Ongeluk gehad, wat nu doen?

Klojes

MF'er
27 mrt 2006
61
0
Amsterdam
Ik heb vorige week een ongeluk gehad met een dronken fietser.
Hij wou de weg oversteken en zag me ook aankomen rijden maar dacht nog voorlangs te kunnen. Gewoon te veel op en een vette inschattingsfout gemaakt, waardoor ik vol op hem ben geknald en daarom nu voor 4600 euro aan schade heb aan me motor.
Nu krijg ik van de verzekering te horen dat een fietser beschermd is bladiebla.. en dat ze gaan proberen 50% van het schadebedrag te verhalen. In de tussentijd heb ik geen motor meer en tot ik geld zie van de verzekering is de zomer al afgelopen. Ik zit er nu over na te denken om me motor met schade te verkopen en tot de volgende zomer op een scootertje te gaan rijden, en volgend jaar een nieuwe motor te gaan halen. Mijn broer zegt tegen mij om er een streetfighter van te maken, maar ik kan niet sleutelen dus wil dat niet doen. Of ik kan een goedkoop motortje kopen en daarop rijden. Alleen ik heb nu maar een budget van ongeveer 1000 euro en daarvoor kan je amper een goed goedkoop motortje vinden.

Wat zouden jullie doen?? ik word er helemaal gek van..... Ik zie al die motorrijders lekker rijden in dit weer terwijl ik in de tram zit ;( ;(

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/388050/bb1d3604ca24d052751870ed28cdacc7 (DSC00060.JPG)​
 
0
 
Laatst bewerkt:
full


'( klote voor je zeg.

Fietsers zijn idd "beschermd" maar deze was dronken, heeft hij moeten blazen oid ? Misschien kan dat helpen ?

Succes iig!
 
damn lelijk... :(

Heb ook ooit zoiets gehad op mijn scooter 7 jaar geleden.
Reed 45 op een voorrangsweg, komt er van rechts een meisje van 14 (en dus beschermd) het kruispunt opgereden.
Ik probeer uit te wijken, maar raak het voorwiel van de fiets, waardoor ik uit balans raak.
Schuif zo de andere rijbaan op tegen een rij geparkeerde auto's. Geluk nog dat er geen tegenliggers waren.

Paar dagen later trekt ze haar verklaring in (zeker beinvloed door ouders) en zegt dat ze al op het kruispunt stond.. |(
Schade: kromme voorvork a 1500 gulden die ik zelf kon gaan lappen.

Wat ik me kon herinneren is dat fietsers onder de 18 alleen beschermd waren, want minderjarig. Maar kennelijk is het dus anders.
Wellicht een advocaat in de arm nemen als hij denkt dat er wat te winnen valt?
 
Alleen ik heb nu maar een budget van ongeveer 1000 euro en daarvoor kan je amper een goed goedkoop motortje vinden.
Ligt er aan wat voor motor je wilt rijden. Ik heb nog een leuke XJ900 staan O-)

Succes met de afhandeling.
Ik ben ook van mening dat een fietser nogal beschermd wordt en dat je als gemotoriseerd verkeer maar meot opletten.

Ik maak het vaak mee met die klote scholieren die met zijn 20en lang elkaar fietsen of door rood rustig door fietsen.
Die weten gewoon dat ze minder verkeer zijn.
Blijkbaar vinden ze het stoer om ,bijna, aangereden te worden :Y
 
als jij aan kunt tonen dat je al het mogelijke hebt gedaan om een ongeluk te voorkomen, dan krijg je alles vergoed. In dit geval kun je er volgens mij goed vanaf komen door zijn dronkenschap, je kunt als weggebruiker toch niet voor iedere fietser/voetganger die je ziet, stil gaan staan omdat ze mogelijk dronken kunnen zijn, en onverwachtte manouvres uit gaan voeren.
Gewoon naar je rechtsbijstand gaan, desnoods naar een no-cure no pay schade-advocaat, en je zaak uit laten zoeken.
Ik heb ooit hetzelfde meegemaakt, een fietser kwm mij op het trottoir tegemoet, aan de rechterkant wel te verstaan, en net voor mij schiet hij in een keer de weg over, om over te steken.
Ik heb aantoonbaar kunnen maken dat ik met gepaste snelheid door de straten reed, en dit nooit had kunnen voorzien, en ben vrijgesproken, en heb alles vergoed gekregen.
Ze hebben wel een "beschermde status" maar wij zijn daarom nier vogelvrij hoor.
 
Zoals K@w@ al zegt, uit laten zoeken, door een rechtswinkel o.i.d of een rechtsbijstand advocaat of wat dan ook, want als de fietser roekeloos rijgedrag heeft vertoond, waar mijns inziens dronkenschap zeker onder valt, dan hoor jij je schade netjes vergoed te krijgen. En al sje eigen verzekeraar of tussenpersoon nu al begint over slechts 50% verhalen, wordt het tijd deze in te wisselen voor een ander. Zeker een tussenpersoon hoort in een situatie als deze voor de volle 100 % te gaan.

Heeft de fietser moeten blazen ? (*m.a.w. is er een politierapport opgemaakt) Zo ja sta je een stuk sterker
 
Hoe oud is de fietser? Dat is wel belangrijk in dit verhaal.

Ik vind het wel een bijzondere KUT regel; als je je verantwoordelijlheden niet na komt, dan moet je de consequenties ook nemen!! Behalve in dit door sukkels geregeerde pokke-land.

Ik heb zelf ook eens een Fietser aangereden en moest zelf 50% van de schade betalen. Maar dit was bij een meisje van 16 jaar, ik denk ook dat jij deze moet kunnen winnen.
Jammer is wel dat het wel even kan duren, vraag eens na bij een rechtswinkel wat de doorlooptijd is.

Neem overigens geen genoegen met die 50%, probeer de verzekering te overtuigen dat 100% haalbaar is.
Heb je een rechtsbijstand verzekering? (Als je student bent, dan ben je meeverzekerd onder je ouders!) Dan moet je deze zeker gaan gebruiken!!

Sterkte Joh.
En ik hoop (tegen beter weten in) dat deze niet-rechtvaardige-wet nog eens gaat verdwijnen. Iedereen moet zijn eigen verantwoordelijkheden nemen én betalen.
 
Hoi TS,

Klote man !!! B|

Maar net als vorige posters al zeiden.....
Je bent beslist niet vogelvrij als je kan aantonen dat tegenparty dusdanig onder invloed verkeerde dat er door niemand rekenschap met die persoon kon houden.

Tja verzekeringen :?
Rechtsbijstand :?

Je mag het niet zeggen maar in verzekeringsland gaat het allang niet meer om de verzekerde doch enkel "hoe komen we hier het goedkoopst vanaf" |( |(

Vandaag is maatschappij A de vorderaar en zit B aan de andere kant van het tafeltje.
Morgen is dat precies omgekeerd.
Kortom... naait vandaag A >> B, dan weet hij dat hij morgen terug gepakt gaat worden door B.
Aangezien ze daar niet op zitten te wachten proberen ze elkaar zo gunstig mogenlijk uit te laten komen , waarbij de slachtoffers meestal extra de dupe worden.
Leuke en goed werkende taktiek hierbij is, slachtoffer zich steeds meer laten irriteren zodat hij snel akkoord gaat met een belachelijke schikking |(
9en op de 10 kiezen uiteindelijk eieren voor hun geld en de verzekeringen lachen zich weer kapot.

[ff back on topic]
Schakel rechtsbijstand in.
Zodra die in gebreken blijven door vertragend handelen etc. (praktijk gebeurd dat vaak zie boven) over stappen naar eigen schadeafwikkelaar ;)
En vooral de rechtsbijstand blijven pushen want anders komt er geen flikker van terecht |( |(

Succes met de afhandeling :+
 
@ TS Klote zeg -O-

ff een vraagje over die 50%

Mag toch aannemen als je WA + Casco (all risk) verzekerd bent, je alles vergoed krijgt :? Ongeacht wie zijn schuld het is.

Succes iig :)
 
Ik hebprcies hetzelfde mee gemaakt, oke de fietser was bij mij nuchter.
Na de rechtsbijstand erachter te hebben gezet heb IK al m'n schade (+letsel schade) vergoed gekregen.

Een fiester heeft gelijk tenzij jij met overmacht kan aan tonen dat jij er niks aan kon doen,.
Dus zorg voor evt getuigen oid.
succes.
 
als jij aan kunt tonen dat je al het mogelijke hebt gedaan om een ongeluk te voorkomen, dan krijg je alles vergoed. In dit geval kun je er volgens mij goed vanaf komen door zijn dronkenschap, je kunt als weggebruiker toch niet voor iedere fietser/voetganger die je ziet, stil gaan staan omdat ze mogelijk dronken kunnen zijn, en onverwachtte manouvres uit gaan voeren.
Gewoon naar je rechtsbijstand gaan, desnoods naar een no-cure no pay schade-advocaat, en je zaak uit laten zoeken.
:^

Ik neem aan dat er politie bij is geweest?
Ik neem aan dat die hebben geconstateerd dat hij dronken was?

btw, hoe is het met de fietser afgelopen?
 
Das eff balen zeg... zonde van je motor..
maar het lijkt mij ook dat wanneer de fietser echt teveel op had, jij sterker in je schoenen staat.
Dat moet een verzekering toch ook wel toegeven.

Heel veel succes met de afhandeling!
 
Balen man ...zwaar balen B|



Maar ik zit dit zo eens te overdenken, zonder emoties...:

Als de man afslaat terwijl die niet dronken was en je knalt er tegen aan ben je toch ook fout? Als gemotoriseerd verkeer heb je altijd rekening te houden met mindere broeders in het verkeer. Daarbij hoor je minimaal een meter afstand te houden van fietsers.

Ik vraag me dus eigenlijk af of het uberhaupt zou uitmaken als die dronken was...










Baksteen jij hoort dit te weten
 
TS. Ten eerste veel succes met de afhandeling, blijven lastige situaties dit

Ten tweede

Iedereen heeft het hier nu wel over het feit dat die vent dronken was maar als TS dit niet aan kan tonen d.m.v getuigen of een blaastest dan heeft ie geen poot om op te staan en zal een verzekeringsmaatschappij dit ook zeker niet meenemen.
Alleen het woord van TS is in deze niet geoeg lijkt me.

Dus als het voor TS niet mogelijk is om deze zaken aantoonbaar te maken zie ik het somber in.
 
Balen man ...zwaar balen B|



Maar ik zit dit zo eens te overdenken, zonder emoties...:

Als de man afslaat terwijl die niet dronken was en je knalt er tegen aan ben je toch ook fout? Als gemotoriseerd verkeer heb je altijd rekening te houden met mindere broeders in het verkeer. Daarbij hoor je minimaal een meter afstand te houden van fietsers.

Ik vraag me dus eigenlijk af of het uberhaupt zou uitmaken als die dronken was...










Baksteen jij hoort dit te weten
bull-shit ... als je dronken bent mag je niet eens fietsen .
 
Ik vind het wel een bijzondere KUT regel; als je je verantwoordelijlheden niet na komt, dan moet je de consequenties ook nemen!! Behalve in dit door sukkels geregeerde pokke-land.

Nee, ik vind het geen kutregel. Het voorkomt dat automobilisten niet meer op fietsers letten denkend dat die toch wel stoppen want een aanrijding doet de fietser pijn en de automobilist niet.

Eigenlijk dus hetzelfde gedrag wat je automobilisten richting motoren ziet vertonen.

In Engeland gelden soortgelijke regels, behalve dat motoren daar ook onder de bescherming van het zwakkere verkeer zijn. Moet je eens kijken hoe hoffelijk automobilisten daar tegen motoren zijn.
 
Mag toch aannemen als je WA + Casco (all risk) verzekerd bent, je alles vergoed krijgt :? Ongeacht wie zijn schuld het is.

Uiteraard, daar ben je All risks verzekerd voor.

Daarna gaat de verzekering bij de verzekering v/d fietser geld los proberen te peuteren en dat kan wel een half jaar tot een jaar duren. (bij mij 3/4 jaar iig)
Als dat lukt krijg je (een gedeeltje van) de eigen risico terug, lukt dat niet heb je daarmee pech.
 
Jouw verhaal is niet helemaal duidelijk over de hele situatie
en dat is in dit geval wel erg belangrijk
wie had voorrang ?
kon je echt niet meer ontwijken en heb je er alles aan gedaan om dit wel te proberen?
is er politie bij geweest ?
heeft de fietser geblazen ?
zijn er verklaringen opgenomen ?

vervolgens hoog opspelen bij
verzekering
rechtbijstandsverzekering
waarborgfonds
en laat je niet te snel met een mooi verhaaltje wegsturen.

en maak er een mooie Streetfighter van, de basis heb je al
 
Ik heb vorige week een ongeluk gehad met een dronken fietser.
Vervelend dit. met fietsers is altijd een apart verhaal.
ff een paar vragen.......

Hoe hard reed jij?
Had je voorrang?

Politie bij geweest?
 
Fietsers... breek me de bek niet open !
Vaak klaagt men hier over automobilisten die niet uit hun doppen kijken, maar ik rijd liever tussen de auto's op m'n motor, dan met m'n fiets tussen de fietsers ! Ik rijd bijna dagelijks op m'n fiets naar m'n werk en elke dag krijg ik of geen voorrang, vliegt men voor me ineens de weg op, geeft men geen richting aan etc. tijd dat er eens verplichte fietslessen komen ofzo. Het is dat fietsen niet zo hard gaat, maar als je alle fietsers op een motor of brommer zet zonder verkeersregels, heb je echt veel doden en gewonden.


Wat betreft die foto, hij ziet er nog redeiljk uit op de foto, maargoed 4600 schade houd nog redelijk wat in. Is het geen uitdaging om er een streetfighter van te maken, ook al kan je het niet ? Je hebt toch geen geld om een fatsoenlijke motor te kopen en je kan dan dit jaar niet meer rijden. Dan zou ik mooi mijn tijd steken in het ombouwen van de motor, tenzij het frame zo krom is als een hoepel :)
 
Jouw verhaal is niet helemaal duidelijk over de hele situatie
en dat is in dit geval wel erg belangrijk
wie had voorrang ? De gene die rechtdoor gaat.
kon je echt niet meer ontwijken en heb je er alles aan gedaan om dit wel te proberen? Als hij de fietser nog kon ontwijken lag z'n motor niet in de puin.
is er politie bij geweest ? No ID
heeft de fietser geblazen ? No ID
zijn er verklaringen opgenomen ? Verklaring van een dronkenlap? ZUIPUH!

vervolgens hoog opspelen bij
verzekering
rechtbijstandsverzekering
waarborgfonds
en laat je niet te snel met een mooi verhaaltje wegsturen.

en maak er een mooie Streetfighter van, de basis heb je al
Fietsers zijn kut, denken altijd dat ze er nog wel tussen passen. :N

Ik zou in ieder geval de schademotor verkopen en voor de tussentijd een andere motor kopen. Niet rijden is helemaal niks.
 
Als TS niet meer reageert kan je hem moeilijk van advies voorzien....

01. Hoe was de weg ter plaatse ?
02. Politie TP geweest ?
03. Fietser aangehouden ivm dronken zijn ?
04. Leeftijd van de fietser ?
05. Donker/schemer ? Voerde de fietser licht ?
06. Maximum toegestane snelheid ter plaatse ?
07. Verkeerslichten aanwezig ? Werkend ?
08. Welke verkeersborden aanwezig ?
09. Wat was je eigen snelheid ?
10. Is er ter plaatse een SAF ingevuld ?
11. Waren er getuigen ?
12. Hoe was het wegdek ? Nat/droog etc..
13. Wat was de weersgesteldheid ?
14. Hoeveel rij-ervaring heb je ?
15. Heb je een rechtsbijstandverzekering ?
16. Hoeveel meter van te voren zag je de fietser ?
17. Hoeveel tijd tot moment van de aanrijding ging daarover heen ?

En waarschijnlijk kan ik nog wel een aantal vragen bedenken. Wel van belang wil je er op een bepaald moment een zaak van gaan maken....
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan