Ongeluk

O jawel hoor :) Ik heb een aantal jaren geleden een \'aanvaring\' gehad met een knulletje dat op zijn fietsie zomaar uit de bosjes vandaan de weg op kwam rijden en al achterom kijkend bovenop mijn auto klapte.

Ongeveer hetzelfde meegemaakt. Jochie dat ineens in volle vaart tegen mij aanreed terwijl ik met de auto stilstond. Godzijdank had hij niets ernstigs, en was er alleen materiële schade. Maar ik heb zonder problemen alles vergoed gekregen via de verzekering van zijn ouders, zelfs zonder dat ik een getuige had.

Is al wel zo´n 15 jaar geleden, dus de verzekeraars kunnen in de tussentijd een stuk strenger zijn geworden.
 
al die verhalen over \"fietsers hebben altijd voorrang\" en \"fietsers krijgen altijd gelijk na een ongeluk\" is vette b*llsh*t. maat van mij moest uitwijken voor 2 fietsers die van links kwamen, maat op zen bek, fietsers niet eens geraakt. formuliertjes ingevuld en maatje heeft volle schade terug gehad van verzekering
 
al die verhalen over \"fietsers hebben altijd voorrang\" en \"fietsers krijgen altijd gelijk na een ongeluk\" is vette b*llsh*t. maat van mij moest uitwijken voor 2 fietsers die van links kwamen, maat op zen bek, fietsers niet eens geraakt. formuliertjes ingevuld en maatje heeft volle schade terug gehad van verzekering
Verschil hier is dat hij de fietsers niet geraakt heeft...

Als ie ze wel had geraakt was ie wel de lul geweest
 
welkom in nederland, fietsers hebben altijd voorrang. zo is de wet nou eenmaal.

neeeeeeeee...

die fietser heeft zich gewoon aan alle voorrangsregels te houden. D'r is echt geen wet die zegt dat een fietser altijd voorrang heeft! Wat er wel in de wet staat is dat de andere partij altijd aansprakelijk is. Dus ook al rij jij op een voorrangsweg en komt er van links een fiets die jouw voorrangsweg oprijdt en jullie krijgen een ongeluk dan is de fietser fout maar jij bent aansprakelijk.
 
Gisteren heeft me`n zus op datzelfde stuk nog een ongeluk gehad. zelfde situatie alleen nu 2 koekblikken. me`n zus met haar dochter van 3 maanden rijd dood leuk over de weg. 2 oude dames denken zo`van. GOH. laten we nu eens de weg oversteken. me`n zus kon gelukkig vol in de ankers en de "enige" schade is dan een kant van de auto naar de klote is. Maar het is een weg zonder obstakels WTF is er mis met mensen WTF weet je als je een koekblik over het hoofd ziet (was s`avonds btw en ze had haar lichten aan) WTF.
 
Ik snap ook niet precies hoe het zit. Met een normale WA verzekering (dus niet van je auto/motor/brommer) ben je ook verzekerd als je op de fiets iets veroorzaakt. Ik had het er toevallig met mijn verzekeringsman over, of ik ook verzekerd was op de fiets.

Nu is het dus wel zo dat je als sterkere verkeersdeelnemer altijd aansprakelijk bent, ook al deed je niks verkeerd. Jouw verzekering zal dus waarschijnlijk altijd een nieuwe fiets moeten regelen voor het slachtoffer. Als het slachtoffer een normale WA verzekering heeft en schuldig is, zal de verzekering van hem/haar de schade aan de motor moeten betalen lijkt me.

Ik kan me wel voorstellen dat als de zwakkere verkeersdeelnemer geen verzekering had, deze niet wil gaan opdraaien voor tienduizenden of miljoenen euro's schade (letsel of andere ernstige gevolgen). Ik denk het betreffende wetsartikel voor dit soort gevallen bedoeld is (art. 185 Wegenverkeerswet). http://www.ineas.nl/Primes/info/infosheets/infosheet_liability_car.htm

Dus dat niets vermoedende voetgangers / fietser ineens bankroet zijn voor de rest van hun leven.
 
Het wordt ook met de dag gezelliger hier op het forum. Een ongeluk waar niemand hier betrokken bij is geweest en toch voor elkaar krijgen dat mensen in de gordijnen vliegen |( .
 
Het wordt ook met de dag gezelliger hier op het forum. Een ongeluk waar niemand hier betrokken bij is geweest en toch voor elkaar krijgen dat mensen in de gordijnen vliegen |( .


Wintertijd R(emco)1.

FF doorbijten tot de zomer :P :+
 
ineens krijg je veel meer begrip voor doorrijders.... helaas dat de meeste daarvan alcomobilisten zijn |(
 
Alsof motorrijders altijd zo netjes rijden :Z :z })

er is een verschil tussen hard rijden en roekeloos rijden
ik denk dat 9 van de 10 motorrijders, wat ze ook aan het doen zijn, voor 100% zeker ervan zijn, al lijkt het voor de gemiddelde koekblikker alsof ze kamikazepiloten aan het uithangen zijn
 
scholieren, ook een feest.

ze rijden me zelfs onder het asfalt als ik zelf op de fiets zit.
ben ik nu gelukkig van af. nu word ik alleen nog op me bek geslagen in een overvolle trein.


The continuation of misery that is my life...
 
Terug
Bovenaan Onderaan