Ongeluk: Beginnersfout eindigt in het ziekenhuis

Heel veel hulde aan TS voor zoveel zelfreflectie en inzicht in hoe het beter kan. Ik kan me een topic van onlangs herinneren dat uiteindelijk maar geheel is verwijderd omdat die TS zulke eigenschappen miste.
 
Beterschap :o

Als ik dit zo lees ben je beter behandeld dan ik in het ziekenhuis (frontale crash met 80km/h).
Had erg last van mn rug maar ze maakten alleen een foto van de plek waar ik pijn had..en dus niet van mn onderrug of nek. Dit gebeurde pas na doordringen. Daarnaast checkten ze niet of ik verder iets had gebroken ..ze checkte alleen de plekken die ik aangaf. En wat blijkt, heb nu last van de pols waarvan ik tóen geen last had..

Urine is ook niet afgenomen.. mn moeder (medische achtergrond) is achteraf zelf hiervoor nog naar de huisarts geweest..
 
Laatst bewerkt:
in die bocht geld geen adviessnelheid maar max snelheden
al ca 400 m. vooraf begint de max 70 en net voor de tweede bocht, word het opgewaardeerd naar 100, tot voorbij de tweede brug (ca 1,5 km).
en dat (het verhogen van de snelhijd voor de tweede bocht) is juist trikki.
je denkt de eerste valt wel mee, en nu mag je zelfs weer harder!
en dan komt de knik!. })
 
1 tip uit ervaring (lig nu ook net gips in bed) neem een goede dosis pijnstillers:)
Ik heb tot nu toe geen enkele pijnstiller genomen, er was sowieso weinig pijn. Zelfs nu, de ochtend erna is het gips het meest irritante. De rest zijn allemaal kleine pijntjes, niks bijzonders. Geeft maar weer eens aan hoe belangrijk een goed pak is en hoe (enorm) veel geluk ik heb gehad. In het ziekenhuis hadden ze het niet over één engeltje op mijn schouder maar eerder een dozijn, en ik ben nog wel atheïst. :+

Ik vind het knap dat je naar jezelf kijkt en het zo op het forum plempt!
En:
Heel veel hulde aan TS voor zoveel zelfreflectie en inzicht in hoe het beter kan. Ik kan me een topic van onlangs herinneren dat uiteindelijk maar geheel is verwijderd omdat die TS zulke eigenschappen miste.

Heel erg bedankt voor deze mooie woorden!

Vermoed dat het de A6 is vanaf Lelystad ,knooppunt Emmeloord van boven naar beneden richting Lemmer,blijft dus A6,daar waar de N50 vanaf ri Kampen/Ens aansluit op de A6 ri. Friesland.
Jup. :Y
Beterschap :o

Als ik dit zo lees ben je beter behandeld dan ik in het ziekenhuis (frontale crash met 80km/h).
Had erg last van mn rug maar ze maakten alleen een foto van de plek waar ik pijn had..en dus niet van mn onderrug of nek. Dit gebeurde pas na doordringen. Daarnaast checkten ze niet of ik verder iets had gebroken ..ze checkte alleen de plekken die ik aangaf. En wat blijkt, heb nu last van de pols waarvan ik tóen geen last had..

Urine is ook niet afgenomen.. mn moeder (medische achtergrond) is achteraf zelf hiervoor nog naar de huisarts geweest..
Vreemd, ik mocht niet weg voor echt alles was gecontroleerd. Ze namen met alles het zekere voor het onzekere, en alles op een hele vriendelijke en rustige manier. Gewoon geweldig.
 
Beterschap! Weet een beetje wat het is, afgelopen week zelf weer voor het eerst op de motor gestapt na bijna 2 maanden herstel. Rustig aan, neem echt je tijd lekker om 100% te herstellen!
 
Nogmaals bedankt voor alle reacties!

Ik heb net even een dankwoord aan de OP toegevoegd. Is wel op zijn plaats denk ik.
 
Geniaal, die samenvatting was voldoende teaser om toch maar het hele verhaal te lezen :P
Het verbaast me trouwens dat je teen kon breken, ondanks die kisten!
 
Nogmaals bedankt voor alle reacties!

Ik heb net even een dankwoord aan de OP toegevoegd. Is wel op zijn plaats denk ik.

Ik ga zo dat bochtje nog even nemen en zal aan je denken...

Beterschap en snel die bocht weer nemen, want dat is het allerbeste... :Y
 
Geniaal, die samenvatting was voldoende teaser om toch maar het hele verhaal te lezen :P
_O-
Het verbaast me trouwens dat je teen kon breken, ondanks die kisten!
Daar heb ik dus een goede verklaring voor en dat is meteen een waarschuwing voor iedereen die op kisten rijdt. De harde neus stopt mijn mijn geval ongeveer ter hoogte van het 1e kootje van mijn kleine teen. Ik ben eerder onderuit gegaan met de motor (ook naar rechts gevallen) maar met zeer lage snelheid. Toen had ik ook al last van mijn kleine teen. Misschien dat de rand van de harde neus tijdens het ongeval zelfs tegen dat kootje is aangekomen. In ieder geval, kisten bieden dus beduidend minder bescherming dat echte motorlaarzen. Ik heb mijn lesje geleerd en zal voortaan met motorlaarzen rijden, in het dagelijkse leven blijf ik wel vrolijk op m'n kisten rondlopen.
 
Dat is wel iets om bij stil te staan van die kisten. Daar had ik nooit zo over nagedacht (je zou zeggen lekker stevig, dus beschermt goed). Kisten waren mijn op 1 na beste paar motorlaarzen tot nu toe, want waterdicht totdat de gaten erin vallen. Nummer 1 zijn trouwens mijn huidige Daytona laarzen, gegarandeerd 5 jaar waterdicht en zo lang gingen mn kisten niet mee.
 
Veel beterschap! Gelukkig valt de schade aan jou mee (is wel vervelend dat wel). En tja je fiets is en blijft metaal en daar zijn er meerdere van. Mens is altijd belangrijker.

Vervelend dat je heb moeten ervaren dat mensen doorrijden maar wil daar over zeggen dat niet iedereen altijd even lekker reageerd als ze iets zien gebeuren. Zo ging er ooit een keer vlak voor mij toen ik in het koekblik zat een oude man vol op zijn gezicht doordat hij struikelde. Ik weet niet waarom maar ik ben blijven zitten in de auto en hoopde dat het geen groen werd simpel weg omdat ik echt ff niet wist wat ik moest doen. Tuurlijk had ik gewoon een stukje naar voren moeten rijden om die man te blokkeren voor een of andere sjonnie die rood pakt maar dat deed ik niet. Daar duurde het ook iets van 5 seconden voor dat er iemand uberhaupt naar die man toe liep en dit was op de Dam dus vol met mensen. Is voor de 'normale' burger altijd ff schrikken.
 
beterschap, als ik het zo lees, raad ik je aan om wat van die vro trainingen te doen, die maken dat je je in dit soort situaties beter kan redden.
De VRO1 heb ik vorig jaar gedaan, VRO2 staat sinds een week gepland voor 18 september...
 
Je moet van bewust/onbekwaam naar onbewust/bekwaam .. succes :)

Vwb A28 .. ie die kerel tegen iemand aangeknald of zo; ook gezien stonden 2 motoren op de trailer

Een of andere ramptoerist heeft fotos staan maken ..
 
Het zijn reflexen, een soort instinct waar je amper controle over hebt.
Voor je gevoel heb je alles fout gedaan, wat maar fout kon gaan.
Ervaring zal uiteindelijk die reflexen verbeteren...

Ik rij al 30 jaar motor, en nog heb ik soms zo van, oefffffffff.
Achteraf lijkt het allemaal mega lang te duren.
Maar die reflex gebeurt in minder dan een seconde, dan komt het besef, en dan pas het moment dat je bewust iets moet ondernemen.. ..... ..... .... ....

beterschap..
 
Komt bekend voor?
Ja, maar ik ging naar het noorden, de andere kant op dus.

Ik heb de sporen gezien en daar staat ook een grote lichtpaal...
Sporen? Is er nog zoveel te zien dan? De berger had eerder deze week al een gixxer uit de vangrail de plukt daar, het ding zag er total-loss uit maar de berijder had niks. Ik heb zelf geen paal gezien...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan