Ongeluk

KarCiller

MF'er
17 nov 2003
122
0
rotterdam
Vandaag om een uur 15:00 ofzo. nog ff mooi getuige geweest van een "ongeluk".

Ik reed op een leuk dijkweggetje richting een kruispunt en voor mij fiets een fietser. Er staan daar grote haaientanden zo van "KIJK UIT JE HEBT GEEN VOORRANG"

Van links (dus met voorang) komt een moto. Mevrouwtje die voor me fiets denkt doodleuk goh laat ik eens oversteken. VWAMMM. fiets knalt op de grond voorwiel vliegt door de lucht. Moto blijft gelukkig recht op staan. Om ff een klort verhaal korter te maken. WTF als dat wijf in een koekblik reed. (de dame in kwestie werd wel afgevoerd naar het ziekenhuis maar zal wel goed herstellen). De moto in kwestie was een rode thundercat geloof ik en die had zotezien geen schade.
 
welkom in nederland, fietsers hebben altijd voorrang. zo is de wet nou eenmaal.
Andere wet, nl. die van behoud van ellende, zegt: ik had wel voorrang maar lig in het ziekenhuis, tussen 6 plankies, in gips etc. |(
Ook wel bekend als Murphy's Law |(

Geldt ook voor fietsers, en andere 'zwakkere' verkeersdeelnemersters
 
fietsers zijn in mijn optiek de parrasieten van de weg namelijk.......
ze hebben schijt aan alles.
: rood licht betekent doortrappen(liefst met mobieltje aan hun kanis),
:de stoep hoort ook bij de rijbaan dus daar fietsen we ook op.
:plaats op de weg...hoezo plaats op de weg..de weg is van de fietser.
:licht op mijn fiets in het donker???welnee de overige weggebruiker kijkt maar beter uit.
:poot uitsteken bij het afslaan????waarom zou ik....mijn voorwiel wijst mijn rijrichting wel aan..simpel toch.
:voorrang verlenen aan iemand.....geen flauw idee waarom want ik neem het wel.

en het mooiste van de fietser blijft dan nog zodra ze weer eens in het donker,door het rood rijden,tegen het verkeer in,de stoep op,met 8 man naast elkaar......en jij als overige weggebruiker vol in je remmen moet of claxoneerd......dan krijg je de "fietsvinger"

fietser........persoonlijk mogen ze allemaal een spuitje krijgen.
 
fietsers zijn in mijn optiek de parrasieten van de weg namelijk.......
ze hebben schijt aan alles.
: rood licht betekent doortrappen(liefst met mobieltje aan hun kanis),
:de stoep hoort ook bij de rijbaan dus daar fietsen we ook op.
:plaats op de weg...hoezo plaats op de weg..de weg is van de fietser.
:licht op mijn fiets in het donker???welnee de overige weggebruiker kijkt maar beter uit.
:poot uitsteken bij het afslaan????waarom zou ik....mijn voorwiel wijst mijn rijrichting wel aan..simpel toch.
:voorrang verlenen aan iemand.....geen flauw idee waarom want ik neem het wel.

en het mooiste van de fietser blijft dan nog zodra ze weer eens in het donker,door het rood rijden,tegen het verkeer in,de stoep op,met 8 man naast elkaar......en jij als overige weggebruiker vol in je remmen moet of claxoneerd......dan krijg je de "fietsvinger"

fietser........persoonlijk mogen ze allemaal een spuitje krijgen.

't lijken wel koekblikkers.....
 
ik fiets ook wel eens... Is namelijk toch wel makkelijker in de stad.
Ben ik dan een fietser of een motorrijder op een fiets?

Maare idd. Om te fietsen heb je geen fietsbewijs nodig en dus hebben veel fietsers behoorlijk schijt aan de regels. Je hebt als fietser ook geen kentekenplaat. Dus wie doet je wat.
 
serieus?! zit die motorrijder hier verzekeringstechnisch 'fout'? terwijl die vrouw duidelijk geen voorrang verleende?
Nee joh, maar de motorrijder wordt standaard aansprakelijk gesteld tenzij die kan bewijzen dat de tegenpartij fout is. In dit geval (ik neem aan dat de topicstarter getuige is) is het duidelijk dat de fietser aansprakelijk is.
 
nou ja... het zou zomaar kunnen in nederland-regeltjesland B|

ik meende dat er namelijk wel van dat soort domme dingen bestaan, met auto's en fietsers zonder verlichting. ik heb weleens een zwarte (oh ja?) neger in zwarte kleding op een fiets zonder verlichting zien zitten (of eigenlijk: bijna niet zien zitten) en me laten vertellen dat als ik die ondersteboven had gereden ik toch de schuld zou krijgen. terwijl die gast gewoon écht zowat onzichtbaar was.
 
(ik neem aan dat de topicstarter getuige is)
:^

Ik neem aan dat de TS een goede burger is en zichzelf heeft aangeboden als getuige. Anders kan de motorrijder nog weleens het schip ingaan. Fietsers zijn klotebeesten op de weg.

Heb zelf eens een aanrijding gehad met een fietser.. tenminste de fietser reed tegen mijn auto aan, terwijl ik stilstond op een rotonde omdat er een voetganger was die overstak over een zebrapad. Ondanks het feit dat ik dus stilstond en je zou zeggen dat de fietser fout was, kreeg ik met moeite voor elkaar dat de schade 50:50 werd verdeeld.. Volgende keer rij ik ze plat....
 
Nee joh, maar de motorrijder wordt standaard aansprakelijk gesteld tenzij die kan bewijzen dat de tegenpartij fout is. In dit geval (ik neem aan dat de topicstarter getuige is) is het duidelijk dat de fietser aansprakelijk is.
helaas is het zo dat volle winst 50-50 is. Fietsers zijn nooit aansprakelijk te stellen. Ik had het met mijn auto, ik rijdt op de meest rechtse baan met 50, op de linker baan staat een busje waar niet omheen te kijken is, klaar om naar links te gaan. Het was een voorrangsweg zonder zebra of haaientanden. Een oude vrouw reedt plotseling voor het busje langs en dus zo mijn baan op. Met heel veel moeite kon ik haar ontwijken zodat ze niet frontaal op mij klapte. Ik raakte wel haar stuur wat een flink aantal krassen veroorzaakte. De vrouw vile en ik hielp haar overeind, zette haar stuur recht en vroeg of alles goed was. Daarna naar het politieburo ertegenover welke mij gelijk gaven. De verzekering wilde echter niets betalen omdat het een fietser betrof. De man van haar belde mij s'avonds nog op om mij stijf te schelden. Eht toen brak mijn klomp, ik heb respect voor oude mensen maar als ze denken geen fouten te maken, ik mij zeer netjes opstel, haaar help en de rest gewoon aan de verzekering over wil laten, dan kunnen ze van mij kapot vallen. Ik heb even gedacht, jammer dat ik haar niet vol geraakt heb. Maar goed, dat meen je toch niet.

Lang verhaal maar de verzekering heeft mij mondeling laten weten dat het een lang gevecht zou worden via de rechtbijstand en dat ik maximaal 50-50 kon scoren. Ik heb het maar laten gaan maar ben er nog steeds zeer boos om.
 
helaas is het zo dat volle winst 50-50 is. Fietsers zijn nooit aansprakelijk te stellen.

O jawel hoor :) Ik heb een aantal jaren geleden een 'aanvaring' gehad met een knulletje dat op zijn fietsie zomaar uit de bosjes vandaan de weg op kwam rijden en al achterom kijkend bovenop mijn auto klapte. Ik stond al stil op het moment dat hij me raakte, maar de klap kwam evengoed hard aan. Het jochie had een gebroken voortand en verder gelukkig niets. Mijn mazzel was dat ik een getuige had die in mijn voordeel een verklaring heeft afgelegd. Ik had vrij veel schade aan mijn splinternieuwe auto, dus ik baalde behoorlijk, maar tot mijn opluchting was alles in no-time geregeld. Het jochie kwam er minder goed vanaf. bij thuiskomst heeft hij van zijn vader nog eens een klap voor zijn hersens gekregen, aldus de boze vader toen ik navraag deed hoe het met het kereltje ging })
 
Daarom had ik het ook al aangepast. Al komt het op hetzelfde neer hij wenst mij iets ik hem iets. Voelt hij meteen hoe het overkomt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan