleek dat de motorrijder werd gestoken door een wesp...
Met een goede jas was dit zeker niet gebeurd.


Wat een rare toevoeging als je het hebt over situaties waarin je niet voor een gevallen motorrijder zou willen stoppen.

Dat je daar überhaupt aan denkt, zegt volgens mij juist wel wat over jezelf.

Ik hoop het niet voor je, maar zo'n mentaliteit zou zich nog wel eens tegen je kunnen keren.
 
Laatst bewerkt:
Derhalve de vraag: waar gebeuren de meeste ongelukken met motoren?
- op de snelweg,
- binnen de bebouwde kom (max snelheid 50km/u)
- buiten de bebouwde kom? (voor het gemak: alles boven 50km/u )


Motorrijden 25 maal gevaarlijker dan autorijden - VerkeersNet

Ach ja, de eeuwige discussie. Ik denk dat beschermende kleding ook een groot gevoel van valse veiligheid met zich meebrengt.

Zelf draag ik wel altijd een pak maakt niet uit hoe groot de afstand. Tegelijk vind ik het weer krom dat ik 4 jaar geleden dezelfde korte stukjes met de brommer in mijn t-shirt deed die ik nu in vol leren pak doe.
 
Mooi dat mensen die in een spijkerbroek rijden ook weer afgekraakt worden. Tegenwoordig zijn er spijkerbroeken met Dyneema, die zijn stukken veiliger dan de gemiddelde 'textielen' motorbroek.
In vergelijking, mensen kennen de motorjeans met kevlar stukken, Dyneema is nog eens 40% sterker, een stuk abrasie bestendiger en ook nog eens verkoelender. Plus dat het UV bestendig is en de performance niet na 5 jaar omlaag gaat.
 
tumblr_lhsbotFfxu1qexk0b_1280.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik pas in geen van de profielen die je aangeeft, rook en drink ook niet, en zou het best wel met je kunnen vinden moesten we elkaar irl tegenkomen. Ik snap je punt wel.

De voorbeelden die je aanhaalt zijn voorbeelden van hoe de maatschappij dingen doet voor jou vermaak of veiligheid. Sommige al nuttigere dan andere. Door beschermende kledij te dragen kan je zelf iets doen voor je eigen veiligheid. Voor je eigen welzijn en dat van je naasten.


We zijn in een paar dingen doorgeslagen hier.
Stop met anderen vertellen wat ze moeten.
Stop met anderen vertellen wat ze niet mogen.
Stop met het proberen van het uitbannen van elk risico, laat iedereen zijn keuzes in VRIJHEID maken en maak zelf wat van je leven zonder je te laten leiden door teveel angsten.
Er is maar 1 zekerheid.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen moet gewoon zelf weten wat ze doen..

Als ik in de stad ga rijden doe ik ook niet helemaal een motorbroek aan maar gewoon lekker in de spijkerbroek, net zoals ik op m'n bromfiets deed.
 
Tjee wat een discussie, iedereen moet dit zelf weten. Je loopt Willems en wetens dit risico. Ga zelf altijd met motorjas en broek op pad incl goede helm.

Maar als iemand er onder uit gaat stop ik wel, dat is je burgerplicht. Hoop dat je de volgende keer daar zelf ligt. En dat de langs rijdende persoon denkt kijk daar ligt weer zo een te hard rijdende motorrijder die denkt dat ie alles aan kan met zijn motorpakkie. Je kreukel zone houdt op bij je kinstuk en daarna ben je aan de goden over geleverd.

Wat een kut opmerking hoop dat iemand de politie tipt dat je doorgereden bent en dat je daar boven op nog eens EHBO er bent . Dan ben je ook nog eens strafbaar.

Wat een kut vent ben jij zeg sorry.
 
Ja dat is eigenlijk nog het ergste.
Iemand in nood hooghartig voorbij rijden om vervolgens jezelf als moraalridder uit te venten op een forum.
 
Tjee wat een discussie, iedereen moet dit zelf weten. Je loopt Willems en wetens dit risico. Ga zelf altijd met motorjas en broek op pad incl goede helm.

Maar als iemand er onder uit gaat stop ik wel, dat is je burgerplicht. Hoop dat je de volgende keer daar zelf ligt. En dat de langs rijdende persoon denkt kijk daar ligt weer zo een te hard rijdende motorrijder die denkt dat ie alles aan kan met zijn motorpakkie. Je kreukel zone houdt op bij je kinstuk en daarna ben je aan de goden over geleverd.

Wat een kut opmerking hoop dat iemand de politie tipt dat je doorgereden bent en dat je daar boven op nog eens EHBO er bent . Dan ben je ook nog eens strafbaar.

Wat een kut vent ben jij zeg sorry.
.
 
Nederland is volgens mij ook het enige land waar men zo triest doet over motorpakken..

Mensen, maak je druk om je eigen zaken..



blegh vies wijsneusgedrag.
 

Zal ik het nog een keer uitleggen dan? Als de laagste verzekeringspremie jouw bedoeling is dan moet je dus motorrijden in zijn geheel verbieden.

Motorrijden dient namelijk geen nuttig doel wat niet ook met een veel veiliger auto kan en is bovendien heul gevaarlijk, want wij motorrijders moeten ons met echt millimeters dik leer beschermen anders kan zelfs een ritje van 5 km hartstikke dodelijk zijn. Nogmaals, stelletje wijven, zeker ook after shave die niet prikt.

:j
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan