ongeluk gorichem "kneedown willem"

Er rijdt hier in Krimpen ook een gsxr 2001, met een zwart/wit dainese pak. Dat is een vriend van me, en komt heel weinig op het forum. Hij heet hier gsxrider.
 
klote!!heel knap!!! ...en vet...! ik heb nog nooit een crash foto gezien in actie van een mf'er...dit is de eerste...! :}

Een hele tijd geleden was er wel eentje gefilmt die onderuit ging. Op een rode motor. Na de crash stapte de MF'er weer overeind en had zo ver ik weet niet.

[on-topic]

Nog nieuws over operatie?
 
paar posts terug staat dattie niet geopereerd is, maar in het gips is gezet.

Willem, nogmaals sterkte!!
 
Das geloof ik voor het eerst dat ik zo'n foto zie op MF. Wel leuk, maar nou niet echt iets om blij van te worden. Kan kneedown willem over een paar jaar waarschijnlijk hartelijk om lachen, maar voor nu wil ik hem toch enorm veel sterkte toewensen.
 
nou willem....

in iedergeval wel de mooiste actiefoto van het forum op je naam staan *D . we zullen de gevolgen ;( maar ff vergeten daarbij.

hopen dat je snel weer op de been ben.
 
Willem jongen veel sterkte toegewenst en Peter ook want ik weet uit ervaring dat de "EHBOer" soms ook een tik van mee krijgt.
 
Het is en blijft klote om te horen dat er weer een motorrijder onderuit is gegaan. Maar hoe lullig het ook mag klinken het is en blijft het risico van deze hobby. Gelukkig is het deze keer weer goed afgelopen, want voor hetzelfde geld loopt het verkeerd af, kijk maar naar wijlen Melijs "HondaFreak".

Afgelopen weekend is er in Luxemburg ook een motorrijder verongelukt omdat hij de bocht niet haalde. Het gaat in deze om mijn achterneefje, die daar met zijn maatje een lang weekend aan het sturen was. Hij heeft waarschijnlijk de bocht verkeerd ingeschat is de macht over het stuur verloren en is onderuit gegaan en frontaal tegen een tegenligger geklapt. Hij was, naar ik heb vernomen, op slag dood.

Gelukkig voor Kneedown heeft hij meer geluk gehad en ik wil hem dan ook beterschap wensen vanuit deze positie. Ik denk dat we allemaal hopen dat hij snel weer op de motor zal zitten.
 
Hoi allemaal,


Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Mirelle, Willem z'n vriendin.
Ik wilde jullie allemaal bedanken voor jullie reacties.
Zijn been is gezet, nu maar hopen dat het goed geneest,zoniet, dan moet Willem alsnog geopereerd worden. Gister kwamen ze erachter dat hij ook een gekneusde knie en rib had. Willem mag vandaag gelukkig naar huis. Jullie zullen hem wel snel spreken.


Groetjes Mirelle
 
Zijn been is gezet, nu maar hopen dat het goed geneest,zoniet, dan moet Willem alsnog geopereerd worden. Gister kwamen ze erachter dat hij ook een gekneusde knie en rib had. Willem mag vandaag gelukkig naar huis. Jullie zullen hem wel snel spreken.
Naar huis is iig goed nieuws, da's beter dan in het ziekenhuis liggen :)
 
Willem ligt nu in het Dijkzicht. Hij zit nu in het gips. Ze proberen het zonder operatie goed te krijgen. Volgende week gaan ze kijken of het recht staat. Zo ja, dan blijft het bij het gips anders moet er toch geopereerd worden. Dus het is nog even afwachten. Het is nog niet bekend wanneer hij naar huis mag. Maar ik denk zelf dat ze hem er niet zo lang meer houden als alles goed gaat.
Verder gaat het wel met hem, op de pijn na dan. Maar nu begint hij ook wel een beetje te beseffen wat er is gebeurd en dat zijn fiets kapot is.
En die foto... Ik schrok me kapot toen hij weggleed, maar drukte nog net op het knopje. Ben toen gelijk achter een boom gaan staan. Behalve twee trillende benen had ik verder niks.

Maarten

En? hoe gaat het nu met hem? Is ie alweer teug uit het ziekenhuis?? Ik heb die crash foto nu al tig keer bekeken, en elke keer schrik ik er weer van. |)

Als je toevallig nog een beetje tijd hebt zou je mij die originele foto waar ik op sta kunnen mailen naar hackwar@hackwar.nl
Ik wil deze namelijk laten afdrukken op een vergroot foto formaat :}
 
Zo das wel een echte 'gave' foto. Gelukkig dat het relatief gezien wel goed komt. Anders had deze foto wel heel bizar geworden...

Hoe hard ga je op dat punt?

Als ik m'n CBR600RR heb zal ik er eens langsrijden op de eerste rit.

De gemiddelde door rijder (waar willem zeker onder viel) rijd daar zo'n 115 a 120 km/h
 
ik hoop dat t voor willem zOnder gevolgen blijft ( lichamelijk ). Ik vind t ook nooit leuk om te crashen om de gevolgen en de financiele gevolgen ook al is er een retegave foto aan over gehouden.
Willem sterkte met de revalidatie.
 
He Willem, als je weet dat je broer in die bocht met een camera in de aanslag klaarstaat, neem ik aan dat je net even extra je best doet voor een mooi plaatje? Is gelukt. Beterschap trouwens.

Ik rij bijna elke dag via klaverblad Gorinchem van en naar resp. werk en studie.
Elke keer zie ik die bomen en op sommige stukken de vangrail en denk dan: "Daar wil ik niet eindigen".

Naar aanleiding van de op dit forum breed uitgemeten ongelukken van vorig jaar heb ik een tijdje terug een topic geopend met de titel : Nieuw circuit op Maasvlakte? Dit topic is reeds ten onder gegaan in de vergetelheid, maar gezien dit ongeval actueel als nooit te voren:



Op de openbare weg wordt “klaverblad racen” steeds populairder met voorspelbaar dramatische gevolgen. Vangrail of lantarenpaal komen hard aan bij een eventuele val.

Naar aanleiding van het toenemen van het aantal slachtoffers op de als circuit gebruikte openbare weg heeft de Franse overheid in het verleden maatregelen genomen in de vorm van het aanleggen van circuits bij een aantal grotere steden zoals Lille en natuurlijk circuit Carole bij Parijs. Het circuit Carole is, naar verluid, vernoemd naar het meisje dat vlak voor opening van dit circuit als duopassagiere omkwam bij een motorongeval.

De circuits hebben een multi-functionele status: Middelbare scholen geven daar brommercursussen, er kan motorrijles gegeven worden zonder tegenliggers , rijvaardigheidstrainingen voor bv. politie en “locals” kunnen tegen zeer schappelijk tarief op gezette tijden de baan op met alles dat maar twee wielen heeft. Kom je van buiten de regio betaal je meer. Op Circuit Carole zijn zelfs een aantal uren gratis. Toen ik eens toevallig met een BMW R1100 GS op het goede moment een kijkje kwam nemen, hoefde ik slechts de bagage eraf te halen, papiertje invullen en go!!

In Zweden is het Linköpings Motorstadion een prachtig voorbeeld van hoe het eigenlijk hier ook zou moeten kunnen: een breed inzetbaar complex, binnen een kleine omloop van 2,137 km. is er een slipparcours en een kartbaan. Daarnaast is er een lesgebouw, een crossbaan , een trialomloop en een speedway-arena. Achter de geluidswal een vuilstort en de andere kant op natuur tot het oog reikt (en verder, het bos ontneemt je het zicht).

Als je de schrikbarend hoge kosten van een ernstige ongevallen (materiële kosten, gezondheidszorg, verzuim, arbeidsongeschiktheid, omscholing, gezinszorg, uitvaart) wegstreept tegen de kosten van het aanleggen van één of meer (kleine) multifunctionele faciliteiten speel je als samenleving op den duur wellicht quitte, alleen komt het dan uit een ander potje.

De grootste problemen zullen naast de financiën: de locatie(s), milieuaspecten, geluidsoverlast enz. zijn.
Er moeten toch creatieve geesten te vinden zijn die met reële oplossingen kunnen komen.
Brainstormend kom ikzelf tot een aantal voorzetjes:
-Combineer het met een wieler- en cyclecrossbaan, scatebaan, motorcrossbaan, supermotardpacours, verkeersopleidingscentrum, slipparcours. (Zie Linköping)
-Maak van PVI Lelystad een complex naar voornoemde voorbeelden.
-Met de nieuwe motorexamenoefeningen in het achterhoofd kan het CBR eens wat constructiefs doen, kunnen ze eindelijk met recht opscheppen over hun “toonaangevende” voorsprong in Europa qua opleidingsnormen en faciliteiten.
-Gebruik een vervuild fabrieksterrein: ipv van afgraven injecteren met bio-bacteriën en in de tussentijd eroverheen scheuren, als geluidswal rondom de baan een depot voor havenslib of vervuilde grond.
-Maak een ringweg/circuit rondom een waterzuiveringsinstallatie.
-Gebruik een afgedankt militair vliegveld: het asfalt ligt er al, er staan bruikbare gebouwen en er staat al een hek omheen .
-Gebruik een oude vuilstort locatie (hoeveel golfbanen zijn er niet aangelegd op een oude vuilstort? Maar ja, de aanleg van een golfbaan ligt bij bobo’s beter in de markt dan een circuit).

Door de hogere intensiteit van de snelheidscontroles zal ook de behoefte om je uit te leven op een circuit evenredig toenemen. Nu ben je per circuitdag ruim €100 kwijt, wat altijd nog minder is dan een vette boete op de openbare weg. Persoonlijk heb ik liever een jaarkaart op een lokaal circuit. Begin jaren ’90 had ik voor het trainen met en testen van de supermono’s een jaarkaart in Lille en dat kostte toen als “niet-local” 4 à 500 ouderwetse guldens per jaar.

Als gemeente Oss creatief meedenkt en actief meewerkt aan het ontwikkelen van een hopelijk veiliger stratencircuit tbv officiële ONK races op een nieuw ontwikkeld industrieterrein, moet het toch ook mogelijk zijn om ergens een permanente oplossing te creëren met het concept van circuit Carole of Linköping in het achterhoofd?
 
Laatst bewerkt:
Hé jullie hebben mij nog ingehaald op weg naar Gorinchem!
Was volgens mij die dag om ongeveer 16:30 in de buurt van afslag Dordrecht op de A15. Toen dacht ik nog: volgens mij ken ik die marlboro fiets van de MF MegaMeeting! 3 of 4 man, allemaal zonder MF sticker... (foei)

Maar da's niet zo mooi Willem! Sterkte met je herstel!

(Ik reed trouwens in mijn bussie met www.BHRacing.nl op de zijkant)
 
Zo das wel een echte 'gave' foto. Gelukkig dat het relatief gezien wel goed komt. Anders had deze foto wel heel bizar geworden...

Hoe hard ga je op dat punt?

Als ik m'n CBR600RR heb zal ik er eens langsrijden op de eerste rit.

Zo rond de 110 tot 120. Best flink hard dus.
 
Zo he! Knappe foto! Dat wordt dus van Kneedown Willem ==>Foot-knee-hip-elbow-fingertipdown Willem. Naamsverandering is wel op zijn plaats denk ik...

Hoe dan ook, nogm aals beterschap.
 
Hallo mensen. Bedankt voor jullie vele reacties :} . Ik ben op dit moment weer thuis. Ik kan niks. Zit van grote teen tot ballen in t gips :( . Mn bed staat beneden en ik ga er alleen uit om ff te poepen. Ik mag er absoluut niet op staan. Zodra ik sta doet het echt heel veel pijn. Donderdag moet ik terug naar het Dijkzicht. Ze gaan dan kijken of het been nog beter gezet moet worden of dat er nog geopereerd moet worden. Ik moet met dit gips 3 maanden doen ;( . Geen loopgips. Ik zal donderdag laten weten wat er gaat gebeuren. Mijn motorfiets is krom en overal beschadigd. Loss dus ;( . Helaas, maar er komt wel weer een nieuwe. Tijd zat om rustig te zoeken. Maar het motorrijden blijf ik doen. Blad rijden wel minder, maar dat zei ik na de crash van Marcel ook :? . Nogmaals bedankt voor de vele reacties :} :} :} :} . Ik zie jullie volgend seizoen wel weer. Iedereen de groeten. En doe vorzichtig op t blad. Het gaat allemaal zo snel, dat het zo voorbij kan zijn.

Kneedown Willem
 
Terug
Bovenaan Onderaan