ongeluk op de A4 vanochtend

motordevil

Die hard MF'er
24 mrt 2004
847
0
leiden
Dit moet ik even kwijt reed ik vanochtend op de a4 voorbij schipholtunnel bij splitsing naar a9 zie ik ineens een meter of 10 schuin voorme een kerel met helm naar de kant strompelen miste hem net op 1m anders lag ik ook.
ik en die automobilist achter me direct vluchtstrook op en sprinte naar die man. meteen 112 gebeld en weggedeelte laten afsluiten en ambulance laten komen. naderhand bleek dat ie achterop een twingo was gereden die een meter of 40 voor de motor stil stond. iets van 30 min daar gestaan en getuigenverklaring maar afgegeven. Ik weet niet wat die kerel precies had maar minimaal zen linkerpols gebroken en uit de kom want stond helemaal scheef.

moest dit verhaal effe kwijt best wel bijgebleven heel de dag en erg veel indruk achtergelaten.
Als motorrijden in kwestie ook op forum komt heeeeeeel veel sterkte.
 
Nou, ik hoop dat de motorrijder in kwestie niet teveel eraan over gehouden heeft. Inderdaad, sterkte voor hem toegewenst.
 
hmm sterkte voor die man

en voor jou ook
tis echt niet grappig om zoiets te zien :S
 
Je pols kan niet uit de kom ;)

Maareh, das niet zo best voor zowel die gozer als voor de omstanders. Hopelijk herstelt hij snel en goed. Als hij alleen een gebroken pols heeft gehad, dan valt het wel mee *heeft helaas ook ervaring*
 
ik heb op dezelfde plek maar dan aan de overkant een ongeluk gehad nu ruim 2 jaar geleden. Het blijft een gevaarlijk stuk..
 
M`n vader kwam ook al met het verhaal thuis dat hij na de tunnel een motor rijden zag liggen. Gelukkig kon ik hem vertellen dat hij het overleeft heeft.
 
Ik zat vandaag rond half 5 in de bus op naar het station. Ineens vol in de remmen.. BOEM! met de bus vol met gillende meisjes boven op een auto geknalt.. echt niet normaal.. bus total-los, auto total-los. Maarja.. ongelukken gebeuren nou eenmaal..

((knalde met me kop tegen te stoel voor me aan :( ))
 
Ik ben er langs gereden, minderde vaart en ik heb jou zien staan. Je boog je over het slachtoffer en maande de andere omstanders om vooral de helm op te laten.

Aangezien er al meerdere auto's en jou zwart geel groene CBR in de kant stonden ben ik doorgereden. Ik zag nl. ook al iemand met een mobieltje zwaaien.

Begrijp me goed, ik wilde wel helpen, maar aan te veel volk heb je helemaal niets. Hulde aan jou overigens voor je kordate optreden. :}

Ik hoop dat het slachtoffer er naar omstandigheden goed vanaf heeft gebracht ? Ik heb het ongeluk en de motor namelijk niet gezien.

(PS. volgens mij heb ik ook nog een dame met motorkleding gezien ?)
 
Ik ben er langs gereden, minderde vaart en ik heb jou zien staan. Je boog je over het slachtoffer en maande de andere omstanders om vooral de helm op te laten.

Aangezien er al meerdere auto's en jou zwart geel groene CBR in de kant stonden ben ik doorgereden. Ik zag nl. ook al iemand met een mobieltje zwaaien.

Begrijp me goed, ik wilde wel helpen, maar aan te veel volk heb je helemaal niets. Hulde aan jou overigens voor je kordate optreden. :}

Ik hoop dat het slachtoffer er naar omstandigheden goed vanaf heeft gebracht ? Ik heb het ongeluk en de motor namelijk niet gezien.

(PS. volgens mij heb ik ook nog een dame met motorkleding gezien ?)
goed gereageerd, ik zou ook doorgereden zij al ik zou zien dat er al genoeg mensen bij zou staan. Ik heb ook geen ehbo, dus heb ook niet echt meerwaarde om dan dr bij te blijven
 
Ik heb een sticker op mijn integraal helm met 'In case of accident do not remove helmet'. Ziekenbroeders weten hoe ze het moeten doen en voorbijgangers kijken wel uit. Voor er vragen komen over het Engels - in Nederland leest vrijwel iedereen Engels, maar in het buitenland leest niemand Nederlands.
 
wees aan de andere kant maar blij dat het een twingo was een geen vrachtwagen e.d., 'geluk' was waarschijnlijk dat hij eroverheen is gevlogen..
 
Ik ben er langs gereden, minderde vaart en ik heb jou zien staan. Je boog je over het slachtoffer en maande de andere omstanders om vooral de helm op te laten.

Aangezien er al meerdere auto's en jou zwart geel groene CBR in de kant stonden ben ik doorgereden. Ik zag nl. ook al iemand met een mobieltje zwaaien.

Begrijp me goed, ik wilde wel helpen, maar aan te veel volk heb je helemaal niets. Hulde aan jou overigens voor je kordate optreden. :}

Ik hoop dat het slachtoffer er naar omstandigheden goed vanaf heeft gebracht ? Ik heb het ongeluk en de motor namelijk niet gezien.

(PS. volgens mij heb ik ook nog een dame met motorkleding gezien ?)

Was geen vrouwelijk motorrijdster bij stond wel nog een vrouw naast me die kwam er later bij ik was in ieder geval de eerst die stopte voor hem, en idd aan meer mensen erom heen hadden we ook niets kwam gelukkig binnen 2 min dat ik erwas een dokter bij die toevallig langsreed en die vrouw wilde idd de helm afdoen waarbij ik en andere kerel die erbij stonden haar effe tegenhielden
 
Hmmm, en waarom stond die f*cking Twingo daar dan stil??


Hmmm... lijkt me niet bijster relevant waarom die Twingo stil stond. Daar kunnen tig redenen voor zijn. Misschien had ie pech of stond ie gewoon achteraan in de file.

De grote vraag moet zijn waarom die motorrijder het niet op tijd gezien had zodat ie kon anticiperen? Als je de omstandigheden niet kent kun je niet automatisch de koekblikker de schuld geven, hoe vervelend het ook afgelopen is voor de motorrijder.
 
ligt maar helemaal aan de situatie en aangezien jij de situatie vanuit je stoel niet in kan schatten lijk |( een beetje overdreven


niettemin is dat wel het eerste wat de meeste mensen doen ;) Niet voorzichtig kijken of ie nog leeft, waar heeft ie pijn etc, nee gewoon lomp die helm van het hoofd afrukken |(
 
Laat het helm-afdoen maar aan de ambulance broeders over. Je kan zo veel beschadigen. Zorg er wel voor dat je controle houdt over de circulatie en de ademhaling.

Is er geen circulatie en ademhaling dan zul je toch moeten reanimeren en moet die helm toch af.

Hoop dat niemand dit ooit mee hoeft te maken. Als dit toch moet dan altijd met twee man waarvan een de postitie van de nek ten opzicchte van de schouders veiligsteld en ondersteund.
 
Als alles werkt, lekker hellempie laten zitten!
Als primaire functies als ademhaling en pols ontbreken, mot ie af!

Een goede EHBO'r weet wat hij/zij moet doen en heeft ook geoefend met helm verwijderen. Zelfs BHV'ers met EHBO oefenen hiermee.

Maar het blijft schrikken als zoiets gebeurt is en je bent als eerste ter plaatse.

Goe gedaan jochie!!!!

Achteraf kun je altijd zeggen "had ie die auto niet zien staan? Heeft ie te hard gereden?" Gebeurt is gebeurt, de motorrijder heeft er een akelige ervaring bij!

groetjes en succes met het verwerken van de emoties.

Denk erom: Praten helpt!
 
helaas wordt het tegenwoordig met de EHV (EHBO) niet meer geleerd hoe je de helm afzet en hoofd fixeert, bij de BHV leren ze het ook niet ;(

Snap ik niet. Eigenlijk hoort iedereen dit te weten die zich met EHBO etc bezg houdt. Je leert wel hoe je iemand die flauwgevallen is moet verplaatsen in geval van nood. Waarom niet hoe je een helm afdoet? Ben blij dat ik weet hoe het moet en wanneer het moet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan