Ongeluk met motorrijders. Weinig tact?

sylvain12

MF'er
10 dec 2010
249
0
Er is hier in West-Vlaanderen enkele dagen geleden een ernstig ongeluk gebeurd, waarbij een vrouw een ondoordacht inhaalmanoeuvre deed met haar mini en daarbij het leven liet. Ze reed frontaal in op een motorrijder met zijn vrouw achterop die daarbij ook beiden het leven lieten.

Nu blijkt de vrouw de mooie 20 jarige verloofde te zijn van een "bekende" wielrenner (nog nooit van gehoord, maar ik ben dan ook geen wielerfan) en is er overal op facebook en dergelijke verontwaardiging en verdriet van de dood van de vrouw met enkele duizenden fans als gevolg.

Nu besef ik wel dat die vrouw een jammerlijke fout heeft gemaakt, maar ik stoor me er aan hoe er op die pagina's met geen woord wordt gerept bij de reacties, noch de pagina zelf, over de dood van de motorrijders en de verpletterende verantwoordelijkheid die ze daarbij droeg.

Getuigt dit van weinig tact voor de motorslachtoffers of ben ik overgevoelig aan ongelukken met motorrijders. Misschien kunnen jullie zelf jullie oordeel vellen?

http://www.focus-wtv.tv/programma/wtv/ongeval-met-3-doden

en hier de pagina

Facebook - Meld je aan of registreer je

Wil ik ook wel nog eens benadrukken dat de dood van alle slachtoffers in deze zaak (en andere zaken) ten zeerste te betreuren zijn.
 
mensen die rouwen om het verlies van hun geliefden zijn absoluut niet in staat om rationeel te denken.

Andersom zal op de pagina van de getroffen motorrijders ook geen woord geschreven worden over de gevaren van motorrijden......


en op MF is ook altijd het koekblik de pineut......
 
Wel heftig zeg, ik hoor het trouwens niet vaak dat ook de automobilist overlijdt bij een dergelijk ongeluk.
 
Ik vind het belangrijk dat mensen gewoon kunnen rouwen om een verlies. Ik vraag me echter af of misschien 5% van de mensen op die pagina haar kon.

En ben ik nou de enige hier die de neiging krijgt om een provocerend berichtje op die pagina te schrijven? Laat ik me maar gewoon inhouden.. :/
 
Verleden tijd van 'kennen' is 'kende' fyi :+

Er gebeuren elke dag zat ongelukken, of de nabestaanden het nu interessant vinden om hierover ophef te schoppen op social media of juist niet het is gewoon kut. Dat betekent niet dat ik me gedwongen voel om bij elk ongeluk dat ik tegenkom weer een bericht achter te laten. Dat doen de mensen die de personen kenden maar, dan slaat het ook nog ergens op.

En was TSC al zegt, degene die je het beste kent is altijd onschuldig, die ander is 'de ander maar' en hoeft niet genoemd te worden. Logisch dat op haar facebook pagina de motorrijder genegeerd wordt.
 
Laatst bewerkt:
Blijkt ook maar weer hoe ongeschikt facebook is voor dit soort dingen

full
 
Ik vind het belangrijk dat mensen gewoon kunnen rouwen om een verlies. Ik vraag me echter af of misschien 5% van de mensen op die pagina haar kon.

En ben ik nou de enige hier die de neiging krijgt om een provocerend berichtje op die pagina te schrijven? Laat ik me maar gewoon inhouden.. :/

Had ik ook. Heb ik maar niet gedaan. Uiteindelijk heeft ze ook met de hoogste prijs betaald.
 
[ontactvol]
Lekker wijf was het wel...
[/ontactvol]

In elke situatie kijkt iedereen toch vanuit eigen point of view.. Gooi daar nog even een emmer emotie overheen en zo wordt alles altijd weer anders gekleurd :) Verliezen van iemand die dichtbij je staat is gewoon waardeloos. Voor iedereen.
 
Je gaat toch niet iemand dingen verwijten op zo'n moment. Natuurlijk is het klote voor die motorrijders, en die mening staat hier. Want hier is dat de plek voor. Op die site is niet de plek om haar dingen te gaan verwijten, want dat is de plek waar mensen zijn die om haar geven.
Bij iemand die voor de trein springt zeg je op de uitvaart ook niet dat het wel wat asociaal was van der.
Het is wel zo, maar je zegt het niet.

Uiteindelijk vindt iedereen het gewoonweg diep kut wat er gebeurt is. Voor iedereen. Of denken jullie dat zij die ochtend opstond met het plan om twee motorrijders de dood in te jagen. Nee, natuurlijk niet. Dus het is gewoon klote voor iedereen en verwijten hebben daar nul zin.
 
Sterkte aan alle nabestaanden. Op zo'n moment moet je jezelf er even overheen zetten met wat voor vervoersmiddel zoiets is gebeurd. Mensenlevens gaan boven zulke discussies.
 
Getuigt dit van weinig tact voor de motorslachtoffers of ben ik overgevoelig aan ongelukken met motorrijders. Misschien kunnen jullie zelf jullie oordeel vellen?
Ik denk dat dat het geval is ja. Het is natuurlijk bijzonder naar dat deze 2 motorrijders overleden zijn, maar het is te verwachten dat de berichtgeving de focus legt bij de 'bekende' persoon. Als 1 van de motorrijders zogenaamd bekend was, dan was de toon misschien wel heel anders ("Bekende motormuis doodgereden" of iets dergelijks).
 
Om even te relativeren: Als je even verder kijkt zie je dat de betreffende wielrenner op de begrafenis van de 2 motorrijders is geweest. Dat verdient respect(is mijn mening). Dus dat deel van de niet motorrijdende bevolking wat oordeelt moeten we maar gewoon negeren, dat werkt toch vaak het beste. Hoe lekker het ook kan zijn even flink te bashen.
 
Toont wel van de wielrenner dat hij zijn hart op de juiste plaats heeft...
zo lijkt het tact hier toch aanwezig te zijn?

kan voor hem niet gemakkelijk geweest zijn om naar die begrafenis te gaan...

sterkte aan beide families...
 
Vraag me alleen af hoe the fuck die vrouw overleden is hier aan. Zat ze niet vast ofzo? Motor weegt max iets van 250 a 300 kg (max) zo'n mini toch al iets van 1200 kg. Lijkt mij dat al dat gewoon doorzet. Zelfde als een vrachtwagen tegen een auto, dan zie je vaak dat zo'n vrachwagen chaffeur net een schrammetje heeft.
 
Om even te relativeren: Als je even verder kijkt zie je dat de betreffende wielrenner op de begrafenis van de 2 motorrijders is geweest. Dat verdient respect(is mijn mening). Dus dat deel van de niet motorrijdende bevolking wat oordeelt moeten we maar gewoon negeren, dat werkt toch vaak het beste. Hoe lekker het ook kan zijn even flink te bashen.
:^
Zelfs al treft deze wielrenner (deze keer) géén enkele schuld.

Wat is de oorzaak van dit ongeval?
inhaalMANOEUVRE van de koekblikster!!

(of neen volgens de overheid, de motorrijder reed gewoon te snel, waardoor hij niet kon "anticiperen" op een vrouw die er haar voertuig maar even voorgooide)
 
Trieste situatie met alleen verliezers. Het lijkt soms dat bij bekende mensen meer mensen verdriet hebben maar hoeveel geven er echt om deze mensen (velen doen alsof). Ik vind het wel van respect getuigen dat de wielrenner ook naar de uitvaart van de motorrijders is geweest, dat zou niet iedereen hem nadoen.
 
Laatst bewerkt:
Als ik het stukje lees op de Belgische site begrijp ik dat het meisje in haar Mini Cooper achter de jonge wielrenner in zijn BMW aan reed. Zij raakte toen de macht over het stuur kwijt waarna ze begon te tollen en op de andere weghelft terecht kwam, waar toen net de motor reed.
 
Vraag me alleen af hoe the fuck die vrouw overleden is hier aan. Zat ze niet vast ofzo? Motor weegt max iets van 250 a 300 kg (max) zo'n mini toch al iets van 1200 kg. Lijkt mij dat al dat gewoon doorzet. Zelfde als een vrachtwagen tegen een auto, dan zie je vaak dat zo'n vrachwagen chaffeur net een schrammetje heeft.

Een gelanceerde motorrijder door je voorruit op schoot, dat hakt er wel in. ;(
 
Vraag me alleen af hoe the fuck die vrouw overleden is hier aan. Zat ze niet vast ofzo? Motor weegt max iets van 250 a 300 kg (max) zo'n mini toch al iets van 1200 kg. Lijkt mij dat al dat gewoon doorzet. Zelfde als een vrachtwagen tegen een auto, dan zie je vaak dat zo'n vrachwagen chaffeur net een schrammetje heeft.

de auto van de automobiliste is gaan tollen ( staat in het bericht) als de motor dan in de zijant vn de auto komt, is er niet veel ruimte meer om de motor tegen te houden.....

Vergeet ookniet dat die 300 kg van de motor maar een heel klein frontaal oppervlak heeft en als je de voorvork voorbij bent is er sprake van een grote klomp aluminium en staal die heel ver kan komen.

Vriend van een kennis van mij heeft zich in een tegemoetkomende auto geboord. ( zzr1100 e opel omega), de motorfiets stond pas stil op de achterbank......... snelheid van de motorrijder was dan ook ver boven de 200
 
:^
Zelfs al treft deze wielrenner (deze keer) géén enkele schuld.

Wat is de oorzaak van dit ongeval?
inhaalMANOEUVRE van de koekblikster!!

(of neen volgens de overheid, de motorrijder reed gewoon te snel, waardoor hij niet kon "anticiperen" op een vrouw die er haar voertuig maar even voorgooide)

"ze raakte de controle over haar auto kwijt" hoe die controle verloren is zullen we nooit weten.
 
moet toch even gezegt worden dat de toedracht inmiddels is veranderd van een inhaal manouvre naar de macht over het stuur verloren.

toen de Mini Cooper van Emilia Bonami (20) op een recht stuk van de N50 in Egem-Pittem begon te tollen en op het rijvak van het echtpaar belandde.
bron: nieuwsblad.be


Maakt het allemaal niet minder erg..
 
Terug
Bovenaan Onderaan