Ongeluk met motorrijders. Weinig tact?

"ze raakte de controle over haar auto kwijt" hoe die controle verloren is zullen we nooit weten.
Manoeuvre: van het ene baanvak naar het andere baanvak, met overschrijding van belijning
Of het nu moedwillig, danwel "per ongeluk" gebeurt is, het blijft een baanvakwissel.

Maar goed: de (wielrenner-)vriend heeft overduidelijk respect getoond voor de familie van de slachtoffers (ook al heeft hij onmiddellijk NIETS met het ongeval te maken, of hij was met zijn vriendin aan het bellen)
 
Laatst bewerkt:
Manoeuvre: van het ene baanvak naar het andere baanvak, met overschrijding van belijning
Of het nu moedwillig, danwel "per ongeluk" gebeurt is, het blijft een baanvakwissel.

Maar goed: de (wielrenner-)vriend heeft overduidelijk respect getoond voor de familie van de slachtoffers (ook al heeft hij onmiddellijk NIETS met het ongeval te maken, of hij was met zijn vriendin aan het bellen)


Ik denk dat ie bedoelde dat het geen inhaal manoeuvre is zoals jij zegt..

En dat je stukje tussen haakjes nergens over gaat in je eerdere post, netzoals het stukje over het bellen in het laatste stukje..
 
Laatst bewerkt:
...
Maar goed: de (wielrenner-)vriend heeft overduidelijk respect getoond voor de familie van de slachtoffers (ook al heeft hij onmiddellijk NIETS met het ongeval te maken, of hij was met zijn vriendin aan het bellen)

Is deze insinuatie over de mogelijk oorzaak van het ongeval - een oorzaak die tot nu toe onbekend is, en mogelijks gewoon aan het toeval -just plain bad luck, wrong place wrong time- te wijten is, er niet een heel klein beetje te ver over?
Schrijf zoiets op de lezersbrieven pagina laster katern van de gazet hln, maar hier past dit niet. Ook niet als blijkt dat het effectief zo was. Dit getuigt van weinig tact, precies waar dit topic over ging: gebrek aan tact bij publieke reacties :(
 
Laatst bewerkt:
Dat is nou net het probleem met toetsenbord-helden...
die kan je niet tegenhouden...

kom ze in real life tegen en ze zullen schijnheilig doen alsof de hemel verging door dat ongeluk,
maar éénmaal achter hun toetsenbord... kan superman ze niet tegenhouden...
 
Manoeuvre: van het ene baanvak naar het andere baanvak, met overschrijding van belijning
Of het nu moedwillig, danwel "per ongeluk" gebeurt is, het blijft een baanvakwissel.

Maar goed: de (wielrenner-)vriend heeft overduidelijk respect getoond voor de familie van de slachtoffers (ook al heeft hij onmiddellijk NIETS met het ongeval te maken, of hij was met zijn vriendin aan het bellen)

het is ook nooit goed he, eerst heeft de krant weinig tact en is het niet goed, vervolgens gaat de verloofde van de (net zo tragisch) omgekomen bestuurster van de auto naar de begrafenis en is dat weer niet goed -O-
 
Ik ben er wel bot onder. De vrouw heeft op een gevaarlijk punt ingehaald. Met de motorfiets moet je je het schompus leren om je rijbewijs te kunnen halen en veilig over straat te gaan. Met de auto zak je gewoon 2 keer, waarna je een staatsexamen doet en uiteindelijk je rijbewijs dus zo'n beetje koopt.

Geen wonder dat het voor de motorrijder gevaarlijk op de weg is. Het is gewoon te ziek voor woorden hoeveel kneuzen een rijbewijs krijgen.

Geloof me, ik vind dat iedereen recht heeft om te proberen een rijbewijs te halen. Maar sommige mensen zijn gewoon niet geschikt. Die moeten niet de kans krijgen om het rijbewijs WEL te krijgen. Wil je mensen in het openbaar vervoer hebben? Geef dan verdomme alleen rijbewijzen aan mensen die ook echt kunnen autorijden.

Je ziet nu dat de overheid er alles aan probeert te doen om het met regeltjes veilig te maken op de weg. Alleen de laatste paar jaren werkt dat niet meer. De regeltjes zijn al zo ver geoptimaliseerd dat de overgebleven kneuzen niet meer tegen zichzelf beschermd kunnen worden zonder het leven van de niet-kneuzen zuur te maken. En wat doet de politiek gewoon? Het leven van de niet-kneuzen dus zuur maken.

Trek toch meer rijbewijzen in. En neem nou niet 'te hoge snelheid' als maatstaf, omdat dat lekker makkelijk is, maar neem 'gevaarlijk rijgedrag' als maatstaf. Mensen die op gevaarlijke punten inhalen. Mensen die overduidelijk niet uit hun doppen kijken. Etc. Etc.

Ik kom dat soort mensen iedere dag weer op straat tegen. Dus politiemensen ook. Ik ken politiemensen die zeggen dat ze graag dat soort mensen van de weg zouden willen afhalen, maar dat ze dat niet kunnen omdat die mensen door de wet beschermd worden.

Het is bijvoorbeeld niet verboden om 60 op een W-vak te rijden omdat je er verderop toch meteen weer af moet. Maar de mensen die achter die 60-rijders zitten moeten met 60 de snelweg op proberen te rijden. Dat is WEL effe levensgevaarlijk. Dit soort mensen mag wat mij betreft METEEN het rijbewijs afgenomen worden. Deze mensen bewijzen dat ze in hun auto niet nadenken over de gevolgen van hun eigen gedrag voor andere mensen. Ze horen niet op de weg thuis.

Moet je eens bij Weesp op de A1 bij dat W-vak met een speedgun gaan staan. Dan zul je wel zien hoeveel mensen daar voor levensgevaarlijke situaties zorgen. Het is geen wonder dat daar zo vaak files staan, en relatief vaak ongelukken gebeuren.

Zo, genoeg. Ik hou niet van sentimentaliteit. Als je stom doet ben je dood. Zo is het leven. Als je stom doet en je doodt daarmee een ander, dan ben je moordenaar. Stom doen is te voorkomen. Te beginnen met het loslaten van je ego en eens eerlijk in de spiegel naar jezelf te kijken.
 
Laatst bewerkt:
RetepV is mijn nieuwe held *O*

Die gast slaat geen spijker op zijn kop maar een frikking M20 bout, dat is wat hij op zijn kop slaat.
 
Laatst bewerkt:
Het is een "Echt heel heel heel jammer voor die motorrijders, en eigen schuld voor die vrouw in de auto".

Niet echt tactvol, maar zo is het wel.
 
Ik ben er wel bot onder. ...

KNIP

Zo, genoeg. Ik hou niet van sentimentaliteit. Als je stom doet ben je dood. Zo is het leven. Als je stom doet en je doodt daarmee een ander, dan ben je moordenaar. Stom doen is te voorkomen. Te beginnen met het loslaten van je ego en eens eerlijk in de spiegel naar jezelf te kijken.
:^
RetepV for verkeersminister
 
het is ook nooit goed he, eerst heeft de krant weinig tact en is het niet goed, vervolgens gaat de verloofde van de (net zo tragisch) omgekomen bestuurster van de auto naar de begrafenis en is dat weer niet goed -O-
Waar schrijf ik dat de krant geen/weinig tact heeft?
Waar schrijf ik dat de verloofde van de veroorzaakster van het ongeval er niet goed aandoet om naar de begrafenis te gaan?
 
Zo, genoeg. Ik hou niet van sentimentaliteit. Als je stom doet ben je dood. Zo is het leven. Als je stom doet en je doodt daarmee een ander, dan ben je moordenaar. Stom doen is te voorkomen. Te beginnen met het loslaten van je ego en eens eerlijk in de spiegel naar jezelf te kijken.

je bent bot en hopelijk niet hypocriet?

jij rijdt nooit te snel?
hebt nog nooit door oranje gereden terwijl je veilig kon stoppen?
nog nooit ingehaald waar het niet mocht?
nog nooit een wheely gereden of knee down?
nooit een race je of met een te grote kolonne motorijders over de baan gegaan zonde de nodige begeleiding?


ik denk niet dat dat meisje de bedoeling had om zichzelf en die 2 mensen dood te rijden...
terwijl een moordenaar wel een een poging (en slaagt) in zijn moord

EN DAT is een wezenlijk verschil...


je vindt jezelf blijkbaar een rechtvaardige rechter omdat je perfect zwart wit ziet.

wel hoed af -O-
 
Nu besef ik wel dat die vrouw een jammerlijke fout heeft gemaakt, maar ik stoor me er aan hoe er op die pagina's met geen woord wordt gerept bij de reacties, noch de pagina zelf, over de dood van de motorrijders en de verpletterende verantwoordelijkheid die ze daarbij droeg.

Valt allemaal nogal mee, lees eens wat deftige media erop na ;)

Emilia Bonami verloor gisteravond rond 18 uur op de weg Brugge-Kortrijk (N50) in Pittem-Egem de controle over haar stuur. Volgens getuigen begon haar Mini Cooper te tollen nadat hij de grasberm had geraakt. Een motor die uit de tegenovergestelde richting kwam, kon een aanrijding niet meer vermijden.

De hulpdiensten snelden massaal ter plekke, maar voor de 19-jarige Bonami kon geen hulp meer baten. Haar wagen belandde na de klap op zijn dak in de sloot. Ook de motorrijder, Ludo Den Baes (57) uit Zwevezele, was op slag dood. Zijn echtgenote, die achterop de motor zat, werd zwaargewond en overleed korte tijd later. Volgens de politie van Regio Tielt reed geen van de betrokkenen te snel.

[De Standaard, 28 juni 2011]
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er wel bot onder. De vrouw heeft op een gevaarlijk punt ingehaald. Met de motorfiets moet je je het schompus leren om je rijbewijs te kunnen halen en veilig over straat te gaan. Met de auto zak je gewoon 2 keer, waarna je een staatsexamen doet en uiteindelijk je rijbewijs dus zo'n beetje koopt.

Geen wonder dat het voor de motorrijder gevaarlijk op de weg is. Het is gewoon te ziek voor woorden hoeveel kneuzen een rijbewijs krijgen.

Geloof me, ik vind dat iedereen recht heeft om te proberen een rijbewijs te halen. Maar sommige mensen zijn gewoon niet geschikt. Die moeten niet de kans krijgen om het rijbewijs WEL te krijgen. Wil je mensen in het openbaar vervoer hebben? Geef dan verdomme alleen rijbewijzen aan mensen die ook echt kunnen autorijden.

Je ziet nu dat de overheid er alles aan probeert te doen om het met regeltjes veilig te maken op de weg. Alleen de laatste paar jaren werkt dat niet meer. De regeltjes zijn al zo ver geoptimaliseerd dat de overgebleven kneuzen niet meer tegen zichzelf beschermd kunnen worden zonder het leven van de niet-kneuzen zuur te maken. En wat doet de politiek gewoon? Het leven van de niet-kneuzen dus zuur maken.

Trek toch meer rijbewijzen in. En neem nou niet 'te hoge snelheid' als maatstaf, omdat dat lekker makkelijk is, maar neem 'gevaarlijk rijgedrag' als maatstaf. Mensen die op gevaarlijke punten inhalen. Mensen die overduidelijk niet uit hun doppen kijken. Etc. Etc.

Ik kom dat soort mensen iedere dag weer op straat tegen. Dus politiemensen ook. Ik ken politiemensen die zeggen dat ze graag dat soort mensen van de weg zouden willen afhalen, maar dat ze dat niet kunnen omdat die mensen door de wet beschermd worden.

Het is bijvoorbeeld niet verboden om 60 op een W-vak te rijden omdat je er verderop toch meteen weer af moet. Maar de mensen die achter die 60-rijders zitten moeten met 60 de snelweg op proberen te rijden. Dat is WEL effe levensgevaarlijk. Dit soort mensen mag wat mij betreft METEEN het rijbewijs afgenomen worden. Deze mensen bewijzen dat ze in hun auto niet nadenken over de gevolgen van hun eigen gedrag voor andere mensen. Ze horen niet op de weg thuis.

Moet je eens bij Weesp op de A1 bij dat W-vak met een speedgun gaan staan. Dan zul je wel zien hoeveel mensen daar voor levensgevaarlijke situaties zorgen. Het is geen wonder dat daar zo vaak files staan, en relatief vaak ongelukken gebeuren.

Zo, genoeg. Ik hou niet van sentimentaliteit. Als je stom doet ben je dood. Zo is het leven. Als je stom doet en je doodt daarmee een ander, dan ben je moordenaar. Stom doen is te voorkomen. Te beginnen met het loslaten van je ego en eens eerlijk in de spiegel naar jezelf te kijken.

Grotendeels eens, behalve met de laatste paragraaf.

Een ongeluk zit in een (vaak heel) klein hoekje, en als je daardoor het overlijden van een ander op je geweten hebt laat zoiets je de rest van je leven niet meer los.

Iedereen doet al eens iets minder intelligent op de weg, gelukkig leidt dit slechts uitzonderlijk tot een dodelijk ongeval. Maar als het dit wel doet ben je nog niet meteen een "moordenaar". :N
 
............

Je ziet nu dat de overheid er alles aan probeert te doen om het met regeltjes veilig te maken op de weg. Alleen de laatste paar jaren werkt dat niet meer. De regeltjes zijn al zo ver geoptimaliseerd dat de overgebleven kneuzen niet meer tegen zichzelf beschermd kunnen worden zonder het leven van de niet-kneuzen zuur te maken. En wat doet de politiek gewoon? Het leven van de niet-kneuzen dus zuur maken.

Trek toch meer rijbewijzen in. En neem nou niet 'te hoge snelheid' als maatstaf, omdat dat lekker makkelijk is, maar neem 'gevaarlijk rijgedrag' als maatstaf. Mensen die op gevaarlijke punten inhalen. Mensen die overduidelijk niet uit hun doppen kijken. Etc. Etc.

Ik kom dat soort mensen iedere dag weer op straat tegen. Dus politiemensen ook. Ik ken politiemensen die zeggen dat ze graag dat soort mensen van de weg zouden willen afhalen, maar dat ze dat niet kunnen omdat die mensen door de wet beschermd worden.

Het is bijvoorbeeld niet verboden om 60 op een W-vak te rijden omdat je er verderop toch meteen weer af moet. Maar de mensen die achter die 60-rijders zitten moeten met 60 de snelweg op proberen te rijden. Dat is WEL effe levensgevaarlijk. Dit soort mensen mag wat mij betreft METEEN het rijbewijs afgenomen worden. Deze mensen bewijzen dat ze in hun auto niet nadenken over de gevolgen van hun eigen gedrag voor andere mensen. Ze horen niet op de weg thuis.

.

Het is toch eigenlijk vreemd dat ze zeggen dat de wet deze mensen beschermd........

artikel 5 is iets van jezelf in gevaar brengen door de manier dat jij je over de weg verplaatst....

maar als je heel langzaam rijdt voldoe je toch ook aan die kapstokregel? daarnaast breng je andere mensen ook in gevaar dus moeten er genoeg mogelijkheden zijn die mensen te verplichten hun rijexamen opnieuw te laten halen...... zal het cbr goed uit de rode cijfers halen....
 
Ik ben er wel bot onder. De vrouw heeft op een gevaarlijk punt ingehaald. Met de motorfiets moet je je het schompus leren om je rijbewijs te kunnen halen en veilig over straat te gaan. .........

ze heeft niet ingehaald (volgens de krant). ze is de macht over het stuur verloren in een slip geraakt en is op de andere weghelft terecht gekomen. :?
 
Diep respect voor die wielrenner Guillaume die naar de begrafenis van de motorrijders ging. :}
 
Valt allemaal nogal mee, lees eens wat deftige media erop na ;)[De Standaard, 28 juni 2011]


Ik heb het niet over de media. Ik heb het specifiek over die facebookpagina. Die overdreven steunbetuigingen aan haar adres omdat ze de vriendin is van een bekende wielrenner. Heb niet echt eenzelfde pagina gevonden voor de motorrijders. Dat ging pas een oprechte steunbetuiging geweest zijn. Of alle slachtoffers op één pagina.
Ik stoor me er aan, omdat ze in de fout is gegaan - of het nu door onkunde of verkeerde inschatting was - en de slachtoffers van deze handeling vergeten worden op de pagina, terwijl zij als een held wordt onthaald.

Over de doden niets dan goed.
 
Over de doden niets dan goed.


Spijtig dat RetepV haar hier dan als moordenaar komt afschilderen...
dit terwijl 3 mensen het leven laten... 2 families diep in rouw zijn...

of ze nu inhaalde... of werkelijk de controlere verloor (klapband? of andere)
we zullen waarschijnlijk nooit de waarheid weten...

Hoge bomen vangen veel wind, en krijgen dan ook de aandacht bij zo'n dingen...
is altijd zo geweest....
onderstaande ongeval was toch ook zo'n typetje... waar de vrouw van valentino heilig werd verklaard... terwijl ze in fout zijn:

Ten huize Valentino zitten ze dezer dagen in zak en as. Cathy Van Collie, de vrouw van de zanger werd veroordeeld voor een dodelijk verkeersongeval met een motorrijder. Nochtans blijft Valentino overtuigd van de onschuld van zijn vrouw.

Cathy en Frank kwamen in de zomer van 2009 in botsing met een motorrijder in Roeselare. Het koppel kon op tijd uit hun brandende wagen ontsnappen maar voor de 52-jarige motard kwam alle hulp te laat. Cathy, die aan het stuur van de wagen had gezeten, krijgt nu de volledige schuld van het ongeval. Gevolg: twee maand voorwaardelijk, een boete van 1.375 euro, een rijverbod van drie maanden en aanzienlijke schadevergoeding aan de nabestaanden van het slachtoffer.

Een zware klap voor Valentino en zijn vrouw, omdat ze er beiden van overtuigd zijn dat de schuld niet bij hen lag. "Volgens ons maakte de motorrijder een inschattingsfout bij het remmen. Maar dat wordt nu betwist. We gaan zeker in beroep en hopen dat er toch nog gerechtigheid geschied", besluit Valentino in Dag Allemaal. (HH)
(Dit is volgens mij nog erger, daar de familie van de motorijder iemand verliest, en de schuldige dan nog probeert alles in zijn schoenen te schuiven)



Uiteindelijk verliest iemand het leven, en met modder gooien helpt niemand vooruit...
wat moet de familie van dat meisje niet denken als ze hier komen lezen dat hun dochter een moordenaar is....
 
je bent bot en hopelijk niet hypocriet?

jij rijdt nooit te snel?
hebt nog nooit door oranje gereden terwijl je veilig kon stoppen?
nog nooit ingehaald waar het niet mocht?
nog nooit een wheely gereden of knee down?
nooit een race je of met een te grote kolonne motorijders over de baan gegaan zonde de nodige begeleiding?


ik denk niet dat dat meisje de bedoeling had om zichzelf en die 2 mensen dood te rijden...
terwijl een moordenaar wel een een poging (en slaagt) in zijn moord


EN DAT is een wezenlijk verschil...


je vindt jezelf blijkbaar een rechtvaardige rechter omdat je perfect zwart wit ziet.

wel hoed af -O-

:^
 
Grotendeels eens, behalve met de laatste paragraaf.

Een ongeluk zit in een (vaak heel) klein hoekje, en als je daardoor het overlijden van een ander op je geweten hebt laat zoiets je de rest van je leven niet meer los.

Iedereen doet al eens iets minder intelligent op de weg, gelukkig leidt dit slechts uitzonderlijk tot een dodelijk ongeval. Maar als het dit wel doet ben je nog niet meteen een "moordenaar". :N
Tenzij je 1 km te snel rijdt, dan word je vervolgd als was je een pleger van misdaden tegen de menselijkheid.
Hoog tijd dat er dan eindelijk eens wordt opgetreden/gecontroleerd tegen die "iets minder intelligente zaken" (zoals foutief uitgevoerde manoeuvres die anderen in gevaar brengen)
 
MF-ers die respect krijgen voor wielrenners, moet niet gekker worden.

@TS; hier over dit onderwerp discusieren, sorteert veel minder effect dan wanneer je gezichtenboek op zou gaan om daar je medeleven te tonen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan