Ongeluk gehad '(

Les voor anderen: Altijd meteen fotos maken van de situatie en het ongeluk, en altijd een schadeformulier invullen. Desnoods kun je ook een hoop doen met twee stukken papier dat je beide ondertekent. In ieder geval de situatieschets en de omschrijving van het ongeluk.

En tegenwoordig heb je ook deze: https://www.schade-app.nl/

En bij twijfel, gewoon politie laten komen. Al is het maar om een schadeformulier te regelen. Als ze niet direct willen komen, gewoon zeggen dat er lichamelijk letsel is. Dat is er bij een ongeluk op een motor of fiets toch altijd wel (al zijn het maar blauwe plekken).

Je verhaal doet mij overigens wel realiseren dat ik ook geen schadeformulier op m'n motor heb. Kan er vast wel bij in de toolkit. Dank voor het delen, dit zijn van die lessen die je liever niet uit de eerste hand leert.
 
Laatst bewerkt:
Ja lekker voorstel joh :/
Als iedereen de boel zo op zou lichten zouden we met z'n allen heel wat meer premie betalen.

Dat heeft niets met oplichting te maken, meer met je recht halen.

In mijn geval betrof het een ambulance die niet slim bezig was.
Blij dat ik 3 'getuigen' had, anders had ik mooi naar m'n 4000 gulden geleden schade kunnen fluiten. :W
 
Jij vindt dus dat een vriend een valse getuigenis had moeten laten opmaken. Gelukkig dat Timothy daar geen trek in had.

In dit geval vind ik dat inderdaad, zeker als je ziet dat de tegenpartij ten onrechte hetzelfde doet.
Kwaad moet je met kwaad bestrijden!
 
Ja, tegen de witte streep aan dat wel. Ligt een beetje aan hoe de auto's staan en wat voor type auto. Had ik maar gewoon vol over de streep gereden, dan had ik misschien meer ruimte gehad om te reageren.
Waarom niet gewoon aan de linker kant van de streep, tussen de linker rails?
Binnen de rijstrook blijven doe ik vooral om niet over vluchtstrook of, minder erg, busbaan te rijden.

Heeft je helm de grond geraakt? Ik heb ook een aanrijding gehad met een fietser, ook geremd en gestuurd tegelijk dus ik lag voor ik het wist op de grond. Hoe het kan weet ik niet, maar behalve een gescheurd kruis en een scheurtje bij m'n knie geen schade aan pak. Helm heeft de grond niet geraakt, handschoenen wel. Dezelfde middag bij de ouders gesprek gehad en enkele dagen later schadeformulier ingevuld, verzekering heeft de schade vergoed (rond de 1000 euro).

Had je over de auto heen geen zicht op de fietser?
Was het nat / glad?
Sterkte!

Met de rechtsbijstand gesproken, die zien het zonniger in. Dus we wachten af.
Betreft fietser, die was vanaf zijn positie niet zichtbaar voor mij. Dan kan je er dus ook niet rekening mee houden dat hij zomaar oversteekt.
Hoe kan dat? Was de fietser zo klein, was de auto zo hoog, zit jij zo laag?

Voordat rechtsbijstand en/of het bedrijf zich ermee gaan bemoeien zou ik kijken of jullie samen het schadeformulier kunnen invullen, dan heb je in ieder geval iets op papier staan.
 
Laatst bewerkt:
Ik zie daar ruimte genoeg voor :Y maar ook als hij over de rijstrook voor tegemoetkomend verkeer zou hebben gereden veranderd dat helemaal niet aan de oorspronkelijke aansprakelijkheid van de fietser.
Is dat zo? Waarom?

De verzekeraar van de auto gaat zonder omhaal de schade aan de fiets van mijn zoon vergoeden want conform de jurisprudentie m.b.t. de risico aansprakelijkheid voor auto's mag je niet verwachten dat een fiets zich aan de regels zal houden en omdat het een zwakkere in het verkeer is ben je financieel aansprakelijk. Als je hier bezwaar tegen maakt dan stelt de rechter heel simpel dat je toch verzekerd bent en het dus niet jouw probleem is.
Je bent niet per se verzekerd voor de schade aan je eigen voertuig.

Mijn eigen verzekeraar was daar overigens een keer heel coulant in. Bij een parkeer schade zag ik de dader nog wegrijden. Aangifte gedaan en ingediend bij de verzekeraar. Deze vond het erg lastig om de schade te gaan verhalen bij een Roemeens vrachtwagenbedrijf en hebben daarvoor voorgesteld de schade niet te verhalen zonder dat dit mij no-claim zou kosten.
Schade veroorzaakt door een ander heeft toch sowieso geen invloed op no-claim?
 
Laatst bewerkt:
Tot mijn extreem grote verbazing kreeg ik deze week ineens een mail terug van mijn rechtsbijstand dat de verzekering van de tegenpartij excuses aanbood voor het lange wachten en na overleg met hun client besloten hebben het 50/50 schadevoorstel te accepteren :X :X :X Zijn de wonderen blijkbaar toch de wereld nog niet uit. *O*
Fijn!
Maar waarom niet in eerste instantie ingezet op volledige vergoeding?
Met twee bewezen valse verklaringen van tegenpartij had dat toch moeten lukken?
 
Valse verklaringen/getuigenis afleggen :r

Tegenpartij zei na motorongeval ineens mijn auto heeft jou motor niet geraakt :X

gelukkig hadden we de fotos nog :Y
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vreemde redenatie.

Integendeel, in de post hierboven kun je lezen waarom.
Het verhaal mij aangaande speelde zich af in een tijd dat je nog geen camera bij de hand had.
Als de tegenpartij dan een køt verhaal heeft, heb je in ieder geval de foto's nog.
Ik had geen foto's, dus het enige dat mij restte was een advertentie plaatsen om getuige op te roepen zich te melden.
 
Als je dit allemaal leest zou je toch haast niet meer durven te rijden zonder camera..
En als je geen camera hebt meteen om getuigen vragen en hun nummers + Foto's maken.
 
Integendeel, in de post hierboven kun je lezen waarom.
Het verhaal mij aangaande speelde zich af in een tijd dat je nog geen camera bij de hand had.
Als de tegenpartij dan een køt verhaal heeft, heb je in ieder geval de foto's nog.
Ik had geen foto's, dus het enige dat mij restte was een advertentie plaatsen om getuige op te roepen zich te melden.


Laatste reactie van mij op jou, rare redenatie om een getuige te verzinnen die er niet is. Daar reageer ik op, dat is jou reactie in dit topic, dat jij een andere context erbij haalt om het kloppend cq ok te maken kan ik niets aan doen.

In een zin, als je je van dezelfde foute methodes bedient als degene waar je mee te maken hebt ben je net zo fout.
 
Waar eindigt het dan als je er zo moreel in zit?

Volgens mij ben je dan maar één stapje verwijderd van fysiek je gelijk halen. Die knul na z'n werk opwachten en voor drieduizend euro lijfelijke schade aanbrengen. De straf daarvoor is waarschijnlijk milder dan die voor meineed.


Kortom en alle gekheid op een stokkie; fijn dat je het juiste pas bewandeld hebt.
 
In een zin, als je je van dezelfde foute methodes bedient als degene waar je mee te maken hebt ben je net zo fout.

So what, als andere geen smerige praktijken uithalen om hun schuld te verdoezelen, zoals ook in het geval van TS ( en ook in mijn geval ) mag je je niet van eenzelfde noodzakelijke praktijk bedienen om je recht te halen?

Ik geloof serieus dat we onder andere door dit soort morele geneuzel in een maatschappij zijn beland waar we nu zijn.
Want doe je het niet, dan lukt het de oneerlijke persoon om ermee weg te komen, daardoor gaat ie er vaker gebruik van maken.
In het geval van TS komt het boefje er half mee weg en TS heeft 't nakijken.

Denk daar maar eens over na.
 
Laatst bewerkt:
So what, als andere geen smerige praktijken uithalen om hun schuld te verdoezelen, zoals ook in het geval van TS ( en ook in mijn geval ) mag je je niet van eenzelfde noodzakelijke praktijk bedienen om je recht te halen?

Ik geloof serieus dat we onder andere door dit soort morele geneuzel in een maatschappij zijn beland waar we nu zijn.
Want doe je het niet, dan lukt het de oneerlijke persoon om ermee weg te komen, daardoor gaat ie er vaker gebruik van maken.
In het geval van TS komt het boefje er half mee weg en TS heeft 't nakijken.

Denk daar maar eens over na.

Precies :t
 
So what, als andere geen smerige praktijken uithalen om hun schuld te verdoezelen, zoals ook in het geval van TS ( en ook in mijn geval ) mag je je niet van eenzelfde noodzakelijke praktijk bedienen om je recht te halen?

Ik geloof serieus dat we onder andere door dit soort morele geneuzel in een maatschappij zijn beland waar we nu zijn.
Want doe je het niet, dan lukt het de oneerlijke persoon om ermee weg te komen, daardoor gaat ie er vaker gebruik van maken.
In het geval van TS komt het boefje er half mee weg en TS heeft 't nakijken.

Denk daar maar eens over na.

Dat had ik al gedaan, ik weet nu ook waar jij staat.

Maar fijn dat de Guzzi het weer doet en gemaakt is Tim. :] :]
 
Tja ik wil ook weer niet te heilig doen, heb het serieus overwogen wel te doen en ook met een 'getuige' aan te komen, maar uiteindelijk besloten dat spelletje niet mee te spelen.
Betreft verzekeringen die overal onderuit proberen te komen, dat doen verzekeringen nu eenmaal. Het zijn grote commerciële bedrijven die ook verantwoording af moeten leggen aan aandeelhouders etc. Daarom verbaast de uiteindelijke ontknoping mij zo, want volgens mij heeft de verzekering van de tegenpartij geen enkele druk om de helft van de schade te vergoeden nu zij zelfs een 'getuigenis' tegen mij aangeleverd hebben gekregen van de tegenpartij.
Het bizarre is dat de schade nu 50% wordt vergoed puur door de haaientanden op het fietspad, terwijl de bezorger daar helemaal niet fietste en 10 meter verder van de stoep afkwam. Maar goed...
En dan ook nog een beetje geluk dat de fietser voor een bedrijf werkte met een verzekering, anders was het al helemaal lastig geworden vs een onverzekerde particulier.



Maar fijn dat de Guzzi het weer doet en gemaakt is Tim. :] :]

Dank je, die rijdt gelukkig al sinds het najaar weer (ongelukje was in augustus). Over twee weekjes ermee naar Napels *O*
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan