Sinds gisteren mag ik me bij de groep scharen die een ongelukje heeft gehad. Gelukkig voornamelijk blikschade en iets wat ongetwijfeld een flinke blauwe plek gaat worden.
Uiteindelijk mag de verzekering het natuurlijk allemaal uit gaan vechten, maar het lijkt me redelijk duidelijk dat de tegenpartij in dit geval fout zat.
Van wat ik er tot zover over heb kunnen vinden zal de verzekering een schade expert inschakelen om te kijken wat er allemaal stuk is en vervangen zou moeten worden. Gezien de restwaarde van de motor komt daar redelijk snel een economisch total loss uit (Kawa ZZR 600 uit '97). Dan wordt er een dagwaarde bepaald (die moet ik uiteraard zo hoog mogelijk zien te krijgen) en mag ik 'm eventueel tegen de huidige waarde (in stukkende staat) terugkopen.
Op zich ziet het er allemaal niet zo heel ernstig uit. Natuurlijk krassen op de kap en de spiegel, stepje afgebroken, krasjes op de uitlaat... maar dat is allemaal zelf vervangbaar zonder dat het moeilijk wordt. Wat ik dan natuurlijk nog wel beoordeeld moet weten is of de motor technisch nog in orde is, daar heb ik niet de kennis voor.
Ik heb gelezen dat het aan te raden is zelf bij het opnemen van de schade te zijn. Hij staat nu thuis (ongeluk was vlakbij), dus dat is handig. Voor de technische beoordeling moet 'ie echter wel langs de dealer.
Is het nu verstandig om 'm te laten staan tot de schade expert langs is geweest en 'm daarna naar de dealer krijgen, of meteen daar neer laten zetten?
Uiteindelijk mag de verzekering het natuurlijk allemaal uit gaan vechten, maar het lijkt me redelijk duidelijk dat de tegenpartij in dit geval fout zat.
Van wat ik er tot zover over heb kunnen vinden zal de verzekering een schade expert inschakelen om te kijken wat er allemaal stuk is en vervangen zou moeten worden. Gezien de restwaarde van de motor komt daar redelijk snel een economisch total loss uit (Kawa ZZR 600 uit '97). Dan wordt er een dagwaarde bepaald (die moet ik uiteraard zo hoog mogelijk zien te krijgen) en mag ik 'm eventueel tegen de huidige waarde (in stukkende staat) terugkopen.
Op zich ziet het er allemaal niet zo heel ernstig uit. Natuurlijk krassen op de kap en de spiegel, stepje afgebroken, krasjes op de uitlaat... maar dat is allemaal zelf vervangbaar zonder dat het moeilijk wordt. Wat ik dan natuurlijk nog wel beoordeeld moet weten is of de motor technisch nog in orde is, daar heb ik niet de kennis voor.
Ik heb gelezen dat het aan te raden is zelf bij het opnemen van de schade te zijn. Hij staat nu thuis (ongeluk was vlakbij), dus dat is handig. Voor de technische beoordeling moet 'ie echter wel langs de dealer.
Is het nu verstandig om 'm te laten staan tot de schade expert langs is geweest en 'm daarna naar de dealer krijgen, of meteen daar neer laten zetten?